Uzun Kuyruklu Anahtar Kelime Nedir?

Arama motoru optimizasyonunda çalışmaların sağlıklı bir şekilde ilerleyebilmesi için öncelikle anahtar kelime seçimlerinin doğru olması gerekir. Sitenin ne için kullanılacağına bağlı olarak anahtar kelimelerin optimize edilmesi ve araştırılması gereklidir.

Anahtar kelime araştırması için Google anahtar kelime planlayıcıyı kullanabilirsiniz. Adwords Anahtar Kelime Planlayıcısı Nasıl Kullanılır? yazısından konu hakkında bilgi alabilirsiniz.

Yapılması gerekilen anahtar kelime analizleri;
  • Rekabet analizi
  • Geri dönüşüm oranı analizi
  • Rakip anahtar kelime analizi
  • Anahtar kelime adwords fiyat analizi
  • Aylık ortalama aranma sayısı

Anahtar kelimeler söz konusu olduğunda kullanabileceğiniz birçok yardımcı araç vardır. Semrush, Keywordtool, bu araçlara örnek olarak gösterebilir.

Fakat sonuç olarak anahtar kelimenin nasıl olması gerektiğine sizin karar vermeniz gerekir. İşte bu noktada anahtar kelimenin ne kadar uzun olacağı sorusu ile karşılaşıyoruz. Uzun kuyruklu anahtar kelime terimine yabancıysanız öncelikle kısa bir açıklamasını yapalım.

Uzun Kuyruklu Anahtar Kelime Nedir?

Anahtar kelimeler genellikle tek, iki veya üç kelimeden oluşur. Daha uzun anahtar kelimelere ise uzun kuyruklu anahtar kelimeler denmektedir. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler kimi zaman zorunluluk kimi zaman ise bir strateji olarak kullanılır.

Örnek vermek gerekirse “klavye” bir anahtar ise “oyuncular için mekanik hisli klavye” ise uzun kuyruklu anahtar kelimeniz olabilir. Başka bir örnek daha verelim. En rekabetçi kelimelerden biri olan “tatil” anahtar kelimeniz ise “uygun fiyatlı tatil fırsatı” ya da “erken rezervasyon tatil” uzun kuyruklu anahtar kelimeniz olabilir.

 

İletişim

SEO Teklifi Al

Seotech SEO uzmanları site içi ve site dışı SEO teknikleriyle arama motorlarında yükselmenizi sağlar.

 

Neden Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimelere İhtiyaç Duyuyoruz?

Anahtar kelimeler farklı rekabet oranlarına sahiptir. SEO çalışmalarında anahtar kelimelerin rekabeti, harcanan vakit ve ayrılan bütçe üzerine doğrudan etkilidir. Yukarıda verdiğimiz tatil örneğinden açıklamaya devam edecek olursak bu kelimedeki rekabet son derece fazladır. Haliyle yeni domainlerin bu kelimede gelebilmeleri için Adwords ve SEO çalışmalarına ayırmaları gereken bütçe çok çok fazladır.

Bunun yerine verilen hizmetleri daha fazla ön plana çıkararak müşteri almanız sağlanır. Örneğin tatil rezervasyon sitesine sahipseniz şehir isimleri, tatil beldeleri, kampanya, fırsat, uygun gibi çeşitlendirilmiş kelimeleri kullanarak arama motorlarında daha kolay üst sıralara çıkabilirsiniz.

Burada dikkat etmeniz gereken yerele düşmemektir. Çok fazla yer isimleri ile çalışma yürütürseniz algoritma sizi yerel bir firma gibi algılayabilir. Bu da sonuçların genelden çok yerel sıralamalarda çıkmasına sebep olur. Yerel Sonuçlarda Yükselemk İçin 8 Yerel SEO Tekniği yazısından Yerel SEO hakkında kapsamlı bilgi alabilirsiniz.

Daha Fazla Potansiyel Müşteri Barındıran Trafik Çekmek

Eğer kurumsal siteler için SEO çalışmaları yapıyorsanız hizmet almak ve alışveriş yapmak için gelen kitleye ihtiyacınız vardır. Hedef kitleleri çekebilmek için verdiğiniz hizmetler ile ilgili anahtar kelimeler oluşturmalısınız. Bu anahtar kelimeler sunulan ürünler ve hizmetlerden oluşur ve uzun kuyruklu olmasında herhangi bir sakınca yoktur.

Çünkü anahtar kelime ne kadar uzunsa gelen kitle o kadar hedef kitle olur. Dolayısıyla uzun kuyruklu kelimeler hedef kitleyi siteye çekme konusunda gayet başarılıdır.

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler elbette anahtar kelimeye oranla daha az trafik çekecektir fakat daha fazla ilgili kitlelere ulaşmanızı sağlar.

Sonuç Olarak;

Normal anahtar kelimeye göre daha fazla kelimenin birleşiminden meydana gelen uzun kuyruklu anahtar kelimeler, SEO açısından organik trafik almak ve potansiyel müşterilere ulaşmak gibi becerilere sahiptir.

Sektörde var olan rekabetten uzun kuyruklu anahtar kelimeler sayesinde sıyrılabilirsiniz. Bu kelimeleri oluştururken dikkat edilmesi gerekilen noktalar;

  • Yerel sonuçlara düşmek istemiyorsanız şehir, ilçe gibi yer bildiren isimlerden uzak durun.
  • Uzun kuyruklu anahtar kelimeler anahtar kelime bağlamından koparılmamalı.
  • Uzun kuyruklu anahtar kelimeler için de analizler yapılmalı.
  • Uzun kuyruklu anahtar kelimeleri mutlaka başlıklarda kullanmasanız bile meta açıklamalarında kullanın.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir