SEO Uyumlu İçerik Yazarları İçin 8 Öneri

Kullanıcılara ürün içeriği ile ilgili bilgi verirken, işletmenizi tanıtırken, hizmetlerinizi tanıtırken, blog yazıları sunarken içeriklerden faydalanmaktayız. Bu içerikler farklı bir amaca daha hizmet etmektedir. Arama motorlarında yükselmeye.

İçerik, dijital pazarlama ve SEO çalışmalarında hedeflediğiniz kitleye ulaşma aynı zamanda etkileyebilme gücünüzü ortaya koyar. Özellikle sitenizde yayınlamak istediğiniz her türden içerik arama motoru performansına doğrudan etki etmektedir. Bu yüzden hem kullanıcılar için hem de SEO için içeriklerin kalitesinin önemi oldukça fazladır.

SEO açısından içeriklerin önemi günce geçtikçe artmakta. Arama sonuçları denetiminin komple yapay zekaya devretme fikri içeriklerin daha da bir hale getiriyor. Bu konuyu Makine Öğrenimi ve Yapay Zeka Çalışmalarının SEO’ya Etkileri yazısında kaleme almıştık.

SEO uyumlu içerikler oluşturabilmek için yazarın bir takım vasıflara sahip olması gerekmektedir. İçerik editörü olmak isteyenlerin faydalanabileceği ve içerik editörü arayanların hangi vasıflara sahip editörler ile çalışmaları gerektiğini aktaracağız.

1- Dil Bilgisi Kurallarına Hakim Olun

İçerik oluştururken dil bilgisi kurallarına hakim değilseniz birçok problemle karşılaşırsınız. Yaptığınız basit dil hataları yazının ciddiyetini bozabileceği gibi okunabilirliği de en aza indirecektir. Sitenize gelen kullanıcılar bu hatalar yüzünden hizmet almaktan vazgeçebilir. Siteyi hızlı bir şekilde terk edebilir. Hatta hoşunuza gitmeyecek yorumlar bırakabilir.

Bu türden problemler ile karşılaşmak istemiyorsanız dil bilgisi ve söz dizimi kurallarına hakim olmanız gerekmektedir.

İçeriğin dil kurallarına uyumu sadece kullanıcılar için önemli değildir. Aynı zamanda Google da sitenizi değerlendirirken dil kurallarına dikkat eden bir algoritmaya sahiptir.

2- Hedef Kitleyi Tanıyın

İçerik yazarlarının hedef kitleyi tanımaması onlara ulaşmasını zorlaştırır. Örneğin yazmak üzere olduğunuz bir makale hedef kitlenizin hiç ilgilenmediği bir konu üzerineyse alakasız kitlelere ulaşmış olursunuz.

Hedef Kitlenizi Anlamınızı Sağlayacak 6 Araç yazısına göz atarak hedef kitle analizlerinin nasıl yapıldığını öğrenebilirsiniz.

3- Önce Kullanıcılar İçin Yazın

İçerik oluşturmak elbette arama motorlarından trafik çekebilmek içindir. Fakat sürekli arama motorlarını düşünerek kullanıcılara ulaşmayı beklemeyin. Sayfalarda sürekli anahtar kelimeleri tekrarlamak ya da gereksiz yere bağlantılar vermek kullanıcıların sayfayı terk etmesine sebep olacaktır.

Bakış açınızı değiştirin. İçeriğin arama motoru için değil kullanıcılar için yazıldığını unutmayın. Böylelikle kalitesinden emin olduğunuz işlere imza atabilirsiniz. Zaten Google da sizden bunu istiyor. Kullanıcıların ihtiyaçları olduğu bilgileri verebildiğiniz, onların sorunlarına yanıt olabilen sayfalar oluşturmanızı istiyor.

4- Açık ve Anlaşılır Yazın

Teknik bilgi birikiminiz çok fazla olabilir. Fakat konuya hakim olmayan insanların da sitenize gelebileceğini göz ardı etmeyin. Özellikle makale kaleme alırken teknik bilgileri açıklamak istemeyebilirsiniz. Fakat hem kendi sayfanıza hem de başka sitelere bağlantılar vererek hem SEO açısından hem de kullanıcı deneyimi açısından sayfanın kalitesini arttırabilirsiniz.

Özellikle makale oluştururken yazının bütünlüğünü sağlamanız okunabilirlik açısından oldukça önemlidir. Yazı için bir şema belirleyin ve bu şemaya göre yazıyı oluşturun.

5- Kullanıcıların Nasıl Arama Yaptığını Öğrenin

Kullanıcıların nasıl arama yaptıklarını bilmek, içeriğin arama motorlarında ulaşılabilmesini sağlar. İçeriği oluşturmadan önce taslağını ve başlığı belirlerken kullanıcıların en çok nasıl arama yaptıklarını öğrenin.

Kullanıcıların arama yapma şekillerine Google tahminlerinden ulaşabilirsiniz.

6- SEO’nun Nasıl İşlediğini Bilin

İçerik editörü olarak SEO uzmanı kadar bilgiye sahip olmanız gerekmese de SEO konusundaki temel bilgilere hakim olmanız beklenir. Özellikle site içi SEO unsurlarına yazının SEO uyumunun nasıl sağlanması gerektiğine, sayfa kalitesi kavramlarına hakim olmalısınız. SEO Uyumlu Makale Yazmak İçin 14 Altın Kural yazısına göz atabilirsiniz.

İçerik editörlerinin SEO’nun başlıklarına hakim olmaları gerekir. Site İçi SEO ve Site Dışı SEO hakkında yazığımız makalelerden temel SEO bilgilerini öğrenebilirsiniz.

7- İlgi Çekici Başlılar Atın

Başlıklar yazının en ilgi çekici kısımlarıdır. İlgi çekici başlıklar atarak sayfaya ziyaretçi çekmeniz gerekmektedir. Fakat ilgi çekmek için başlıklarda vadedilenden daha azını içeriklerde vermek ziyaretçilerin güvenini sarsacak aynı zamanda tekrar siteye girmek istemeyeceklerdir. Bu tarz başlıklar yeniden pazarlama reklamlarından istenilen verimi alamamanıza da sebep olmaktadır.

8- İyi Bir SEO Uyumlu İçerik Yazarı Görsel Pazarlamaya da Hakim Olmalı

İçeriklerde görsellerden yararlanmak sayfada kalma sürelerini arttırdığı gibi sayfanın kalitesini de arttırmaktadır. Bu yüzde görsel pazarlamanın etkilerini ve nasıl yapıldığını bilmeniz gerekmektedir. En Etkili 4 Görsel Pazarlama Tekniği yazısından görsel pazarlama hakkında bilgi sahibi sahibi olabilirsiniz.

Görseller SEO açısından da önemli bir yere sahiptir. Sitede kullanılan görseller algoritmaya belirli mesajlar iletir. Aynı zamanda sitenin teknik açıdan kusursuz bir yapıya bürünebilmesi için de görsellerin belli kurallar çerçevesinde eklenmesi gerekir. 11 Adımda SEO İçin Görsel Optimizasyon Nasıl Yapılır? yazısından gerekli bilgileri edinebilirsiniz.

Sonuç Olarak

SEO uyumlu içerik editörlerinin hangi vasıflara sahip olmaları gerektiğini aktardık. Satış ve arama motorları trafiğini arttırabilmek için yapılması gerekler genellikle kullanıcı yararını ile ilgilidir. Kullanıcıların faydalanabilecekleri içerikler oluşturmayı, bunu yaparken pazarlama dilini de kullanmayı ihmal etmezseniz arama motorlarından ve kullanıcılardan tam not alırsınız.

Kaynaklar;

https://www.entrepreneur.com/article/300000


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir