Search Engine Marketing (SEM)

Search Engine Marketing Nedir?

Dijital pazarlamanın alt kollarından biri olan Search Engine Marketing (SEM) Google, Yandex, Yahoo, Bing gibi arama motorlarında ücret karşılığı üst sıralarda yer almaya denmektir.

Arama motorlarının en önemli gelir kaynaklarından biri reklam ücretleridir. Genellikle tıklama başı reklamlar (PPC) ile ücretlendirilir. Bir reklama çıktığınızda tıklandığınız kadar ödeme yaparsınız. Bu noktada ne kadar bir bütçe ayırdığınız oldukça önemlidir.

SEM gibi dijital pazarlama türleri çoğu zaman SEO’dan ayrı tutulmaktadır. Fakat aslında birbirleri ile bağlantılı ve sistematik bir şekilde yürütülmesi gerekilen iyi organize edilmesi gerekilen iki yöntem olarak karşımıza çıkmaktadır.

SEM size en kısa zamanda görünürlük vaad eder. Fakat yalnızca doğru zamanda doğru yerde reklama çıktığınız takdirde daha etkili sonuçlar ve yüksek geri dönüşüm oranlarına ulaşabilirsiniz.

Search Engine Marketing (SEM) Avantajları

Hızlı Yükselme

SEM ile dakikalar içinde ilk sırada olursunuz.

Hedef Kitleye Hitap

SEM ile doğrudan hedef kitlenize ulaşırsınız.

Hızlı Geri Dönüş

Kısa sürede geri dönüşüm oranları artar.

Daha Fazla Müşteri

Sem ile daha fazla müşteri kazanırsınız.

SEM ve SEO Uyumu

SEM ve SEO birbirlerinden farklı olarak gözükse de birlikte koordineli bir biçimde yürütülmesi gerekilen çalışmalardır. SEO ve SEM’in amacı aramalarda üst sıralarda yer alabilmek ve daha fazla müşteri çekebilmektir.

SEO çalışmaları kalıcı sonuçlara ulaşmanızı sağlar. Üstelik sürekli para harcamanıza gerek yoktur. Fakat çalışmalar uzun vadelidir. SEM’de ise durum tam tersidir. Kullanıcı kazandıka para harcarsınız ve hızlı bir biçimde ilk sırada yer alırsınız fakat kaynaklarınızı daha çabuk tüketirsiniz.

Seotech olarak stratejik planlamalar ile SEM ve SEO arasındaki bağı kuruyoruz. Arama motorlarında reklama çıkıldığında, zaman, süre ve harcanması gerekilen ücretleri SEO’u destekleyecek çerçevede gerçekleştiriyoruz. Bu sayede daha az maliyet ile kalıcı çözümler üretiyoruz.

Kısa Sürede Teklif Alın

SEM, SEO ve dijital pazarlamanın her alanında rekabetçi fiyatlar ile geri dönüş oranlarını arttırmak istiyorsanız bizlerden teklif alabilirsiniz.

SEM Konusunda Seotech Farkı

Birçok firma SEM ile üst sıralarda yer alarak daha fazla müşteri kazanmaktadır. Bir kelimede bazen onlarca reklam ile karşılaşmaktayız. Bu noktada rekama çıkan firmalar arasında bir rekabet ortamı oluşmakta.

Reklamlar arası sıralamada en üstte yer almak için kalite puanınızın yüksek olması gerekiyor. Seotech olarak site içi optimizasyonlar ile kalite puanınızı arttırıyor reklamlar arasında en üstte yer almanızı sağlıyoruz.

Seotech olarak SEM planlaması yürütüyoruz. En doğru zamanlarda en doğru kitleye ulaşmanızı sağlıyoruz. Bu sayede geri dönüş oranlarında artış yaşanmasını sağlıyoruz.

SEM Hakkında SIk Sorulan Sorular

SEM kısa sürede anlık kullanıcı çekmek için birebirdir. Kısa süreli planlamalar için kullanılmasını öneriyoruz.

SEM’in en büyük avantajı yurt dışı reklamlarına da olanak sağlamasıdır. Anında farklı ülkelerdeki kullanıcılara ulaşmanıza imkan sağlanır.

SEO ve dijital pazarlama uzmanlarımız çalıştığınız sektör, anahtar kelimeler, hedef kitle gibi  birçok kriteri bir araya getirerek en uygun olan reklam zamanını belirlemektedir.

SEO’ya göre daha hızlı sonuçlar almanız mümkündür. Fakat düzenli sürekli uygulanması için ciddi kaynaklara sahip olmanız gerekmektedir. Ne kadar çok insana ulaşırsanız o kadar çok harcama yaparsınız.

Tüm arama motorları reklamlar üzerinden para kazanmaktadır. Dolayısıyla Bing, Yandex, Aol, Yahoo, Google, Baidu gibi tüm arama motorlarında uygulanabilemektedir. Fakat günümüzde arama motoru pazarlamasının %95’i Google üzerinden gerçekleşmektedir.