Site İçi Link İnşası Nasıl Yapılır?

Arama motoru optimizasyonu (SEO) sitenizin organik trafiğin arttırma ve Google sonuçlarında üst sıralara çıkarabilme işlemlerine denir. SEO site içi ve site dışı olmak üzere ikiye ayrılır.

Site içi SEO’nun kalitesinde rol oynayan en önemli yapılandırmalardan biri ise site içi link inşası ve site içi bağlantılardır. Site içi SEO hakkında yeterli bilgiye sahip değilseniz Site içi SEO Nasıl Yapılır? yazısına göz atmanızda fayda var.

Site içi link inşasının nasıl yapıldığına geçmeden önce bu kavramı iyice anlamakta fayda var.

Site İçi Link İnşası Nedir?

Web sitenizdeki sayfaların birbirleri arasında verilen bağlantılara site içi linkleme ya da dahili bağlantılar denmektedir. Dahili bağlantılar sitenizi ziyaret eden kullanıcıların daha önce yazılmış bir sayfayı referans göstermeniz şeklinde gerçekleşir.

Kullanıcılar sayfa içindeki bağlantılara tıklayarak gerekli bilgilerin olduğu sayfaya yönlenebilirler. Genellikle bu bağlantılar, anasayfa gibi önemli sayfalara gönderilmektedir. Fakat blog yazıları konuyu detaylandırabilmek ve kullanıcıların yararlanabileceği sayfaya ulaşabilmek için blog yazılarına da sıklıkla bağlantı verilmektedir.

Site içi link inşası Google algoritmasını önemsediği değerlerden biridir. Google botları da tıpkı insanlar gibi bu bağlantıları kullanarak sayfadan sayfa dolaşırlar. Dolayısıyla botların daha kolay sitede gezinmeleri ve hızlı indexleme işlemleri yapabilmelerinde site içi bağlantıların da etkisi vardır.

Site içi bağlantılar basıl verilmelidir? sorusuna geçelim.

1- En Önemli Sayfalara Daha Fazla Link Verin

En önemli sayfaların daha fazla taranmaya ve daha fazla ziyaretçiye ihtiyacı vardır. Bu yüzden her zaman anasayfanızın en fazla bağlantıyı aldığından emin olun. Ardından diğer önemli sayfalara bağlantı vermeniz gerekecek.

Fakat en önemsiz olarak gördüğünüz sayfaya bile bağlantı vermekten çekinmemeniz gerekmektedir. Önem sırasına göre bir bağlantı vermek algoritmanın da en önemli sayfanın en çok bağlantı verilen sayfa olduğunu hissetmesi demektir.

Site içi bağlantılarda dikkat edilmesi gerekilen noktalardan biri de anasayfa gibi önemli sayfalardan önemsiz sayfalara link vermemektir. Unutmayın site içi link inşasında sayfaların önem sırasına göre yapılmalıdır.

Hangi sayfaya ne kadar iç bağlantı verildiğine Search Console > arama trafiği > dahili bağlantılar kısmından ulaşabilirsiniz.

2- Kırık Linkleri Tespit Edin

Silinen ya da URL adresini değiştirdiğiniz sayfalar artık eski bağlantılarda çalışmayacaktır. Bu sayfaları tespit edip 301 yönlendirmesi ile yeni sayfaya yönlendirmeniz gerekmektedir. Bu tür sayfaları tespit edebilmek için Search Console’dan tarama hataları alanına girmeniz gerekmektedir. Search Console Hakkında Tüm Merak Edilenler yazısına göz atmanızda fayda var.

3- Sayfa Başı Link Oranlarını Aşmayın

Site içi bağlantılar vermenin de bir sınır vardır. Her anahtar kelime için bir sayfaya bağlantı verecek şekilde site yapısı kurmak Google tarafından hoş karşılanmaz. Örneğin 500 kelimelik bir sayfa için ortalama 5 ,6 iç bağlantı ideal olarak adlandırılmaktadır.

Çok fazla bağlantı vermek tarama sınırına takılmanıza sebep olabilir. Dolayısıyla sonradan dahili bağlantıları kaldırmaya çalışmak yeniden uğraşmanıza sebep olacaktır. Aynı şey dışarıya verilen bağlantılarda da geçerlidir. Çok fazla dışarıya bağlantı vererek sitenizin spam gibi algılanmasına sebep olabilirsiniz.

Fazla bağlantı vermek kullanıcı deneyimi açısından da olumsuz olarak nitelendirilir.

4- SEO’ya Uygun Bir Şekilde Link Verin

SEO’ya uyumlu bir şekilde iç bağlantılar vermek ne demektir? Öncelikle verilen bağlantılar konu ile sayfa ile konu açsısından alakalı olmalıdır. Bu yüzden bağlantı vermek için bağlantı vermeye kalkmayın.

Aynı zamanda açıklayıcı olmalıdır, “buradan”, “bu linkten” şeklinde linkler vermek artık eskide kaldı. Bunu yerine “bu konuda incelemeleri yaptığımız <örnek inceleme> sayfasına göz atmanızda fayda var” şeklinde bağlantı vermeye çalışın.

Site içi linkler sayfanın kalitesine katkıda bulunur bu yüzden mutlaka SEO’ya uygun bir şekilde link vermeye dikkat edin.

5- Kullanıcı Deneyimini Düşünerek Link Verin

Kullanıcı deneyimi, kullanıcının en pratik yoldan sitenizden yararlanmasını sağlama çalışmalarıdır. Site içi linkler de bu amaca hizmet eder. Dolayısıyla kullanıcıların faydalanabileceği sayfalara linkler vermek kullanıcı deneyimine katkıda bulunur.

Kullanıcı deneyimi için yukarıdaki örnekte bahsettiğimiz gibi bağlantıları açıklayarak vermenizde fayda var. Aynı zamanda kullanıcılar site içinde dolaşacakları için sitenin de hızlı olmasına özen gösterin. Özellikle mobil kullanıcılar bağlantıları tıkladıktan sonra beklemeyi sevmezler. Bu aşamada sitenizden çıkmaları istenilen hemen çıkma oranlarına ulaşılmamasına sebep olacaktır. Hemen Çıkma Oranı Nedir? Nasıl Düşürülür? yazısından konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

Kullanıcı deneyimi Google için giderek daha önemli bir hale gelmektedir. Kullanıcı Deneyimi Tavan Yaptıracak 13 Öneri yazısından detaylı bilgileri alabilirsiniz.

Sonuç Olarak;

Site içi linkleme yani dahili bağlantılar, SEO açısından en önemli çalışmalardan biridir. Site içi link inşası yaparak sayfaları birbirine bağlayarak ziyaretçilerin farklı sayfaları da dolaşmalarını sağlayabilirsiniz. Böylelikle hemen çıkma oranları düşecektir. Aynı zamanda Googlebotları dahili bağlantıları site haritası gibi kullanarak sitenizi daha kolay dizine ekleyecektir.

Site içi link inşasında hiyerarşik yapı kurmanız gerekmektedir. Aynı zamanda verilen verilen bağlantıların sayısını abartmamak ve ilgili konularda bağlantı vermeye özen gösterin. Bağlantı verirken “buradan” gibi eski teknikler yerine anahtar kelimelerin yer alacağı şekilde sayfa ismini geçirerek bağlantı verin. Site içi SEO konusunda daha fazla bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.


Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir