Yerel Sonuçlarda Yükselmek İçin En Etkili 8 Yerel SEO Tekniği

Belirli bir bölgede hizmet sunuyorsanız genel arama sonuçlarında üst sıralarda yer almanıza gerek yoktur. Genel sonuçlara hükmetmeye çalışmak gereksiz yere enerji harcamanıza sebep olduğundan yatırım getirisini de düşürecektir.

İşletmenizin bulunduğu bölgede yapılan aramalardaki sonuçlarda üst sıralarda yer almanız hedeflediğiniz kitlenin size doğrudan ulaşması anlamına gelmektedir. Bu yüzden yerel işletmeler yerel SEO tekniklerini uygulayarak az masraf ile yüksek gelir elde etmeya çalışmaktadır.

Yerel SEO Nedir ve bu konuda nasıl hizmet alabilirim sorularını yanıtını Yerel SEO sayfasından alabilirsiniz.

1- Google My Business

Yerel SEO’ya başlamanın ilk şartı Google My Business kaydı gerçekleştirmektir. Google My Business işletmenizin adı aratıldığında işletmeniz hakkında kısa bilgileri getiren bir sistemdir. My Business sayesinde Google Haritalar kaydı, telefon numaranız, çalışma saatleriniz, müşteri görüşleri, işletmenizin fotoğrafları göz önünde tutulmaktadır.

Google My Business kaydı gerçekleştirilirken işletmenizin telefon numarası adres bilgileri gibi istenilen tüm bilgilerin gerçek olması gerekmektedir. Aynı zamanda adres değişiklikleri olduğu zaman da bunu bildirmeniz gerekmektedir.

Google My Business kaydını buradan gerçekleştirebilirsiniz.

2- Site İçi Yerel Sayfalar Oluşturma

Kurumsal internet sitenizde blog yazıları yayınlıyorsanız mutlaka bulunduğunuz bölge hakkında yazılar yayınlamanızı öneririz. Hatta hizmetler sayfasında da sık sık hizmet verdiğiniz bölgeler hakkında yazılar yazmanız yerel sonuçlarda üst sıralara çıkmanızda önemli bir etken olacaktır.

Sitenizde düzenli olarak makale oluşturuyorsanız SEO uyumlu makale nasıl yazılır? yazısından makale yazımı hakkında fikir sahibi olabilirsiniz.

3- Yerel Anahtar Kelime Kullanma

Anahtar kelime kullanımlarında yerel bölgeyi ön plana çıkarmak son derece önemlidir. Örnek vermek gerekirse “En lezzetli kahve” demek yerine “Kadıköy’un en lezzetli kahvesi” cümlesini kullanmak Kadıköy’de yapılan kahve ile ilgili aramalarda işletmenizin üst sıralarda çıkmasını sağlayacaktır.

Anahtar kelime kullanımlarında öncelikle iyi bir anahtar kelime analizi yapmanız da gerekmektedir. Aynı zamanda rakiplerinizin anahtar kelimeleri nasıl kullandığını analiz ederek de fikir sahibi olabilirsiniz.

Eğer küçük bir işletme iseniz ve anahtar kelimeniz oldukça rekabetli ise uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanmanızı tavsiye ederiz.

4- Trafiği Yerel Ziyaretçilerden Oluşturmak

Yerel sonuçlarda üst sıralara çıkmak için atmanız gereken bir diğer adım ise trafiğin yerel ziyaretçilerden gelmesini sağlamaktır. Zaten yerel sonuçlarda çıkınca trafik de yerel ziyaretçilerden oluşacak diye düşünebilirsiniz. Burada değinmek istediğimiz sosyal medya çalışmalarında, arama motoru pazarlaması çalışmalarında çeşitli sosyal medya reklamlarında hedef kitlenin lokasyonunu oldukça daraltmaktır.

Reklam çalışmalarında lokasyon daraltığı taktirde hem daha çok yerel ziyaretçi gelecek hem de nitelikli ziyaretçiler sitenize çekilmiş olacaktır. Aynı zamanda reklam maliyetleri de minimuma indirilmiş olacaktır.

5- Yandex Haritalar Kaydı Yapmak

Google’un arama hacmi ne kadar yüksek olsa da ülkemizde en çok kullanılan ikinci arama motoru olan Yandex’i de göz ardı etmemeniz gerektiğini hatırlatırız. Yandex arama motoru olarak kullanımının yanı sıra haritalar uygulaması da oldukça yaygın bir şekilde kullanılmaktadır.

Yandex reklam modelleri hakkında buradan detaylı bilgi alabilirsiniz.

6- Yerel Firma Rehberlerine ve Konum Tabanlı Sosyal Ağlara Kayıt Yaptırmak

Firma rehberleri ucuz backlink demektir. Aynı zamanda sitenizin rehber siteler aracılığıyla bulunmasın da sağlar. Yerel rehber sitelerine kayıt yaptırmak oldukça önemlidir. Fakat burada abartı şekilde rehber sitelerinden backlink almamanız gerektiğini unutmayın. Çünkü backlinkerin mümkün olduğunca farklı yapılardaki sitelerden alınmış olması gerekmektedir.

Firma rehberlerinin yanı sıra, değerlendirme sunan sosyal ağlara da kayıt olmanızı ve bu sitelerdeki görüşlere önem verip mümkün olduğunca olumlu yorumlar almaya çalışmanız SEO açısından da etkilidir. Örneğin yiyecek konseptli işletmeye sahipseniz zomatofoursquare, gibi uygulamalarda kayıt oluşturmak arama sonuçlarına olumlu yönde etki edecektir.

Twitter, Instagram, Facebook gibi sosyal medya ağlarında da işletme kayıtları oluşturmayı unutmayın. Sosyal medya paylaşımları ile sitenize sağladığınız ziyaretçiler SEO açısından her zaman önemlidir.

Sosyal medyadan sitenize ziyaretçi sağlamak yazısında bu konuyu daha önceden aktarmıştı göz atabilirsiniz.

7- Google Yorumlarına ve Derecelendirmeleri Denetlemek

Google my business kaydını yaptırmaktan bahsetmiştik. Kayıt yaptırdıktan sonra artık gerçek kişisel işletmeniz hakkında yorum yapma hakkına sahip olmaktadır. Bu yorumlar direkt olarak sitenizin adı yazıldığında göze çarpacağından mutlaka olumlu olmalı gerekir.

Aynı zamanda derecelendirmelerde yüksek yıldız almak potansiyel müşterilerinizin işletmenizi önemsemesine sebep olacaktır. Böylelikle ziyaretçi sayısında yükseliş gerçekleşirken olumlu yorumlar ve yüksek puan sayesinde işletmenize daha fazla müşteri gelecektir.

Bu noktada online itibar yönetimi hizmetleri sunan firmalarla irtibata geçebilirsiniz. Online itibar yönetimi hakkında buradan detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

8- Başka Yerel Sitelerden Backlink Almaya Çalışın

Arama motorlarında yükselmek için kaliteli sitelerden backlink almak son derece önemlidir. Yerel aramalarda yükselmek içinse hem kaliteli hem de aynı konumda bulunan web sitelerinden link almanız gerekmektedir. Trafiğinin büyük bir çoğunluğunu sizin bulunduğunuz şehirden alan sitelerden alan sitelerden backlink almak yerel SEO için önemlidir.  Örneğin yerel bir gazeteden link alabilirsiniz.

Backlink sorgulama için en iyi 16 backlink sorgulama aracı yazısına göz atabilirsiniz.

Sonuç Olarak

Yerel SEO yaparak sitenizi yerel sonuçlarda yükseltmek istiyorsanız genel itibari ile sitenizin SEO uyumlu halde olması gerekirken Google’daki işletme bilgilerinizin eksiksiz doğru olması, sitenizin yerel ziyaretçilerden oluşması, firma rehberlerine kayıtlı olması, anahtar kelimelerde ve backlinklerde yerel unsurların ön planda olması gerekmektedir.

Yerel SEO hakkında tüm merak ettiklerinizi bize sorabilirsiniz.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir