Semrush Nedir? Satın Almanız Gerekiyor mu?

Site içi ve site dışı SEO çalışmalarında rakipleri analiz etmek, anahtar kelimeleri analiz etmek, reklam kampanyalarını analiz etmek her zaman doğru adımları atmanızı sağlar.  Zaten SEO çalışmalarının büyük bir kısmı analizler ile yürütülmektedir. Bu yüzden SEO uzmanları en güvenilir analiz araçlarından yardım alır. Semrush da bu araçlardan biridir.

Bu yazıda Semrush’ı inceleyeceğiz diğer araçlar ile karşılaştırarak farklı yönlerini ortaya koyacağız.

1- Semrush Nedir?

Semrush SEO’dan Adwords’e ve dijital pazarlama reklamlarına kadar rakip analizleri çıkarabileceğiniz bir araçtır. Domain analizi ve anahtar kelime analizleri konusunda başarılı ve oldukça işlevsel bir araçtır.

Aylık 99$ ve aylık 399$ fiyat aralığında paketleri mevcuttur. Dolayısıyla Semrush kulanabilmek için aylık 400 Tl gibi bir rakamı gözden çıkarmanız gerekiyor. Semrush fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz. Fakat bu araç için verdiğiniz her kuruş için minnettar olabilirsiniz. Çünkü backlinklerden sosyal medya reklamlarına kadar dijital pazarlama ve SEO için gerekli ne tür veriye ihtiyacınız varsa Semrush’tan edinebilirsiniz.

2- SEO İçin Semrush

Semrush içerik pazarlaması, Adwords, sosyal medya gibi tüm dijital pazarlama alanlarında kullanılabilen bir araçtır. Seo Toolkit’den elde edebileceğiniz metriklere göz atalım.

Domain analizi Semrush’ın en çok kullanılan özelliklerindendir. Merak ettiğiniz alan adını girerek site hakkında onlarca veriye ulaşabilirsiniz. Domain analizleri genellikle rakipleri analiz edebilmek için kullanılır.

Domain analizi bölümünden elde edebileceğiniz veriler;

  • Aylık site trafiği ve zaman grafiği.
  • Trafiğin hangi kanallar aracılığıyla geldiği.
  • Ziyaretçilerin hangi dili kullandıkları.
  • Toplam backlinkler Nofollow, Dofollow oranları.
  • En çok trafik alan sayfalar.
  • Sayfaların Adwords’deki tıklama başı maliyetleri.
  • Kelimelerin sıralamaları.
  • Rakiplere göre konum.
  • Mobil performans.

Tüm bu verileri kendi alt başlıklarından detaylı bir şekilde inceleyebilirsiniz.

Semrush aynı zamanda detaylı backlink analizi yapabileceğiniz araçlardan biridir. Sitenize gelen linkleri sitenizden çıkan linkleri görebilirsiniz. Site içi ve site dışı link inşası menüsünden kapsamlı analizler çıkartarak link inşası yapmanıza olanak sağlanır. Site İçi Link İnşası Nasıl Yapılır? yazısından site içi link inşası ile ilgili kapsamlı bilgi alabilirsiniz.

En İyi Ücretli ve Ücretsiz 16 Backlink Sorgulama Aracı yazısından diğer backlink analiz araçlarına göz atabilirsiniz.

Anahtar kelime analizleri yapmak hem Adwords hem de SEO için yeni anahtar kelimeler bulmak için Semrush oldukça ideal bir programdır. Anahtar kelimelerin rekabet oranları, tıklama başı maliyetleri gibi verilere ulaşmak oldukça basittir.

Rakiplerin trafikleri hakkında bilgi sahibi olmak istiyorsanız Semrush tam aradığınız programdır. En çok hangi sorgulardan hangi sayfalara trafik geliyor görebilir, sayfaları hemen çıkma oranları sayfada kalma süreleri gibi Analytics’den elde edebileceğiniz verilere ulaşabilirsiniz.

Semrush’ın bir diğer özelliği ise Search Console ile beraber çalışmasıdır. Hesabınızı bağladığınız taktirde site içi SEO ile ilgili raporlar sunmaktadır.

2- Reklamlar İçin Semrush

Rakiplerin Adwords ve sosyal medya reklamlarındaki etkinliklerini en iyi takip edebileceğiniz araçlardan biri Semrush’tır. Adwertising Toolkit sayesinde rakiplerinizin Adwords’e ne kadar bütçe ayırdıklarını görebilir, hangi kelimelerde, nasıl reklama çıktıklarına ulaşabilirsiniz.

Rakiplerin reklam bütçelerini bilmek, hangi kelimelerde geçmişte ne tür reklam çalışmaları yaptıklarını bilmek bütçe oluştururken ve reklam stratejisi oluştururken oldukça yararlı olacaktır.

10 Güncel E-ticaret Reklam Modeli yazısından reklam modelleri hakkında bilgi alabilirsiniz.

3- Sosyal Medya Yönetiminde Semrush

Semrush’ın bir diğer uzmanlık alanı sosyal medyadır. Rakiplerin sosyal medya performanslarını incelerken kendi stratejilerini bu araç üzerinden oluşturabilirsiniz. Sosyal medya hesaplarını Semrush’a bağlayarak yeni projeler üretebilir, sosyal medya paylaşımlarını ve reklamlarını zamanlayabilirsiniz.

Sosyal medya kampanyalarını ve etkileşimleri anlık olarak takip etmenize olanak sağlayan bu araç online itibar yönetiminde de kullanılmaktadır. 15 Teknik İle Sosyal Medyadan Sitenize Ziyaretçi Çekin yazısına göz atarak güncel sosyal medya tekniklerini öğrenebilirsiniz.

4- İçerik Pazarlamasında Semrush

İçerik pazarlaması yönetimi, takip edilmesi ve ölçülmesi en zor uğraşlardan biridir. Fakat Semrush Content Marketing Toolkit sayesinde rakiplerin ve sitenizin içerik pazarlaması verilerine ulaşarak ölçüm yapabilirsiniz.

İçerikler hakkında elde edebileceğiniz veriler,

  • Kelime sayısı
  • Bağlantı sayısı
  • Backlink sayısı
  • Sosyal medya paylaşım sayısı
  • Hemen çıkma oranları
  • Google sıralaması
  • Başlık, meta açıklaması ve H1 etiketi
  • Yayınlama tarihi

Gibi bilgilere ulaşabilirsiniz. Fakat analytics ve search console bağlantıları yapmanız gerekli.

Proje ekleyerek sayfayı anlık olarak takip edebilirsiniz. Bu şu demek anlık olarak gelen trafiğe erişebilme, anlık backlinkleri, anahtar kelime sıralamalarını takip etme gibi analytics aracılığıyla erişebileceğiniz verilere Semrush kullanarak ulaşabilirsiniz.

Teknik SEO vs İçerik Pazarlaması yazısından içerik pazarlaması hakkında kapsamlı bilgilere ulaşabilirsiniz.

5- Rekabet Analizinde Semrush

Semrush rekabet analizi için oldukça uygun bir araçtır. Kelimelerin, sektörü, reklamların, rakiplerin, trafiğin analizlerini çıkararak rekabet konusunda tam ihtiyacınız olan verileri raporlayabilirsiniz. Tüm rekabet analizlerinde masaüstü ve mobili ayrı ayrı inceleyebilirsiniz.

Rakipler siteler hakkında bilmek istediğiniz hemen hemen tüm verileri Semrush’da bulabilirsiniz.

Semrush Satın Almalı mısınız?

Semrush, SEO açısından her türlü veriyi sunan bir araçtır. Rakiplerin yaptığı arama motoru optimizasyonu, içerik pazarlaması, Adwords gibi çalışmaları geçmişe yönelik bir biçimde ulaşmanızı sağlar. SEO için tam denetimli bu uygulamayı satın aldığınız taktirde her açıdan SEO verilerine ulaşabilirsiniz.

Semrush’ı diğer analiz araçlarından ayıran en önemli özellik komple bir araç olmasıdır. Eğer rakiplerin çalışmalarını analiz etmek istiyorsanız  Semrush satın almanızı öneriyoruz.

SEO danışmanlık firmaları ile çalışıyorsanız bu aracı satın almanıza gerek yoktur. Seotech Semrush gibi onlarca SEO aracını kullanarak hizmet vermektedir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir