Site İçi SEO Nasıl Yapılır?

Sitenizi arama motorları performansını arttırmak ve siteyi anahtar kelimelerde yükseltmek istiyorsanız yapılacak SEO çalışmaları Site içi ve Site dışı olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Site içi ve Site dışı SEO çalışmaları birbirini destekleyecek şekilde ve düzenli olarak gerçekleştirilmesi sitenin performansını arttıran etkenlerdendir. Fakat backlinklerin gücünün kırılmasının ardından site içi arama motoru optimizasyonunun önemi daha fazla artmıştır.

Site İçi SEO Nedir?

Site içi SEO, sitenin dış etkenlere bağlı kalmadan sitenin içerikleri, yapısı, link yapısı, teknik özellikleri gibi konularda yapılan çalışmalara denmektedir. SEO’nun başarısı büyük oranda site içi arama motoru optimizasyonunun kalitesine bağlıdır. SEO uzmanları siteyi incelerken ilk olarak sitenin teknik bölümlerini ele alır. Yanlış yapılandırmalar varsa bunlar düzeltilmeye çalışılır. Ardından sitenin otoritesini düşürecek olan backlinkler reddedilir.

Site içi SEO’nun en önemli bileşenleri üzerinden site içi SEO’nun nasıl yapılması gerektiğini açıklayalım.

1- Sayfa Başlıkları

Arama motorlarında yükselmek için öncelikle içeriklerin optimize edilmesi gerekir. Birbirini tekrarlayan, ziyaretçilerin okumaktan kaçındığı ve özgün olmayan içeriklere sahip olan siteleri site içi ve site dışı SEO’su ne kadar iyi yapılmış olursa olsun Google’da yükselmeleri yükselse bile kalıcı olmaları neredeyse imkansızdır. Bu yüzden içerikler her zaman en değerli etken olmuştur.

Sayfa başlıklarını yanı sıra SEO başlıkları yani title taglarınında her sayfada eksiksiz bir biçimde yer alması gerekmektedir. Title tagları otomatik atılsa da farklılaştırarak atılan başlıklar SEO açısından değerlidir.

İçeriklerde sayfaların ya da blog yazılarının başlıkları sayfasının istenilen sırayı yakalamasında son derece önemlidir. Bu yüzden sayfa başlıklarının SEO uyumlu olması gerekir. Başlıklarda dikkat edilmesi gerekenler;

  • Konu ile uyumlu başlıklar atmak
  • İnternet kullanıcılarının arma alışkanlarını göre başlık yazın
  • Başlıklarda anahtar kelimeler yer alsın
  • Başlıklar çeşitli olmalı

2- Meta Açıklamaları

Meta açıklamaları arama motorlarında gelen sonuçların kısa açıklamalarıdır. Meta açıklamaları sıralamalarda gözüktüğü için Google bu açıklamaların kusursuz olmasını istemektedir. Sıralamada yukarıları hedefliyorsanız meta açıklamalarını yazmaya özen gösterin. Meta açıklamalarını yazarken anahtar kelimeleri kullanmak ve içeriğe göre uygunluk son derece önemlidir.

Meta açıklamaları yazma rehberi yazısından meta açıklamalarının nasıl yazılması gerektiğine bakabilirsiniz.

3- SEO Uyumlu URL Oluşturma

URL yapıları sayfanın kimliği gibidir. Sayfanın anlaşılabilir olması için kimliğin açık olması gerekir. Bu yüzden URL oluştururken yazının başlığının URL olması gerekir.

Başlıkların uzunluğu bazen URL’nin olması gereken uzunluğunu aşabilir. Bu yüzden URL’nin anahtar kelimelerini silmeyerek kısaltmanız gerekir. Çoğu SEO uzmanına göre kısa URL’ler sıralamalarda yükselmek için daha uygundur. URL’leri yapılandırırken kısa olmasına yani başlığın kısaltılmış hali olmasına dikkat edin aynı zamanda kelimeleri tire (-) işareti ile birbirinden ayırın.

4- Anahtar Kelime

Site içi SEO’da dikkat edilmesi gerekilen bir diğer husus da anahtar kelimelerdir. Anahtar kelimeleri seçerken analizlerden yararlanabilirsiniz. Anahtar kelime sıklıkları artık eskisi kadar etkili değil. Bu yüzden yazıyı boğan anahtar kelime popülasyonundan kaçının.

Anahtar kelimelerin belirlemek için Adwords anahtar kelime planlayıcıyı kullanabilirsiniz. Google’un bu hizmeti sayesinde anahtar kelimenin aranma sıklıklarını rekabetini öğrenebilirsiniz. Bu konuda Anahtar Kelime Planlayıcısı Nasıl Kullanılır? yazısına göz atmanızda fayda var.

5- Responsive Tasarım

Mobil kullanıcının masa üstü kullanıcıları geçtiğini biliyoruz. Fakat tasarımcılar ve içerik üreticiler olarak içerikleri ya da tasarımları oluştururken hala masa üstü bilgisayarları kullanmak zorundayız. Bu durum tasarımı kendi bilgisayarlarımıza göre yapmamıza neden oluyor. Genellikle mobil ya da tablet gibi araçlardan gelen kullanıcıları göz ardı etmemize sebep oluyor.

Responsive web tasarımına uygun şekilde içerik üretimi yaparsanız siteye erişilen her araçta uygun bir şekilde tasarım yapmış olursunuz. Fakat bir sayfa hazırlandığında mu sayfayı yayınlamadan önce mutlaka mobilde ve tablette test edin.

Responsive tasarım için Css ve Html bilgisi gerekmektedir. Fakat wordpress uygulamaları sayesinde kod yazmanıza gerek kalmadan responsive tasarımlar oluşturabilirsiniz.

6- Site Hızı

Site içi SEO’da özellikle e-ticaret sitelerinde ve çok fazla trafiğe sahip olan sitelerde en büyük problem sayfa açılış hızlarıdır. Site arttırmak ve sayfaların daha hızlı açılmasını sağlamak için Site Hızını Arttırmayı Sağlayacak 6 WordPress Eklentisi yazısına göz atabilirsiniz.

Sayfa açılış hızlarının yavaşlaması bazen sunucular yüzündendir. Trafik arttıkça sunucudan kaynaklı olarak site yavaşlayabilir. Bu tarz durumlarda daha iyi sunucuları tercih edebilirsiniz.

Sayfa açılış hızlarının yavaş olmasının sorumluları genellikle yüksek kaliteli görsellerdir. Görsel eklerken boyutunun çok yüksek olmamasına dikkat edin.

Sayfa açılış hızlarını Google Page Speed’den test edebilirsiniz.

7- Dış Linkler

Sitenize gelen vi giden tüm bağlantılar siteye referans olur. Dış linkler de bu şekildedir. Özellikle blog yazılarında dış bağlantılar vermek kaçınılmazdır. Google da zaten dış linkle vermenizi istiyor. Burada dikkat etmeniz gerekenler;

  • Linkin konu ile bağlamının olması
  • Link verilen sitenin kaliteli olması
  • Link verilen sitenin Google tarafından yüksek otoriteye sahip olması ve içeriklerinin +18 olmaması
  • Çok fazla  ya da çok az link vermeyin bir yazı için ortalama 3 dış link verebilirsiniz
  • Gov ve edu uzantılı sitelere link vermek bağlantıların gerçekten kullanıcıları bilgilendirmek için verildiği algısını yaratır
  • Blog yazılarında kaynaklar belirterek yazının kaynaklarına link verebilirsiniz

8- Site İçi Link Yapısı

Dışarıya verilen linkler ve site içindeki linkler SEO’da en çok hata yapılan aşamalardır. Site içi SEO’da link yapısı gerçekten çok önemlidir. Çünkü Google en fazla linkin verildiği sayfaları en yararlı sayfa olarak gördüğünden üst sıralara taşımak ister. Bu yüzden önemsiz sayfalara çok fazla link vermeyin. Bunun yerine daha önemli sayfalara link vererek bu sayfalara katkıda bulunun.

Site içi link ağı kurarken her sayfaya linkler verilmeli bu dengeyi iyi oturtabilecek bir yapı kurmak SEO uzmanlarının en çok zorlandıkları durumlardan biridir.

9- Görsel Optimizasyon

Görsel optimizasyonun öneminden sayfa açılış hızları konusunda değindik fakat görsel optimizasyonun etki alanı sadece sayfaların açılış hızları değildir. Görsel optimizasyon sitenin bağımsız ve özgün olmasında son derece önemlidir.

Siteye görsel eklerken dikkat edilmesi gerekilenler;

  • Resim başlığında resimde nelerin olduğunun açıklanması
  • Resimlerin isimlerinde her kelimenin arasında tire olması
  • Görsel boyutunun optimize edilmesi
  • Görsel konu ile alakalı olmalı
  • Görseller özgün olmalı

Daha fazla bilgi almak için Görsel Optimizasyonu Nasıl Yapılır? konusuna göz atabilirsiniz.

10- Sosyal Paylaşım Butonları

Sosyal medyasız bir SEO çalışması düşünmek at gözlüğü ile bakmak gibidir. Sosyal medya çalışmaları genelde site dışı SEO olarak adlandırılsa da bu bu iş site içinde de yapılır. Sayfalarda bulunan sosyal paylaşım butonları sayesinde ücretli yapmanız gereken sosyal medya reklamlarını bedava yapabilirsiniz.

Google artık sitelerin tek bir kaynaktan beslenmelerini hoş karşılamıyor. Hem sosyal medyadan hem direkt hem de referans sitelerden trafik alınması gerekiyor. Kullanıcıların en çok okuduğu yazılarda bulunan sosyal paylaşım butonları daha fazla trafik çekmek için birebirdir.

Sosyal paylaşım butonlarının yanı sıra takip et butonlarının da özellikle anasayfada bulunması gerekir.

11- Call To Action Butonları

CTA butonları satın alma üzerine gerçekten etkili bir yöntemdir. İçeriklerde bu butonları etkili bir şekilde kullanarak sitenize gelen ziyaretçileri satın alma sayfalarına yönlendirebilirsiniz.

Eğer hiçbir şey satmıyorsanız örneğin blog siteniz varsa da CTA butonlarını kullanabilirsiniz. Bu butonlar sayesinde e-posta abone takipçi kullanıcı sayısını arttırabilirsiniz. Blog siteleri için en önemli metriklerden biri yeniden gelen ziyaretçi sayılarıdır. Blogunuzun yeniden gelen ziyaretçi oranları fazlaysa sitede botların da o kadar sitede kalma oranı fazladır.

12- Site Haritası

Site haritaları Google botları için birebirdir. Site içi SEO için mutlaka bir site haritası oluşturun. XML site haritası oluşturmak teknik açıdan zorunluluktır.

XML site haritalarının faydaları;

  • Botların daha fazla siteyi ziyaret etmelerini sağlar
  • Botların siteyi hızlı şekilde indexlemelerini sağlar
  • Botların daha ayrıntılı biçimde siteyi indexlemelerini sağlar
  • Daha kapsamlı ve ayrıntılı indexlemeyi arttırır

13- Tarama Hatalarını Giderme

Sitenin teknik açıdan kusursuz olması site içi SEO çalışmalarına dahildir. Seotech olarak sitelerin teknik açıdan kusursuz olmalarının ne kadar önemli olduğunu biliyoruz.

Teknik kusurların giderilmesi için sitenin taranması gerekir. Taramalara göre eksiklikleri ve hataları giderilmelidir.

Taranması gerekilen ögeler;

  • 404 sayfaları
  • Dış bağlantılar
  • Robot txt. dosyası
  • 503 gibi hatalar
  • Kopya içerikler

Sonuç Olarak;

Site içi SEO sitenin genel yapısı hakkında yapılan çalışmaların bütünüdür. Bu çalışmalarda temek faktör kaliteli içerik üretimidir. Ardından sitenin SEO uyumunu sağlayabilmek için teknik teknik açından kusurlarının giderilmesi gerekir. Site içi SEO’da başlıklar, meta açıklamaları, sosyal etiketler site haritaları, URL yapılandırmaları son derece önemlidir. Belirttiğimiz konuların optimize edilmesi sitenin sıralamalarda yükselmesini sağlayacaktır.

Sitenizin detaylı SEO analizleri için bize ulaşabilirsiniz.


Comments

  1. Yardım ve bilgiler için teşekkürler siteye uyguladım.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir