Subfolder ve Subdomain Nedir? Hangisi Siteniz İçin Daha Uygun?

Sitenizi yönetirken teknik konularda bazı kararlar vermeniz gerekebilir. Url yapısını oluştururken, sunucu seçerken, siteyi yapılandırırken verilen bazı kararlar sitenizin arama motorlarındaki performansına etki edebilmektedir.

Subfolder ve Subdomain kullanımı verilecek önemli kararlardan biridir. Uzun yıllardır tartışılan bu ayrım konusunda fikir edinebileceğiniz bir yazı hazırlamaya karar verdik. Ama öncelikle bu iki kavramın tam olarak ne olduğunu açıklayalım.

Subfolder Nedir?

Subfolder yani alt klasör sitenizde yer alan alt klasörlere karşılık gelmektedir. Örneğin “https://seotech.com.tr/blog” burada blog subfolder anlamına gelir. Subfolder kullanmak ayrı bir içerik sistemi yönetimine gerek kalmadan sitenize bağlı olarak bir klasör oluşturmaktır.

Doğal olarak subfolder siteniz ile doğrudan sitenizin bir parçası olarak gözükür.

Subdomain Nedir?

Subdomain ise alan adınıza tanımlanmış bir alt alan adı kullanmaktır örnek vermek gerekirse. “blog.seotech.com.tr” bir subdomaindir. Subdomainler ayrı bir site olarak tanımlandığından farklı içerik sistemi kullanabilirsiniz.

Günümüzde birçok kurumsal firma subdomain kullanmaktadır. Fakat subdomain ve subfolder kullanmak arasında önemli farklar vardır.

Hangisi Tercih Edilmeli?

Arama motoru optimizasyonu Google algoritmasının işleyiş biçimine bağlı olarak gelişir. Google yetkilileri algoritmanın subdomain ve subfolder kullanmanın organik trafiğe etki etmeyeceğini ikisinin de algoritma tarafından rahatlıkla algılanabildiğini söylemekte. Fakat gerçek bundan biraz daha farklı.

Çünkü subdomain kullandığınızda yeniden bir site yaratmış gibi algılanıyorsunuz. Dolayısıyla subdomainin de tıpkı asıl sitenizde olduğu gibi SEO çalışmalarıyla belirli bir seviyeye çekilmesi gerekiyor. Asıl siteniz aracılığıyla bu subdomaini yükseltmek çok zor olmasa da var olan düzeni değiştirmek yani subfolderdan subdomaine geçmek önemli oranda sıralama kaybetmenize sebep olabilir.

Peki subdomain kullanmak sitenin trafiğine olumsuz etkide bulunuyorsa neden hala kullanılıyor?

Bu sorunun pek çok cevabı var. Öncelikle bazı firmalar müşterilerine daha iyi hizmet verebilmek için yeni bir sisteme içerik yönetim sistemine ihtiyaç duyabiliyorlar. Örnek vermek gerekirse müşterilerine özel bir yapı kurarak onlar ile irtibata geçebilecekleri sayfalar oluşturmak istediğinizde subdomainler işinize yarayabilir.

Subdomain kullanım alanlarında biri de uluslararası SEO’dur. Çoklu dilli bir bir sistemi tek bir altyapıdan yönetmek yerine subdomainler aracılığıyla her dile özgü tasarım ve alt yapı sayesinde kullanıcıların isteklerine daha kolay yanıt verebilirsiniz. Çoklu dilli SEO için Dikkat Edilmesi Gerekilen 11 Madde yazısına göz atmanızda fayda var.

Bu aynı zamanda her dil için ayrı bir SEO stratejisi geliştirmenizi sağlar. Google.com ve Google.com.tr’nin algoritması birebir aynı değildir. Bu durum her ülke için geçerlidir. Dolayısıyla üzerinde çalışılan sitenin bölgesine göre çalışma yapmak arama motorlarından daha fazla organik trafik almanızı sağlayacaktır. 4 Adımda Kendi SEO Stratejinizi Yaratın yazısından stratejiler hakkında bilgi alabilirsiniz.

Bloglar İçin Subfolderı Öneriyoruz

Özellikle kurumsal firmalar arasında subfolder aracılığıyla blog oluşturmak popüler bir durumda. Fakat bloglar oluştururken mutlaka subfolder şeklinde oluşturmanız gerektiğini unutmayın. Çünkü Googlebotları sitenize her blog yazısını dizine eklemek için geldiğinde farklı sayfalara da uğrayacaktır. Aynı zamanda blog yazıları anahtar kelimelerde güçlenmenizi sağlarken önemli oranda da trafik çekebilme kabiliyetine sahiptir. Blog Yönetimini Kolaylaştıracak 10 Araç yazısından blog yönetiminin inceliklerini öğrenebilirsiniz.

Yukarıdaki örnekte godaddy firmasının subdomainden subfoldera geçişinin grafiğini görebilirsiniz. Godaddy farklı diller için subdomain kullanıyor fakat yardım, blog gibi sayfalar için subfolder kullanmakta.

Gelecekte Ayrım Ortadan Kalkabilir Mi?

Neden olmasın! Google yapay zekası her geçen gün makine öğrenimi sayesinde kendini geliştiriyor. Bugün SEO stratejilerimizde önemli farklar yaratan bazı teknik konular ilerleyen yıllarda yapay zeka için bir problem teşkil etmeyebilir. Subfolder ve subdomain arasındaki karşılaştırmalar da anlamsızlaşabilir. Bu konuya Makine Öğrenimi ve Yapay Zekanın SEO’ya Etkileri yazısında değinmiştik göz atabilirsiniz.

Sonuç Olarak

Subdomain ve subfolder arasında bariz farklıklar vardır. Özellikle blogları subdomain şeklinde kurmak trafiğe önemli oranda etki edecektir. Fakat Uluslararası SEO çalışmaları yürütüyorsanız her dil için farklı bir subdomain oluşturarak yerelleştirme yapabilirsiniz. Aynı zamanda trafiğin önem arz etmediği müşterilerinizin yararlanabileceği sayfalar oluşturmak istiyorsanız yine subdomainlerden yararlanabilirsiniz. Fakat diğer türlü subdomainler istenilen trafiğe ulaşma açısından sizi yarı yolda bırakacaktır.

Kaynaklar;

https://www.seoblog.com/2017/07/subfolders-subdomains-multilingual/


Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir