15 Teknik İle Sosyal Medyadan Sitenize Ziyaretçi Çekin

Sosyal paylaşım platformları internete erişim sürelerini çevrim içi olma sürelerini ve internete ulaşım sürelerini büyük oranda etkilediği bilinen bir gerçektir. Bu sene itibari ile her gün 3 milyara yakın insanın her gün sosyal medyada etkileşime girdiği tahmin edilmektedir.

Bloglar, e-ticaret siteleri, kurumsal web siteleri siz web sitenizi hangi amaçla kullanırsanız kullanın sosyal paylaşım sitelerinden gelecek olan trafiğe her zaman ihtiyacınız olacaktır. Bu yüzden hesaplarınızı en iyi şekilde yönetmeli doğru kitlelere doğru içeriklerle ulaşmalısınız.

Sosyal paylaşım sitelerindeki hesaplarınızı en verimli şekilde kullanmanızın bu platformlardaki gücü elinize almanızın belirli taktikleri mevcuttur. Bu yazımızda sizlere web sitenizin hitini sosyal paylaşım sitelerini kullanarak arttırmak için kullanmanız gereken 15 yöntemden bahsedeceğiz.

1- Hedef Kitlenizi Tanıyın

Bir hedef kitleniz mutlaka vardır. Hedef kitleniz hakkında detaylı bilgilere sahip olmanız yapacağınız sosyal medya çalışmalarında oldukça önemlidir. Örnek vermek gerekirse bu kitlenin en çok hangi sosyal paylaşım sitesini kullandığını bilmeniz gerekmektedir. Böylelikle mutlaka hedef kitlenize ulaşacaksınız.

Hedef kitleniz hakkında bilmeniz gerekenler:

  • Yaş ortalaması
  • Sık kullandıkları paylaşım siteleri
  • Eğitim seviyesi
  • Yaşadıkları bölge
  • Gelir düzeyi
  • İnternete erişim şekilleri (masaüstü, mobil, tablet vs)

Hedef kitlenizi tanımanız, sunacağınız içeriklerin ne oranlarda beğeni alacağını önceden belirlemenizi sağlar. Bu sayede her zaman en doğru içerikleri sunarak daha fazla etkileşime geçebilirsiniz.

2- Rakiplerinizin Yaptığı Çalışmaların Analizini Çıkarın

Aynı sektörde bulunduğunuz rakiplerinizin sosyal medya çalışmalarının analizi yapmak her zaman önünüzü görmenizin en kolay yoldurur. Bu yöntem ile yaptıkları doğru ve yanlış çalışmaları tespit edebilirsiniz. İsterseniz sosyal medya hesap analizi yapabileceğiniz ücretsiz uygulamalara göz atalım.

Sosyal Medya Analiz Programları

1- Like Alyzer

Like Alyzer ücretsiz ve hızlı bir şekilde Facebook sayfalarını analiz etmenize yarayan bir araçtır. Bu araç ile kendi eksikliklerinizi ve rakiplerinizin yaptığı çalışmaları gözlemleyebilirsiniz.

2- Twitonomy

Adından da anlaşılacağı gibi twitter sayfalarını analiz etmenizi sağlayan ücretsiz bir araçtır. Atılan tweetlerin analizine detaylı bir şekilde ulaşabilirsiniz. Twitonomy ile hesabın ne kadar etkileşime girdiği, yüzde kaç oranında beğenildiğini hesabın referansına ulaşabilirsiniz.

3- Iconosquare

Iconosquare Instagram analiz aracıdır. Ücretsiz sürümünün yanı sıra ücretli versiyonu da mevcuttur. Instagramda hesapların girdiği etkileşimlerin detaylı analizi sunan program Instagram üzerinden rakiplerin analizini çıkarmak için oldukça kullanışlıdır.

4- Tailwind

Tailwind Pinterest ve Instagram ile birlikte çalışır. İçerik planlaması yapmanıza da yardımcı olur. İçerik etkileşimleri takipçi sayıları yorumlar ve beğenilerin analizlerini aktarır.

3- Platform Belirleyin

Sosyal medya hesaplarının yönetimi eğer düzenli olarak içerik yayınlayacaksınız oldukça zordur. Tüm enerjinizi onlarca platforma harcamak yerine sizin için en uygun olan 5 tanesini belirleyip o platformlar üzerinden yürütmenizi öneriyoruz. Platform belirlerken hedef kitlenizin en çok hangi platformları kullandığını göz önünde bulundurmanızı öneririz. Örneğin bu tabloda yaş ortalamalarına göre en çok kullanılan sosyal paylaşım siteleri gösterilmiştir.

Yaşa Göre Sosyal Medya Kullanımları

Örneğin bir haber sitesine sahipseniz Twitter ya da Facebook gibi platformlara öncelik vermenizi öneriyoruz. Haber siteleri için hazırladığımız hit arttırma yazımıza buradan göz atabilirsiniz.

E-ticaret sitesine sahipseniz görseller sizin için önemli olacaktır. Bu yüzden oluşturduğunuz ticari hesap ile Instagram’dan ziyaretçi almanızda fayda vardır. Unutmayın E-ticaret siteleri için gelen trafiğin niteliği her zaman önemlidir. 23 E-ticaret Önerisi ile Trafik ve Cirolarınızı Arttırın yazımızı okuyarak detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

4- İçerik Planlaması Yapın

İyi bir içeriğe sahip olmadan ziyaretçi çekmenizin imkanı yok. Bu yüzden her zaman özgün ve hedef kitlenize hitap eden içerikler yayınlamanızda fayda vardır. Yazacağınız içerikler hakkında detaylı bir plan yapın. Hangi yazıların ne zaman yayınlanacağını belirleyin.

Eğer aklınıza yazabilecek bir konu gelmiyorsa ya da anahtar kelimeleri birbirleri ile bağdaştıramıyorsanız portent.com ‘dan yardım alabilirsiniz. Her ne kadar İngilizce de olsa sizin için otomatik olarak oluşturduğu konu başlıkları sayesinde kafanızda bir takım fikirlerin oluşmasına yardımcı olabilir.

İçerik hakkında yazılacak çok şey var fakat genel itibari ile elinizde uzun bir içerik listesinin olması zamandan tasarruf etmenizi de sağlayacaktır. İçerik pazarlaması ile yazdığımız yazıya göz atarak bu konu hakkında detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

5- Güncel Konular Hakkında Yazın

Sosyal medyadan ziyaretçi çekmek için güncel konularda yazmanız gerekmektedir. Çoğu kullanıcı güncel olayları takip edebilmek için bu platformları kullanıyor. Revaçta olan konular ve olaylar hakkında yazmaktan çekinmeyin. Web sitenizin içeriğini güncel tutun. Bu bağlamda yapacağınız paylaşımlarda belirli periyotlarda gerçekleşsin ve güncel olsun. Dijital pazarlama hizmetlerinde yapılan çalışmaların çoğu güncellik üzerinedir.

Dijital pazarlamada içerik her zaman önemlidir. Dijital pazarlamada kişiselleştirme yazımıza göz atarak bu alanlarda neler yapılabileceğine göz atabilirsiniz.

6- Görsellere Önem Verin

Kurumsal hesaplarınızda kullandığınız görsellerin tümüne önem verin. Profil resminden kapak resimlerine, içeriklerde kullandığınız resimlerden bannerlara kadar sizi anlatan ve özgün olan görseller kullanın. Kullandığınız görsellerin de güncel olmasına dikkat edin.

Örneğin yapılan yanlışlıklar ile ilgili bir konuda yazdığınız yazıda esprili görseller kullanabilirsiniz. Dizilerden, filmlerden görseller paylaşabilir giflerle de içeriğinizi süsleyebilirsiniz. Hatta Ripl programını kullanarak, yaptığınız paylaşımları yaratıcı giflerle süsleyebilirsiniz.

WordPress eklentileri hakkında yazdığımız 12 WordPress eklentisi ile sıralamalarda yükselin yazına göz atmanızda fayda var.

7- Farklı Sosyal Paylaşım Siteleri Arasında Köprü Oluşturun

Kişisel hesaplarınızda yönettiğiniz diğer hesapları eklemeyi unutmayın. Kurumsal hesaplarınızda diğer sosyal paylaşım hesaplarınızdan linkler verip köprü oluşturun. Ziyaretçiler diğer hesaplarınızın da oluğunu görecek ve bu sayede daha kurumsal bir kimlik kazanacaksınız.

8- Hesaplarınızdaki Bio’lara Linkler Ekleyin

Hesaplarınıza iletişim bilgilerinizi ve mutlaka web sitenizin ana sayfasının linkini ekleyin. Instagram’da hikaye paylaşımlarında da url ekleyebiliyorsunuz. Sosyal paylaşım sitelerinde kullandığınız tüm hesaplarda web sitenizin linkini eklemediğiniz taktirde ziyaretçi alma ihtimaliniz azalır.

9- Merak Uyandırıp Yönlendirmeler Yapın

Sosyal paylaşım sitelerinden sitenize ziyaretçi çekerken yazdığınız konu hakkında tam bilgi vermeyin. Kimi zaman sorular sorarak merak uyandırın ve hemen akabinde devamını okumaları için konunun linkini paylaşın. İlgi çekici merak uyandırıcı yazılar her zaman okunur doğru zamanda paylaşılan doğru yazılar sayesinde sosyal medyadan sitenize ziyaretçi çekeceğinizi unutmayın.

10- Mavi Tık Alın

Twitter, Instagram gibi sosyal paylaşım siteleri hesapların asıl sahipleri ve sahtelerini ayırt edebilmek için mavi tık uygulaması kullanıyor. Kurumsal hesabınız ya da eğer yeteri kadar takipçiniz varsa kişisel hesabınıza mutlaka mavi tık alın. Mavi tık hesabınızın orijinal olduğunu ve ne kurumsal bir yapıda olduğunuz algısını yaratacak.

11- Sosyal Medya Reklamları Satın Alın

Sunduğunuz hizmetler, ürünler hatta yazdığınız yazılar için birçok sosyal paylaşım sitesinde reklama çıkabiliyorsunuz. Sosyal medya pazarlaması denilen bu yöntem paylaşımlarınızı hedef kitlenize göstereceğinden etkileşim ve ziyaretçi alma ihtimaliniz oldukça yüksektir. Tıpkı arama motoru pazarlaması gibi SEO firmaları bu hizmeti size sağlamaktadır.

Sosyal medya reklamları sanıldığının aksine pahalı reklamlar değildir. Doğru platformda hedef kitlenize gösterdiğiniz reklamlar ile ziyaretçi çekebilirsiniz.

12- Videolu İçerikler Hazırlayın

Videolar her zaman dikkat çeker. Bir konu üzerine hazırladığınız videonun izlenme ihtimali yüksek olacaktır. Vermiş olduğunuz hizmeti ya da çalışma şeklinizi videolu bir şekilde anlatabilirsiniz. Bir Youtube kanalı açarak bu videolu içerikleri yayınlayabilirsiniz. Youtube üzerinden ziyaretçi almak üzerinde fazla durulmayan konulardan biri olsa da son derece önemlidir.

13- Paylaşımlarda Bol Bol Hashtag Kullanın

Hashtag’ler sosyal medyanın deyim yerindeyse bel kemiğidir. Açılan hashtagler sosyal medyanın dışında geleneksel medyada da bir hayli konuşulmakta. On binlerce paylaşım arasından sıyrılmanızı sağlayacak olan hashtaglerle paylaşımlar yapmayı unutmayın.

14- Web Sitenizi Mobil Uyumlu Hale Getirin

Sosyal paylaşım platformlarına erişim en çok akıllı telefonlar üzerinden gerçekleşiyor. Siz ne kadar özgün içerikler hazırlarsanız hazırlayın web sitenize telefondan erişim sağlandığında tasarımın kayması veya bağlantının yavaş açılması gibi sorunlar yüzünden ziyaretçi kaybedebilirsiniz.

İçinde bulunduğumuz dönem itibari ile hız oldukça önemli anlık kararlar veriyoruz beklemeyi sevmiyoruz dolayısıyla sosyal medyadan çektiğiniz ziyaretçiler sitenize bağlanırken beklemek istemeyeceklerdir. AMP gibi WordPress eklentileri ile sitenizi mobil uyumlu bir duruma getirerek mobil bağlantılarda hız optimizasyonu yapmanızı tavsiye ederiz.

15- Sosyal Medya Hesaplarınızı Uzmanlara Devredebilirsiniz

Sosyal medyadan ziyaretçi kazanmak istiyorsanız atılabilecek en doğru adımlardan biri uzmanların hesaplarınızı yönetmesidir. Online itibar yönetimi kapsamında sosyal medya hesap yönetimi de gerçekleştiren Seotech web sitenizin hitini arttırmanız için sosyal medya hesaplarınızın yönetimini sağlamaktadır. Online itibar yönetimi sayfamıza göz atarak bilgi sahibi olabilirsiniz.

Sonuç Olarak;

Web sitenize sosyal medya üzerinden trafik akışı sağlamak istiyorsanız yerine getirmeniz gereken 15 maddeyi sıraladık. Unutmayın ziyaretçi alabilmenin yanı sıra ziyaretçileri sitenizde tutmanızda oldukça önemlidir. Bu yüzden SEO çalışamlarına da önem vermeyi ihmal etmeyin. SEO uzmanlarımızdan detaylı bilgi almak için bize ulaşabilirsiniz.

Kaynaklar;

http://www.smartinsights.com/social-media-marketing/social-media-strategy/new-global-social-media-research/

http://www.socialmediaexaminer.com/23-cool-tools-for-social-media-marketers/

https://www.searchenginejournal.com/


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir