Sesli Arama Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

Arama motoru optimizasyonunda sadece güncellemeleri takip etmek bile başlı başına bir iştir. Google her geçen gün algoritmada hissedilebilir ya da fark edilmesi zor güncellemeler gerçekleştiriyor. Sitenizi bu değişikliklere göre optimize edip eskiden yaptığınız artık geçerli olmayan çalışmalara da son vermeniz gerekiyor. Sesli aramalar ile ilgili yaşanan gelişmeler de bu karmaşaya dahildir.

Akıllı asistanların hem telefonlarda hem de evimizde giderek yaygınlaşması sesli aramaların önemini arttırıyor. Google’a göre 2020 yılında aramaların %50’lik bölümü sesli şekilde gerçekleşecek. Doğal olarak trafiğe göre de siteyi optimize etmeniz gerekiyor.

Sesli aramalardan sitenize trafik çekmek için neler yapmanız gerekenleri aktardık.

1- Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler

Sesli arama alışkanlıkları yazıya göre oldukça farklıdır. İnsanlar arama motorlarına soru sorarken çok fazla sonuca ulaşmak için daha az kelime kullanır. Fakat sesli aramalarda durum tam tersidir. İstenilen cevabı bulabilmek için daha anlaşılabilir ve uzun kelimeler kurmanız gerekmekte. Aynı zamanda soru yapay asistana sorulduğu için kullanıcılar samimi bir dil kullanıyor.

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, aranılan sayfanın siteniz olmasını sağlayabilir. Uzun Kuyruklu Anahtar Kelime Nedir? yazısından konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz. Anahtar kelimeleri başlıklarda ve meta açıklamalarında mutlaka kullanmanız gerekmektedir. Aynı zamanda bu kelimeler soru içerdiğinde sesli aramalarda cevap olarak verilme şansı çok daha fazla artacaktır.

2- Öne Çıkarılan Snippetler

Akıllı asistanlar sorgulara cevap verirken tek bir sonucu getirir. Bu sonuç %40’a yakın bir oranda öne çıkarılan snippetlerdir. Yani Google’un en doğru cevap olduğuna inandığı yazılara ulaşılmaktadır. 4 Alternatif SEO Tekniği İle Sıralamalarda Görünür Olun yazısından öne çıkarılan snippetler hakkında kapsamlı bilgi sunmuştuk göz atabilirsiniz.

Öne çıkarılan snippetlerde yer almak için içeriğin kalitesinin yanı sıra sorulan soruya direkt olarak cevap olması gerekmektedir. Bu yüzden yazını içinde soru ifadelerine yer verebilir ve başlığı buna göre optimize edebilirsiniz.

3- İçerik Optimizasyonu

Sesli aramalarda çıkabilmek için öne çıkarılan snippetlerde olmanız gerektiğini artık biliyoruz. Öne çıkarılan snippetlerde yer alabilmek için daha fazla soru cevap tarzında içeriğe yani blog yazısına ihtiyacınız var.

Öne çıkarılan snippetlerde yazının belirli bir bölümü yer almaktadır. Sorguya doğrudan yanıt vermek snippetlerde yer alacağınız anlamına gelmiyor. Doğrudan cevap vermenin yanı sıra cevapları biraz daha açmanız yani belirli bir anlatımı benimsemeniz gerekmektedir.

Numaralı, sıralı anlatımlar kullanmak sitenizi daha fazla görünür yapacaktır. Site içi SEO’da içerik oluştururken atlamamanız gereken meta açıklamaları, resim alt açıklamaları, H1 etiketleri gibi sayfanıza değer katacak bileşenleri mutlaka denetleyin.

Özellikle meta açıklamaları algoritmaya yazı hakkında önemli bilgiler verir ve artık Google açıklamanızı içeriğe uygun bir biçimde değiştirebiliyor. Dolayısıyla her zamankinden daha kaliteli açıklamalar yazmanız gerekiyor. Etkili Meta Açıklamaları Yazma Rehberi yazısından konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

SEO Uyumlu Makale Yazmak İçin 14 Altın Kural yazısından SEO uyumlu içerik oluşturmanın başlıklarına göz atabilirsiniz.

4- Mobil Uyumluluk

Sesli aramaların %80’i mobilden yapılıyor. Dolayısıyla sitenizin mobil uyumluluk problemini çoktan aşmış olmalı ve mobil aramalarda kalıcı sıra elde etmiş olmalı. Hala mobil SEO’ya geçmediyseniz 9 Basit Adımda Mobil SEO’ya Geçmek yazısından gerekli bilgileri alabilirsiniz.

Google yakın zamanda mobil öncelikli indekslemeye geçecek. Dolayısıyla mobil uyumlu olmayan siteler önemli oranda sıra kaybedecek. Mobil öncelikli indeksleme hakkında detaylı bilgiler sunduğumuz Mobil Öncelikli İndeksleme İçin Yapmanız Gerekenler yazısından konu hakkında güncel bilgi alabilirsiniz.

5- Yerel Aramalar

Yerel aramalar büyük çoğunlukla mobilden gerçekleşir. Buna göre sesli aramalarda daha fazla yerel sonuca takılacaktır. Bu yüzden Yerel SEO’ya göre optimizasyonları tamamlamanız gerekiyor. Yerel SEO’ya Nereden Başlamalısınız? yazısından yerel SEO’ya geçişin adımlarını takip edebilirsiniz.

Sesli aramalar genellikle snippetlere ulaşır ve snippetlerde yazılanlar kullanıcıya okunur. Fakat bazı sorgularda işletmenin konumu, yol tarifi gibi daha karmaşık sorulara yanıt verilmektedir. Akıllı asistanların bu bilgilere ulaşabilmesi Google My Business Page sayfasındaki bilgilere bağlıdır.

Özellikle iletişim bilgilerinin kolay bir şekilde ulaşılabilir olmasına dikkat edin. Anasayfada iletişim bilgilerine yer verin.

Sonuç Olarak

Sesli aramalar geleceğin arama motoru optimizasyonunu şekillendirecek. Günümüzde etkisi çok fazla olmasa da yakın zamanda trafik geri dönüşüm oranları sesli aramalardan oldukça etkilenecek. Sesli arama optimizasyonu için hazırladığımız bu yazıda öne çıkan başlık snippetlerde yer almanı önemidir. Snippetlerde yer almak için mobil uyum, uzun kuyruklu anahtar kelime kullanımı, yerel SEO, içerik optimizasyonu, soru cevap içerikler oluşturma çalışmalara önem vermeniz gerekiyor.

Kaynaklar

https://wpastra.com/wordpress-voice-search-seo/

https://www.forbes.com/sites/jaysondemers/2018/01/09/why-you-need-to-prepare-for-a-voice-search-revolution/#3317523234af


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir