Remarketing Nedir? Remarketing Hakkında Tüm Merak Edilenler

Sosyal medya reklamları ya da  Google gibi arama motoru reklamları giderek çeşitlenmekte. Retargeting ve remarketing gibi reklam modelleri de bu konuda en güzel örneklerden.

Özellikle e-ticaret sitelerinin oldukça fazla başvurduğu Google retargeting reklam modeli nedir? nasıl yapılır gibi temel soruların cevaplarını irdeleyeceğiz.

Remarketing Nedir?

Google reklam modellerinden biri olan remarketing reklam modeli Türkçe’ye yeniden pazarlama olarak çevrilmektedir. Remarketing sitenize gelen bir ziyaretçinin farklı sayfalarda da sitenizin reklamlarının gösterilmesine denmektedir.

Genellikle bir ürün satın almak istediğinizde e-ticaret sitesinden çıktıktan sonra farklı sitelerde ya da Google’da o ürün ile ilgili reklamları görürsünüz. Bu sayede çıktığınız e-ticaret sitesine yeniden geri dönmeniz sağlanmaktadır.

Remarketing birden fazla yöntem ile yapılmaktadır. Facebook için kullanılan terim retargetingdir. Mobil uygulamalar, video içerikler, sosyal medya paylaşımları, e-mail listeleri üzerinden de retargeting reklamları satın alabilirsiniz.

Remarketing Avantajları Nelerdir?

1- SEO Açısından Yararlıdır

Sitenize aynı ziyaretçilerin kazandırılması arama motoru optimizasyonu açısından son derece önemlidir. Sitenizin tekrar girilmeye değer olması Google tarafında referansı arttırır.

Remarketing ile gelen ziyaretçiler satın almaya müsait ziyaretçilerdir. Bu yüzden ürün hakkında görüşleri yorumları okurlar. Ürünler hakkında yazılan yazıları da okurlar. Bu yüzden sayfada kalma süreleri daha yüksektir. Sayfada kalma süreleri yükseldikçe arama motorları sitenizi daha fazla ciddiye almaktadır.

Sadece satış odaklı yaklaşımlarda bulunmak artık eskide kaldı. SEO açısından da yararlı çalışmalar yürüterek kalıcı sonuçlara ulaşabilirsiniz.

2- Yatırım Getirisi Yüksek Bir Reklam Modelidir

Birçok reklam modeline göre yeniden pazarlama reklam modeli yatırım getirisi açısından oldukça karlıdır. Tam olarak hedef kitlenize ulaştığınız ve ürünü satın almayı hedefleyen sitenize daha önce girmiş kullanıcılara ulaştığınız için reklam maliyetlerinin getirisi yüksektir.

3- Markanızın Akılda Kalması Sağlanır

Kısa süre içinde markanızla birçok kez karşılan müşterilerin aklında daha fazla kalıcı olmanız mümkündür. Eğer ilk alışveriş aşamasında alışveriş süreci kusursuz tamamlandıysa mutlaka bir sonraki alışverişte markanız tercih edilecektir.

Eğer kullanıcı deneyimi (UX) tasarımlarını anketler doğrultusunda eksiksiz biçimde gerçekleştirmeyi başardıysanız markanıza sadık müşteriler de yaratırsınız.

Kullanıcı deneyimini tavan yaptıracak 13 öneri yazısından kullanıcı deneyimi hakkında bilgi alabilirsiniz.

4- Ziyaretçilerin Satın Alma İsteklerinin Bulunduğu Anda Onlara Ulaşırsınız

Tüketicilerin bir ürünü tam satın almak istedikleri zamanda onlara ulaşmak dijital pazarlamada hiç kolay değildir. Aramalardan gelmiş ziyaretçiler fiyat araştırması yapmak, karşılaştırma yapmak ya da özellikleri öğrenmek için sitenize uğrarlar. Fakat Remarketing ile sitenize gelen ziyaretçiler daha önceden sitenize geldikleri için neden orada oldukları bellidir. Satın almak.

Bu geleneksel mağazalarda da bu şekildedir. Bir mağazaya bir ürüne bakıp çıkıyor kısa bir süre sonra tekrar o mağazaya geliyorsanız muhtemelen baktığınız ürünü satın alırsınız.

5- Alışverişin Tamamlanması Sağlanır

Birçok e-ticaret sitesinde müşteriler sepetlerine ürün ekledikten sonra alışverişi tamamlamamaktadır. Google yeniden pazarlama modeli unutulmuş ya da terk edilmiş sepetlerin hatırlatmasını yapar. Bu şekilde şekilde satış artışı da sağlanmaktadır.

E-ticarette satış arttırıcı sosyal medya reklam modellerine buradan ulaşabilirsiniz.

Remarketing Nasıl Yapılır?

Sitelerin çerez (cookie) politikalarını kabul ettiğinizde artık takip edilebilir olursunuz. Bu çerezler sayesinde ilgili reklamlar ilgili kişilere  gösterilir. Bu genel bilginin ardından nasıl remarketing yapıldığına geçelim.

Google yeniden pazarlama için öncelikle remarketing listesi oluşturmanız gerekmektedir. Google’un bu konuda çeşitli politikaları mevcuttur. Yeniden pazarlama listesinin nasıl oluşturulacağına buradan bakabilirsiniz.

Sitenizde remarketing reklamları eklemek için yapmanız gereken temel adımlar biri ise sitenizi etiketlemektir. Yeniden pazarlama kodu da denmektedir. Oluşturulan bu kodu tüm sayfalara ekledikten sonra artık yeniden pazarlama

Yeniden Pazarlama Yaparken Dikkat Etmeniz Gerekenler

Yeniden pazarlama modeli her açıdan kusursuz değildir. Bugün birçok otorite bu modelin müşteriler üzerinde antipatik sonuçlarının olduğu görüşünü savunuyor. Sebebi ise bu reklam modeli ile markanızın çok fazla göz önünde bulunması.

Dolayısıyla sosyal medyada ya da arama motorlarında yeniden pazarlama kampanyaları yürütürken çok fazla reklam almamak gerekmektedir.

Remarketing için hazırlanan bannerların hedef kitlenize uygun olması gerekmektedir.

Sonuç Olarak;

Remarketing çalışmaları yatırım getirisi açısından karlı olduğu kadar SEO açısından da yararlıdır. Özellikle e-ticaret için satış arttırmanın en kolay yollarından biri yeniden pazarlama reklamlarıdır.  Aynı zamanda markanızın bilinirliği de remarketing ile arttırılabilir.

10 güncel e-ticaret reklam modeli yazısına da göz atabilirsiniz.

 


Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir