Teknik SEO mu İçerik Pazarlaması mı?

Dijital pazarlama farklı iş alanları ve bileşenlere bağlı olarak satışların arttığı geri dönüşümlerin stratejinize bağlı olarak etkilendiği çalışma alanıdır. Teknik SEO ve içerik pazarlaması stratejileri de farklı iş alanları içindedir. Fakat aynı amaca hizmet eder. Yatırım getirisi arttırma.

Teknik SEO ve içerik pazarlamasını birbirinden çok farklı kulvarlar gibi düşünmek aralarında bir rekabet olduğunu varsaymak sizi yanlış stratejilere sevk edebilir. Mevcut tartışmaların oluşması iki alanında uzmanlık gerektirmesinden kaynaklanıyor.

Hangisinin hangi durumlarda daha çok satın almayı etkilediğine geçmeden önce bu terimlerin karşılığının ne olduğunu açıklamakta fayda var.

1- Teknik SEO Nedir?

Teknik SEO sitenizin Google gibi arama motorlarının istekileri şekilde optimize edilmesidir. Genellikle site içi SEO çalışmalarına karşılık gelmektedir. Teknik seo, alan adı, sunucu tercihlerinden içerik yönetim sistemi seçimlerine ve tüm bunların yönetilmesine kadar geniş bir alanı kapsamaktadır.

Sitenizin daha hızlı açılmasını sağlamak, mobil, tablet gibi platformlara uyumluluğunu sağlamak teknik SEO becerilerine bağlıdır. Sıralamalarda istenilen performansı yakalayabilmek için düzenli olarak search console verilerinin takibinin yapılması gerekmektedir.

Teknik SEO’da sitenizin hangi durumda olduğunu öğrenebilmek için analiz etmeniz gerekenler;

İndexleri Kontrol Edin

Googlebotlarının sitenize ne sıklıkla uğradığını ne haftalık aylık ne kadar sayfayı dizine eklediğini öğrenmeni gerekmektedir. Eğer site çok düşük oranda index alıyorsa yine search consoledaki hata mesajlarına göz atarak problemin nasıl çözüleceğini öğrenebilirsiniz. Search Console Hakkında Tüm Merak Edilenler yazısından gerekli bilgileri alabilirsiniz.

Site İçi Linkleri Tarayın

Site içi linkler hemen çıkma oranlarını düşüren SEO için son derece önemli olan site içi SEO bileşenleridir. En çok site içi linklerin verildiği sayfaları tespit edin. Kırık olan bağlantıları bulun ve 301 yönlendirmeleri atayın. Site içi kırık linkleri Screaming Frog gibi yazılımlar ile tespit edebilirsiniz. Site içi link inşası dediğimi bu çalışmaların nasıl yapıldığına Site İçi Link İnşası Nasıl Yapılır? yazısından ulaşabilirsiniz.

Site Hızını Kontrol Edin

Sayfa açılış hızları ziyaretçilerin sayfalar arası dolaşımlarını etkiler. Yavaş açılan sayfaların sayfada kalma süreleri düşecektir. Bu durum sitenizin elde ettiği sıraları kaybetmesine sebep olabilir. Sayfa hızında problemlerin kaynağını tespit ederek çözüme ulaşın. Site Hızını Arttırmanızı Sağlayacak 6 WordPress Eklentisi yazısından gerekli bilgileri alabilirsiniz.

2- İçerik Pazarlaması Nedir?

İçerik pazarlaması hedef kitlenize ulaştığınız her platformda markaya olan güveni ve sadakati sağlayan çalışmalardır. İçerik pazarlaması hedef kitlenin faydalanabileceği ve içerikler oluşturarak işletme ve müşteri arasındaki bağı kuvvetlendirir.

Kurumsal sitenizde yayınladığınız blog yazılarından, sosyal medya paylaşımlarına kadar her alanda geçerlidir. İçerik pazarlamasını SEO açsısından önemi Google algoritmasının içeriğin kalitesine verdiği değerden kaynaklanmaktadır.

Sosyal medyada paylaşılan, çok okunan, yorumlar yapılan, referans olarak kullanılan içerikler arama motorlarına direkt olarak etki eder. Aynı zamanda siteye organik backlink almanız yine içerik pazarlamasındaki performansınıza bağlıdır.

İçerik pazarlaması sayfasından konu hakkında kapsamlı bilgi alabilirsiniz.

Hangisi Daha Önemli?

Teknik SEO ve içerik pazarlamasında hangisinin daha önemli olduğunu sitenizin ihtiyacına bağlı olarak gelişir. Örneğin içerik pazarlaması açısından kusursuz bir siteniz ve stratejiniz var fakat site yavaş açılıyorsa içerikten beklenen sevideki verimi alamazsınız. Denge oluşturmak için hangisi eksikse o alana yatırım yapmak son derece önemlidir.

Teknik açıdan kusursuz bir sitede müşterileriniz konuştuğunuz dilden anlamıyor ve iletişim yönteminizi etkili bulmuyorsa satın alma oranları düşecektir. Aynı zamanda sitede kalma süreleri düşeceğinden ve hemen çıkma oranları artacağından Google’da sitenizi sıralamada tutmak istemeyecektir.

Sonuç Olarak

İçerik pazarlaması ve teknik SEO arama motorlarından organik trafik elde edebilmek ve satışı arttırabilmek için aynı oradan önemli çalışmalardır. Bu çalışmaları kıyaslamaktan çok siteniz için hangisinin eksik olduğunu belirlemeniz gerekmektedir. Hangi tarafın eksik olduğunu belirlemek için;

  • Sayfaların okunma sürelerini analiz edin.
  • Geri dönüşüm oranlarını takip edin.
  • Hemen çıkma oranlarını analiz edin.
  • Anahtar kelimeleri analiz edin.
  • Google yorumlarını ve diğer yorumları takip edin.
  • Sosyal medya aracılığıyla anketler düzenleyin.
  • Teknik SEO bileşenlerini test edin.

Kaynaklar;

https://searchengineland.com/technical-seo-checklist-7-essential-tips-2017-263936

https://www.forbes.com/sites/forbescontentmarketing/2018/01/11/5-social-media-tips-for-your-content-marketing-strategy/#5166227f6a70


Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir