Yerel SEO’ya Nereden Başlamalısınız?

Son yıllarda yerel SEO’nun gücü önemli ölçüde arttı. Özellikle mobilden yapılan sorgularda yerel SEO’nun ne kadar gerekli olduğu ortaya çıkıyor. İster küçük ister büyük ölçekli bir işletme olun bir mağazaya, merkeze, ofise sahipseniz yerel SEO’dan faydalanmanız gerekir.

Google kullanıcılarının yaklaşık %65’i yerel sonuçlara göre arama yapıyor ve bu oran mobilde %80’lere kadar çıkıyor. Dolayısıyla yerel arama yapan ve yerel sonuçlar görmek isteyen kullanıcıları göz ardı etmek önemli oranda müşteri kaybı anlamına geliyor.

Bu yazıda yerel SEO’ya nereden başlanması gerektiğini adım adım aktardık.

1- Google My Business Kaydı Gerçekleştirin

Google My Business’a kaydolmak atmanız gereken ilk adımlardan biri. My business sayesinde Google haritalarda yer işletmenizin konumu gösterilir ve işletmenin adı  aratıldığında sağ tarafta işletmeniz için genel bilgiler çıkar. Bilgiler çalışma saatleri, adres, telefon numarası, web sitesi soru ve yanıtlar, google yorumlarını kapsar.

My business ve haritalar kaydı gerçekleştirmeyi bilmiyorsanız Google Haritalar Kaydı Nasıl Gerçekleştirilir? yazısına göz atabilirsiniz.

Google yorumları kullanıcıların işletmeniz hakkında ilk fikir edindikleri yerlerden biridir. Dolayısıyla yüksek derecelendirme ve olumlu yorumların ön planda olması gerekmektedir. Bazen anti SEO çalışması olarak sahte yorumlara maruz kalabilirsiniz. Olumsuz Google Yorumları Nasıl Silinir? yazısından sahte yorumları kaldırmak  için bilgi alabilirsiniz.

My Business’in yanı sıra Bing ve Yandex gibi sık kullanılan arama motorları için de yerel sayfa kayıtlarını gerçekleştirin. Yandex haritalar Google haritalardan sonra ülkemizde en çok kullanılan harita uygulamasıdır.

2- Dizin Sitelerine Sitenizi Ekleyin

Yerel SEO’nun bir sonraki adımı dizin sitelerine kayıt yaptırmaktır. Özellikle restoranlar dizin ve değerlendirme sitelerine kayıt yaptırmak zorunlu bir hale geldi. Dizin siteleri işletmeniz hakkında bilgiler verir. Popüler bir siteye kayıt olmasanız bile Google bilgileri mutlaka dizine ekleyecektir ve Yerel sonuçlarda sitenizin gösterilmesini saplayacaktır.

Değerlendirme, rezervasyon gibi sitelere kayıt yaptırdığınızda örnek vermek gerekirse Tripadvisor, müşterilerin geri dönüş yapmalarını yani değerlendirme ve yorumlarını bu sitelerde yayınlamalarını rica edin. Özellikle memnun kaldığını hissettiğiniz kullanıcılar ile birebir iletişime geçerek olumlu yorumların sayısını arttırabilirsiniz. Genellikle yerel restoranlar, butik oteller, yerel işletmelerin çoğu müşterilerinden değerlendirme talep eder.

Görüldüğü gibi yerel SEO sadece klavye başında gerçekleşen bir hadise değildir, müşteriler ile iyi ilişkiler kurmak da yerel SEO’nun bir parçasıdır.

3- İçerikleri Yerele Göre Düzenleyin

Yerel SEO’nun göz ardı edilen fakat oldukça etkili tekniklerinden biri site içeriklerinde yerel değerlerden bahsetmektir. Bölgeler ve şehirler için yerel sayfalar oluşturmak hatta tanıtımlar yapmak yerel SEO’da oldukça etkilidir.

Fakat içerikleri yerele yönelik yapmak sonuçların sorgularda sürekli yerele düşme gibi sıkıntıları barındırıyor. Eğer yerel SEO’yu gerektiği yerlerde kullanmak ve genel sonuçlarda da sıralama elde etmek istiyorsanız anasayfa gibi en çok index alan sayfalarda yerel SEO yapmaya çalışmayın. Genel ve yerel sonuçlardaki dengeyi tutturabilmek için çok fazla yerel bölge isimlerinden bahsetmeyin.

Blog yazıları ve alt sayfalar yerel SEO’ya yardımcı olacaktır.

4- Bakclinklerin Yerel Olmasın Sağlayın

Google için her zaman değerli olan verilerden biri backlinklerdir. Yerel SEO için de aynı durum söz konusu. Oluşturduğunuz yerel sayfalara verilen bağlantılar sayesinde bölgesel sonuçlarda söz sahibi olabilirsiniz.

Backlink satın almak yerine özgün içerikler oluşturarak backlinklere sahip olabilirsiniz. Eğer yerel için backlink çalışması yapacaksanız bölgede kayıtlı olan trafiğini yerelden alan sitelerden bağlantı verilmesi gerekmektedir.

Reklam verirken de aynı durum söz konusudur. Bir haber sitesine reklam vermek ve bunu yerel SEO için yapmak istiyorsanız mutlaka yerel haber sitelerini tercih etmeniz gerekiyor.

5- SEO’yu Denetleyin

Arama motoru optimizasyonunu denetleyerek, search consoleda yer alan hataları düzelterek, site içi site dışı SEO çalışmalarına göre siteyi kurarak yerel SEO’yu da desteklemiş olursunuz.

Düzenli olarak trafiğin geldiği şehirleri denetleyin. Trafiğin demografik özelliklerine hakim olun. Google Anyltics verileri üzerinden yeni stratejiler edinin.

6- Mobil SEO’ya Önem Verin

Yerel sonuçlar en çok mobilden yapılan aramalarda ortaya çıkar. Bu yüzden sitenin mobil uyumlu olması ve mobil hızının yüksek olması gerekir. 9 Basit Adımda Mobil SEO’ya Geçmek yazısından mobil SEO için yapılması gerekenleri öğrenebilirsiniz.

Sonuç Olarak

Yerel SEO için öncelikle Google My Business kaydı gerçekleştirmeniz gerekir. Ardından dizin, değerlendirme, rezervasyon sitelerini kayıt yaptırıp içerikleri de yerele göre düzenlemelisiniz. Site dışı SEO için backlinklerin yerel sitelerden olması da daha fazla bölgesel arama yapan kullanıcıların sitenize ulaşmasını sağlar. Aynız zamanda mobil uyumluluk sayesinde mobil aramalardan gelecek kullanıcıları da siteye çekmeniz gerekiyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir