Organik Trafik Düşüyorsa Yapmanız Gerekenler

Arama motorunda tüm çaba organik bir şekilde ziyaretçi çekip, gelen ziyaretçiyi müşteriye dönüştürebilme üzerinedir. Bu yüzden organik trafikteki artış ve düşüşler SEO çalışmalarının başarısını belirler.

Sitenize arama motorlarından gelen trafiğin bir kısmının artık gelmediğini görmek bir problem olduğuna işarettir. Çok keskin ya da zamana yayılmış dibe doğru inen grafikler en iyi şekilde analiz edilmeli ve trafiği düzeltmek için çalışmalar yapılmalıdır.

Fakat hemen telaşlanmayın. Şimdi adım adım hangi verileri incelemeniz ve neler yapmanız ya da yapmamanız gerektiğini aktaracağız.

1- Sitenin Ceza Alıp Almadığını Kontrol Edin

Sitenin ceza alması çok düşük bir ihtimaldir. Fakat dik bir düşüş yaşanmışsa mutlaka ceza alıp almadığı kontrol edilmelidir. Öncelikle Search Console’a uğrayın eğer Google cezayı uygun görmüşse ceza ile ilgili bir bildirim gelecektir.

Sitenizin ceza alması için siteyi yükseltmek için Black Hat SEO teknikleri uygulamanız ya da başkaları tarafından sitenize bu teknikler uygulanmış olmalıdır. Black Hat SEO Nedir? En Yaygın 7 Black Hat SEO Tekniği yazısından konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

Eğer ceza için bildirim gelmemişse ve siteniz Google’da gözükmüyorsa bunun için Google ile irtibata geçebilir, Black Hat SEO’ya maruz kaldıysanız bunu bildirebilirsiniz.

2- Trafiğin Neden Düştüğünü Belirleyin

Trafiğin neden düştüğünü belirlemek kolay değildir. Analytics verilerinden hangi sayfalarda trafik kayıplarının olduğunu belirlemeniz gerekmektedir. Eğer siteniz için tek bir kelimeden trafik alıyorsanız düşüşün sebebi muhtemelen o kelimede sıralama kaybedilmesidir.

Tek bir sorgudan trafik trafiğin büyük bir kısmını almak son derece risklidir. Trafiğin düzenli bir şekilde yüksek olmasını sağlayabilmek için başka sayfalar ve sorgular için de ilk sıralarda yer almalısınız.

Azalan trafiğin sebebinin hangi sayfalar olduğunu belirledikten sonra bu sayfaların hangi sıralara gerilediğini tespit edin. Belki URL yapılandırması yüzünden arama motorlarından gelen trafik 404 sayfasıyla karşılaşıyor. Belki de sayfa giderek yavaş açılmaya başladı ve ziyaretçiler sayfa açılmadan siteyi terk ediyor.

Sayfa sıralamada yerinde duruyor fakat trafik almıyorsa Search Console’dan sayfada bir hata var mı yok bunu öğrenin. Sayfanın açılış hızını test edin. Search Console Hakkında Tüm Merak Edilenler yazısında bu konuyu işlemiştik göz atabilirsiniz.

3- Rekabeti İnceleyin

Bazen trafiğin azalması elinizde olmayan olaylardan kaynaklanabilir. Trafik kaybetmenizin onlarca sebebi olabilir. Ceza almamışsanız sayfalarda hata bulunmuyorsa bir de kelimelerdeki rekabete yeniden bakmanızı tavsiye ederiz.

Yeni sıralama almış ve sitenizin üstünde bulunan bir site normalde size gelen trafiğin büyük bir kısmını alıyor olabilir. Ya da eski rakipleriniz SEO’ya yatırım yapmış ve sitenizi geçmiş olabilir.

İhtimal ne olursa olsun eğer rekabet artmışsa bazı önlemler alabilirsiniz.

Farklı kelimeler hedeflemek

Sektörünüzden bağımsız olamayacak şekilde farklı anahtar kelimeler kullanarak yeni içerikler ile trafik kazanabilirsiniz. Eğer rekabetten kaçınmak istiyorsanız bu tarz çalışmalar son derece mantıklıdır. Hatta uzun kuyruklu anahtar kelimeleri deneyerek de trafik alabilirsiniz. Uzun Kuyruklu Anahtar Kelime Nedir? yazısından konu hakkında detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Farklı kelimeleri hedeflemek için detaylı bir anahtar kelime analizi yapmanın tam zamanı. Yeni anahtar kelimeler belirlemek için En Kullanışlı 6 Anahtar Kelime Bulma ve Analiz Aracı yazısındaki araçları kullanabilirsiniz.

Aynı Kelimede Rekabet Etmek

Kalıp savaşmak istiyorsanız o zaman sayfaları güncellemeniz gerekmektedir. Site içi ve Site dışı SEO çalışmaları yaparak rekabete ortak olabilirsiniz. Hatta Adwords reklamları vererek ben buradayım mesajı verebilirsiniz. Adwords Reklam Maliyetlerini 11 Adımda En Aza İndirme yazısından Adwords reklamlarında düşük bütçe ile satış arttırma tekniklerine göz atabilirsiniz.

4- Bağlantıları Gözden Geçirin

Site dışı ve site içi SEO’da bağlantılar son derece önemlidir. Trafikte düşüş yaşandığında bunu sebebi sitenize bağlantı veren kalitesiz siteler olabilir. Bu yüzden backlink analizi yapıp sitenize son zamanlarda bağlantı veren siteleri gözden geçirin. Kalitesi düşük sitelerdeki bağlantıları reddedin. Backlink Sorgulama Araçları yazısından ihtiyacınız olan araçlara ulaşabilirsiniz.

Sitenize verilen bağlantılar kadar sitenizden çıkan bağlantılar da önemlidir. Eğer sitenizden kalitesiz sitelere bağlantılar çıkılmışsa bunları silmeniz gerekmektedir.

Site İçi Link İnşası, kendi sayfalarınız arasında verilen bağlantılara denmektedir. Bu yapı hiyerarşi bir biçimde olmalıdır. Site İçi Link İnşası Nasıl Yapılır? yazına göz atmanızda fayda var.

Sitenizi Screaming Frog aracılığıyla taratın. Eğer daha önce hiç görmediğiniz bağlantıları sitenizde görüyorsanız muhtemelen iyi niyetli olmayan birileri sitenizden hacklink almıştır. Hemen admin panel şifrelerini, sunucu şifrelerini değiştirerek bu bağlantıları reddedin. Gerekirse siber güvenlik uzmanlarıyla irtibata geçin.

5- İçeriğin Kalitesini Denetleyin

Google her zaman en kaliteli içeriğin peşinde. En kaliteli içeriğe ulaşmak için kullandığı algoritmalar farklılaşsa da asıl amaç asla değişmeyecek. Eğer yukarıdaki senaryolar uymuyorsa yapılması gerekilen içeriklerin kalitesini arttırmaktır.

İçeriğin kalitesini arttırabilmek için SEO uyumlu içerik yazarları ile irtibata geçin. Mevcut sayfalarda SEO açısından ver olan eksiklikleri tarayın. Eğer üstesinden gelemiyorsanız profesyonel SEO uzmanlarından yardım alın.

6- Google Dalgalanmalarına Göz Atın

Google artık daha sık güncelleme yapmaya başladı. Bazen güncellemeler yüzünden sıralamalar değişebiliyor. Haliyle bir panik halinde optimizasyon çalışmalarına hız verebiliyoruz. Fakat trafikte yaşanan bu düşüş basit bir dalgalanmadan ibaret olabilir.

Dalgalanma olması hiçbir şey yapmadan bekleyeceğiniz anlamına gelmiyor. Google ile ilgili haberleri ve forumları takip ederek yeni güncelleme hakkında bilgi edinin. Güvenilir bilgi kaynaklarından yapılması gerekilen optimizasyonları öğrenin.

Sonuç Olarak

Sitenizin trafiği düşüyorsa muhakkak önlem almalısınız. Fakat problemin kaynağını bilmeden önlem almanızın imkanı yok. Dolayısıyla önce düşüşün grafiğini inceleyerek işe koyulmalısınız. Grafiklerde dik bir şekilde düşüş yaşanıyorsa Anti SEO’ya maruz kalmış olabilir ya da siteniz ceza almış olabilir. Eğer böyle bir durum yaşanmıyorsa Google algoritma güncellemelerine göz atın, trafiğin düştüğü sayfaları belirleyin, rekabeti analiz edin, backlinkleri gözden geçirin, içeriğin kalitesini arttırın. Fakat asla panik yapmayın.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir