Olumsuz Google Yorumları Nasıl Silinir?

Müşteri yorumları işletmelerin takip etmekte en çok zorlandıkları faaliyet alanıdır. Sosyal medyadan yapılan yorumlar, Google yorumları, şikayet sitelerindeki yorumlar, firmanın itibarını zedeler ve müşteri kaybetmenize sebep olabilir.

İnternetten alışveriş yapan tüketicilerin %80’i daha önce hiç alışveriş yapmadığı bir siteden alışveriş yapmaya kara verdiğinde mutlaka kullanıcı yorumlarına göz atıyor. Bu noktada işletmeniz hakkında çok ciddi olumsuz yorumlar varsa müşteri alışveriş kararından vazgeçebiliyor.

E-ticaret sitelerinde olduğu gibi diğer tüm işletme sitelerinde de bu durum geçerli. Dolayısıyla yorumlar hangi platformda olursa olsun mutlaka yeni müşteriler bu yorumlara ulaşacaktır.

1- Google Yorumları Neden Önemli?

Olumsuz Google yorumları özellikle küçük işletmeler söz konusu olduğunda büyük bir problem haline gelebiliyor. Küçük İşletmeler İçin 20 Dijital Pazarlama Tekniği yazısından konu hakkında bilgi alabilirsiniz.

Bir kullanıcı işletmenizden haberdarsa ve web sitenize ulaşmak istiyorsa öncelikle Google değerlendirmesi ile karşılaşır. Bu noktada ilk gözlem, daha sitenize girmeden oluşur ve olası ön yargılar da bu aşamada gerçekleşir.

My business kaydı yaptırıp haritalarda çıktığınız taktirde SEO performansınız yeteri kadar iyi ve kullanıcının arama yaptığı bölgeye yakınsanız haritaların hemen altında önerilen 3 tane işletme kullanıcın karşısına çıkacaktır. Bu bu üç işletmeden biri sizin işletmeniz ise ve rakiplerinize oranla düşük puanlı bir değerlendimeye sahipseniz muhtemelen kullanıcılar diğer işletme sayfalarına uğrayacaktır.

My Business kaydı için Google Haritalar Haydı Nasıl Gerçekleştirilir? makalesini okuyabilirsiniz.

Google yorumları en çok müşteri olmak için gelecek olan ziyaretçiler üzerinde etkilidir. Diğer türlü blog yazılarından veya farklı içerikler için gelen ziyaretçiler, yıldızları çok fazla önemsemez.

Bu yüzden Google yorumları, potansiyel müşterilerin alışveriş yapma hatta siteyi ziyaret etme kararı üzerinde rol oynar.

2- Olumsuz Yorumları Kaldırmada Müşteriniz İle İletişime Geçmek İlk Seçenek

Eğer yorum yasaklanmış ve kısıtlanmış içerikler kategorisine dahil edilebiliyorsa silinmesi çok kolay olur. My Business hesabınızda yorumların olduğu bölümde silmek istediğiniz yorumu uygun olmayan olarak işaretlerseniz Google değerlendirmeye alacaktır. Fakat yorumun kaldırılabilmesi için yasaklı ve kısıtlanmış içeriklere dahil olması gerekiyor. Yasaklı ve kısıtlı içerikler listesi için https://support.google.com/contributionpolicy/answer/7400114 sayfasından ulaşabilirsiniz.

Eğer Google yorumu normal olarak algılamışsa ve yorum silinmiyorsa yapmanız gereken ilk iş müşteriye ulaşmaktır. Ne yazık ki yorum bırakan müşteriler genellikle işletme ile ilgili problemleri olan müşterilerdir. Dolayısıyla seslerini duyurabilmek, işletmenize kendini gösterebilmek için Google yorumları bırakır.

Olumsuz yorumları sildirebilmek genellikle iletişim ve ikna kabiliyetinize bağlıdır. Müşteri ile iletişime geçtiğinizde onları ne kadar iyi anladığınızı aktarmalı bunun için üzgün olduğunuzu söylemeniz gerekir.

Ardından sunulacak bazı teklifler müşterinin yorumu silmesini sağlayabilir. Müşterinize bu noktada sunacaklarınız bir hizmet ya da indirim olabilir. Google yorumunun kaldırılması için ufak çaplı indirimler yapmayı zarardan ziyade yatırım olarak görün. Çünkü bu hamle, çok daha fazla müşterinin sizi tercih etmesinde rol oynayacaktır.

3- Yorumlar Sahteyse Ne Yapmalıyız?

Click Farm

Google katı bir yorum filtresine sahip olsa da sahte yorumlar konusunda hala çok eksik göze çarpıyor.Bu sahte yorumlar genelde rakipler tarafından Black Hat SEO tekniği olarak uygulanabiliyor.

İletişime geçebilecek kimsenin olmayışı sahte yorumları kaldırabilmenin daha zor olmasını sağlıyor. Fakat yine de bu yorumları kaldırabilmek için hala şansınız var.

Kanıtlanması En Zor Değerlendirmeler Yorumsuz Değerlendirmeler

Bir değerlendirmenin sahte olduğunu anlayabilmek için yorumdan faydalanırsınız. Fakat bazı sahte değerlendirmelerde özellikle yorum yapılmaz. Google yorumsuz değerlendirmeler konusunda harekete geçemiyor. Çünkü bu kullanıcının kendi tercihi.

Eğer çok fazla bu tarzda değerlendirmeye sahipseniz muhtemelen bir Black Hat SEO saldırısı altındasınızdır. Black Hat SEO’da Nedir? En Yaygın Black Hat SEO Teknikleri yazısından konu hakkında bilgi alabilirsiniz.

Google’la İrtibata Geçin İkna Edici Kanıtlar Sunun

Sahte yorum olduğuna inandığınız yorumlar için Google ile irtibata geçmeniz gerekmektedir. Bu noktada savınızı çok güçlü kanıtlar ile desteklemeniz gerekir. Örneğin yorumda bir hizmet hakkında problem yaşamışsa ve sizin böyle bir hizmetiniz yoksa bunu belirtin. Bir çok ekran görüntüsüne ihtiyacınız olacak. Yani kısacası neden yorumun sahte olduğunu düşündüğünüzü eksiksiz bir biçimde aktarmanız gerekir.

Fakat bu sürecin biraz çetrefilli olduğunu unutmayın. Çünkü Google genellikle kullanıcıların tarafını tutar.

Facebook ve Twitter’da yaşadığınız Durumu Paylaşın

Eğer cevap alamıyorsanız sosyal medyanın gücünü kullanın. Twitter ve Facebook’ta sebepleri ile neden böyle düşündüğünüzü aktarın. Sosyal medyanın yardımlaşma gücünden faydalanarak birçok insanı ikna edin.

Sonuç olarak Google’ı ikna edemeseniz bile takipçilerinize bu durum firma ile bir ilgisinin olmadığını aktarmış olacaksınız. Sosyal medya kullanıcılar ile iletişime geçebilmeniz için son derece uygundur.

Profesyonel Online İtibar Yönetimi Hizmeti Alın

Online itibar yönetimi hizmeti aldığınızda değerlendirmelerin üzerine düşecek bir ekibe sahip olursunuz. Seotech olarak online itibar yönetiminde Google yorumlarına önem veriyoruz.

Online itibar yönetimi ekipleri tüm sosyal medyayı takip ettiğinden durumu kanıtlamak için daha kanıta ulaşabilir.

Müşterilerinizin Yorum Yapmalarını Teşvik Edin

Olumsuz yorumlarla savaşmanın en etkili yolu olumlu yorumların çoğalmasını sağlamaktır. Yine iletişim becerinizi kullanarak müşterilerinizi ikna etmeniz gerekiyor. Hizmet verdikten sonra onlara mail ile ulaşıp bir memnuniyet anketi sunabilirsiniz. Sunduğunuz uygulamalar var ise hem uygulama hem de Google yorumları için değerlendirme isteyebilirsiniz.

Müşterileriniz ile ortak olduğunuz düşüncesini oluşturacak mesajlar ile onlara ulaşmaya çalışın. Ufak bir ricadan zarar gelmez. Onlara ne kadar ihtiyacınız olduğunu aktarırsanız o kadar yardım etmeye meyilli olacaklardır.

Sonuç Olarak;

Yeni müşteriler sitenize gelmeden ve alışveriş yapmadan önce Google yorumları ile karşılaşır. Yüksek yıldızlı Google derecelendirmeleri ve olumlu yorumlar satışa doğrudan etki eder. Ama problem yaşayan kullanıcıların olumsuz yorumları yıldız puanının düşmesine sebep olur. Aynı zamanda sahte olumsuz yorumlarda başınızı ağrıtabilir. Olumsuz Google yorumlarının müşteri tarafından silinmesini sağlamak ya da sahte yorumların silinmesini sağlamak için neler yapmanız gerektiğini aktardık. Eğer ciddi argümanlara sahipseniz sahte yorumların silinmesi için Google ile irtibata geçebilirsiniz. Aksi taktirde olumlu yorumlar ile bu yorumlara savaş açmanız gerekecektir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir