Viral Reklam Nedir? Viral Reklamların Sosyal Medyaya Etkisi

Sadece bir dakikada Youtube’a 72 saatlik video yüklendiğini yükleniyor. Bu devasa içerik üretimi içerisinde bazı videolar neredeyse tüm dünyada popüler oluyor ve yüz milyonlarca kullanıcı tarafından izleniyor. Sıradan insanların çektiği sıradan videolar gibi gözükse de aradan aylar geçtikten sonra videonun aslında bir viral reklam olduğu anlaşılıyor.

Viral Ne Demek?

Öncelikle şunu belirtmek gerekir ki Viral kelimesinin direkt olarak Türkçe’de herhangi bir karşılığı yoktur. Fakat genel olarak kulaktan kulağa yayılan, popüler olan gibi anlamlar taşır. Viral reklamlar da izleyicilerin paylaşarak yaydığı ve çok fazla izlenme sayısına sahip reklamlar demektir. Viral aslında en çok izlenilen gibi bir anlamada sahiptir. Bir video reklam olmasa da viral olabilir.

Viral Reklamların Genel Özellikleri

Eti Canga Viral Reklamı – Bazıları Dağınık Sever

İçerik bağlamında birbirinden çok farklı olan bu reklamlar aynı hedefler doğrultusunda yazılır. Bu yüzden hemen hemen aynı teknikler ile çekilir. Bir reklamın viral olabilmesi için genellikle amatör çekim teknikleri kullanılır. Bu sayede kullanıcılar bir reklam izlediklerinden çok amatör bir video izlediklerini düşünürler.

Bu teknikte video hazırlanmasının sebebi kullanıcıların reklamlardan daha çok amatör videoları paylaşmaya meyilli olmasıdır. Aynı zamanda konu reklamlar oluğu zaman izleyiciler konuya ön yargılı yaklaşabilmektedir.

Aynı zamanda marka videoda çok az gösterilir. Hatta bazen hiç gösterilmez bu sayede insanlar izlediklerinin bir reklam olduğunun farkına varmazlar.

Viral reklamlar televizyonlarda yayınlanmaz. Her şey doğal bir süreç gibi gözüksün istenir bu yüzden video sitelerinde sosyal medya ve mailler aracılığıyla dolaşır. Zaten yeteri kadar ses getirirse ki viral ise getirmiş demektir, televizyon programlarında, haberlerde bu videodan bahsedilir.

Viral Reklamların Avantajları

2014 yılında ortaya çıkan Ice Bucket Challange’ın Instagram’da ne kadar kısa bir sürede popüler olduğunu gösteren Instagram istatistiği.

  • Bu tarz videoları izleyiciler kendi rızaları dahilinde paylaşılır. Bu yüzden dünya çapında milyonlarca izlenme alır.
  • Para dahi verseniz yapamayacağınız reklam kampanyasını yapmanız sağlanır.
  • Televizyon programlarında bile bu videolar yayınlanır.
  • Viral reklamlardaki sloganlar akılda kılıcıdır.
  • Viral reklamlar iki kere gündem olur. İlki yayıldığında ikincisi reklam olduğu anlaşıldığında.
  • Markanın bilinirliğini en kısa sürede arttırmak için viral reklamlar son derece uygundur.
  • Viral reklamların geri dönüşü çok hızlı şekilde gerçekleşir. Saatler içinde milyonlarca izlenme alınır.

Sosyal Medyanın Gücü Viral Reklamlar İle Anlaşıldı

Özellikle 2008 yılından itibaren ülkemizde yayınlanmaya başlanılan viral reklamlar gösterdi ki sosyal medyanın gücü hiç hafife alınmamalı. Sosyal medyada yapılan kampanyalar, yayınlanan videolar ya da reklam çalışmaları sayesinde kısa sürede milyonlarca insana ulaşabilirsiniz.

Sosyal Medyada Etkili Olan En Güncel Reklam Modelleri

Sosyal medyada yapılan reklamların gücü gün geçtikçe artıyor. Basit bir paylaşım ya da özel gün için kutlama mesajı kurumsal hesaplarınızın ve markanızın  popüler olmasını sağlayabilir.

Influencer Marketing

Influencer marketing sosyal medya hesaplarında belirli bir takipçi sayısına ulaşmış kendi kitlesini yaratmış kişilere yaptırılan reklamlardır. Influencer reklam yapacak olan kişinin hedef kitlesi ile sizin hedeflediğiniz kitle örtüşüyorsa yapılan reklamın da başarısı aynı oranda artıyor.

Influencer marketing kampanyalarında başarılı olmanın birçok bileşeni var. Burada yapılacak en önemli seçim Influencer yani reklam yüzünüz. Influencer reklamları yapacak olan kişinin hedef kitlesi ona ne kadar sadık ve o kişiye ne kadar güveniyor? Eğer hedef kitle Influencer’ı gerçekten önemsiyorsa yapılan reklamların da geri dönüşüm oranı yüksek olmaktadır. Influencer marketing hakkında tüm merak edilenler yazısından detaylı bilgi alabilirsiniz.

Sosyal Medya Remarketing (retargeting) Reklamları

Remarketing yeniden hedefleme pazarlaması demektir. Arama motorlarında ve özellikle sosyal medyada son derece popülerdir. Sosyal medyada son yapılan işlemlere göre, reklamların yeniden gösterilmesine denmektedir.

Böylelikle internet kullanıcısı kısa sürede iki kere reklamınızı görür ve markanın akılda kalması sağlanır. Bu türden markanın akılda kalmasını tetikleyen çalışmalar sitenizin direkt olarak ziyaretçi almasını sağlamaktadır.

Remarketing çalışmalarının ardından direkt giriş oranlarının artış yüzdesi kampanyanın ne kadar başarılı olduğunu gösterir. Remarkeing nedir? yazısından konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

Canlı Yayın Reklamları

2018 yılı canlı yayınların yılı olacak ve bu yüzden sosyal medya planlarınızı buna göre düzenleyebilirsiniz. Özellikel Influencerlar aracılığıyla yapılacak canlı yayınlar sayesinde yeni ürünler tanıtabilirsiniz. Canlı yayınlar Twitter,  Instagram, Facebook, Youtube hesaplarından paylaşıldığı taktirde anlık olarak binlerce insanın sizi izlemesini sağlayabilirsiniz. “”

Sonuç Olarak;

Viral reklamlar sosyal medyanın gücünü açığa çıkaran en önemli etkenlerden olmuştur. Bu reklamlar ile yakalanan başarılar firmaların virale olan ihtiyaçlarını ortaya çıkardı. Ardından geliştiriciler sosyal medya reklamlarının potansiyelini ortaya çıkarmak için remarketing gibi sistemler geliştirdiler. Bugün sosyal medya reklamlarının hacmi milyarlarca dolar ile ölçülüyor.

Sosyal medya planlamasını, online itibar takibini, sosyal medya reklamlarını ve hesap yönetimini en iyi yapan firmalar popülerliğini arttırırken yatırımlarının da karşılığını fazlasıyla alıyor. 15 teknik ile sosyal medyadan sitenize takipçi çekin yazısına göz atarak konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir