Gelecekte Sosyal Medya Yönetiminde Yapay Zeka Nasıl Rol Oynayacak?

Yapay zeka gelişim günden güne gözle görülür biçimde gerçekleşiyor. Özellikle chatboların kısa sürede öğrenebilme ve geliştirebilme kabiliyetleri hayatımızın her alanında olduğu gibi SEO, dijital pazarlama, sosyal medya gibi alanlarda da etkili olmaya başladı.

Geçtiğimiz yıl, Facebook, Twitter, Amazon, Apple, Intel, Microsoft, Uber, AOL, Google gibi dünyanın en büyük firmalarının kendi yapay zekalarını geliştirmek ne kadar enerji harcadıklarını gördük. Dev firmaların yapay zeka geliştirmeleri ile elde etmek istedikleri,

  • İnsan hatalarından arınmak.
  • Yapay zekanın otomasyonunu sağlayarak insan gücünün daha fazla yaratıcı uğraşlarla ilgilenmesini sağlamak.
  • Müşterilere daha hızlı hizmet sunmak.
  • Müşterileri daha iyi anlayabilmek.
  • Teknoloji altyapısını yapay zekayı kullanarak geliştirmek.

Yapay zeka sayesinde, müşterilerin firmalara en fazla ulaşma eğiliminde oldukları sosyal medyayı hem etkileşim almak hem de marka konumlandırmak için kullanabilirsiniz. Sosyal medya yönetiminde yapay zeka kullanımı oldukça yeni fakat fazla uzak olmayan bir gelecekte yapay zeka sosyal medya üzerindeki hakimiyetini ilan edecek.

Peki sosyal medya alanında yapay zeka neleri değiştiriyor ve neleri değiştirebilecek potansiyele sahip?

1- Sosyal Medya Analizleri Yapay Zeka Tarafından Uygulanacak

Sosyal medyada analiz çıkarmak uzun zahmetli zaman alan bir iştir. Geliştirilmiş yapay zekalar hem kendi yaptığınız sosyal medya çalışmalarını hem de rakipleri kolaylıkla analiz edebilir. Geliştirilebilen yapay zekalar sürekli öğrenir dolayısıyla analizler sonucunda nasıl bir yol izlenmesi gerektiğine gün geçtikçe daha hakim olabilirler.

İlerleyen yıllarda dijital varlığınızı daha ileri götürebilmek için yapay zekalardan faydalanabilirsiniz. Hangi sosyal medya araçlarında nasıl bir yol izlenmesi gerektiğini istatistikleri ile elde edebilirsiniz.

Yapay zekalar ile birlikte iş birliği fikrini şimdiden benimseseniz iyi olur.

2- Yapay Zeka İçerik Üretimine Doğrudan Katkıda Bulunabilir

Yapay zekaların içerik yazılı ve görsel içerikler üretebildiklerini biliyoruz. Makale yazabilen yapay zekalara örnek olarak; Contenttop, Articoolo, Curata, yapay zekalarına göz atabilirsiniz. Gerçekten insan kadar kaliteli içerikler üretebilen bir zeka geliştiğinde sosyal medyadaki paylaşımların ne kadar etkili olabileceğini hiç düşündünüz mü?

Çünkü hedef kitleyi gerçekten tanıyan, seçilecek görsellere kadar konuya hakim olan renklerin psikolojisine hakim yapay zeka tarafından oluşturulmuş olan içerikler kullanıcıları etki altına almayı sağlar.

Yapılan çalışmalar Chatbotların çok hızlı bir şekilde her konuyu öğrenebildiklerini hatta birbirleri ile konuştukları zaman daha hızlı iletişme geçebilmeleri için yeni bir dil oluşturduklarını gösterdi. Yapay Zeka Çalışmalarında Korkutan 7 Olay yazısından ilgili haber hakkında bilgi alabilirsiniz.

Bu kadar hızlı öğrenebilen bir yapının üretebileceği içeriklerin kalitesi de son derece yüksek olacaktır. Dolayısıyla sosyal medyadan daha fazla sitenize ziyaretçi çekebilir satış arttırabilirsiniz.

3- Yapay Zeka, Sosyal Medyada Kişiselleştirme İçin Kullanılabilir

Her firma müşterileri ile yakından tek tek ilgilenmek onların hakkında bilgiye sahip olmak ister. Fakat bunun için ayrılacak zaman ve iş gücü çok fazla olduğu için müşterileri tek tek analiz etmek haliyle imkansızdır. Günümüzde müşteriyi daha fazla anlayabilmek için onların internette neler yaptıklarına en çok hangi ürünleri araştırdıklarına hangi saatlerde çevrimiçi olduklarına ulaşabiliyoruz.

Fakat yapay zeka tarafından gerçekleştirilen bu işlemlerde çok daha detaylı analizlere ulaşılabilir. Örneğin direkt olarak müşterilerin ihtiyaçlarına göre kampanyalar oluşturabilirsiniz.

Düşünün potansiyel müşterilerinize özel reklamları onlar durakta otobüs beklerken bile yüz tanıma sistemi ile ekranlarda gösterebiliyorsunuz ve onlardan Facebook hesaplarına girip videoyu paylaşıp elde ettikleri indirim kuponunu kullanmalarını istiyorsunuz. Bu tarz bir kampanyanın başarı muhtemelen yüksek olurdu.

Markaların müşterilerine bireysel yaklaşımları satın alma ve marka bağımlılığı konusunda olumlu etki yaratır. Bu yüzden sosyal medyada da kişisel yaklaşımlara ağırlık verebilirsiniz. Konu hakkında detaylı bilgi almak için Dijital Pazarlamada Kişiselleştirme Trendi yazısına göz atabilirsiniz.

4 -Markanın İtibarını Koruyacak Çalışmaları Yapay Zekaya Devredebilirsiniz

Online itibar yönetimi markaların ya da kişilerin dijital varlıklarını koruyabilmeleri başkaları tarafından yapılan çalışmaları denetleyebilme çalışmalarıdır. Online itibar yönetimi sayfasından detaylı bilgi alabilirsiniz.

Online itibar yönetiminde işinizi kolaylaştıracak hali hazırda onlarca araç vardır. Fakat bu araçlar kendi başlarına çalışmazlar. Yapay zeka tarafından gerçekleştirilecek online itibar yönetimi çalışmalarıyla internetteki tüm içerikler taranabilir. Yapay zeka itibar için zararlı olan içerikleri kaldırabilmeyi sağlayabilir.

İçeriğin kaldırılması için iletişim aşamasına geçebilen yapay zeka insanların bu tarz durumlarda ne gibi tepkiler verdiklerine aşikar olduğu için farklı yaklaşım türleri uygulayabilir.

Sonuç Olarak;

Yapay zekalardan hayatın her anlamında yararlanıyoruz. Örneğin Facebook yayınlanması yasak olan şiddet ve cinsel içerikli görüntüleri kaldırabilmek için gelişmiş yapay zekalarından faydalanıyor. Ya da Amazon, akıllı ev teknoloji sistemi olan Alexa ile yapay zekalarını kullanıcıların sorgularına cevap verebilecek şekilde organize edebilmiştir.

Pazarlama çalışmalarında yapay zeka kullanma fikri yeni bir fikir değildir. Yakın bir gelecekte yapay zekaların sosyal medyada ne gibi işlere yardımcı olabileceklerini aktardık. Hızlı geliştirilebilen yapay zekalar, sosyal medya analizleri çıkarabilir, içerik üretebilir, müşteriler ile iletişime geçebilir. Tüm bu teknolojiler çok uzakta değil, gelişmeleri yakından takip edip neler olup biteceğini hep birlikte göreceğiz.

Kaynaklar;

https://medium.com/swlh/chatbots-of-the-future-86b5bf762bb4


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir