9 Basit Adımda Mobil SEO’ya Geçmek

Mobil aramaların hacmi gün geçtikçe artıyor. İnsanlar daha fazla akıllı telefonları aracılığıyla alışveriş yapıyor, araştırma yapıyor, sosyal medyayı akıllı telefonlardan kullanıyor. Mobil kullanımının bilgisayar kullanımını geçmesi önümüzdeki günlerde de mobil anlamında yeni güncellemelerin gelmesine sebep olabilir.

Bahsini ettiğimiz konu “mobil ilk index”. Google mobile SEO’ya göre bir bot oluşturacak ve masa üstünden önce bu botlar sıralamalardaki durumu belirleyecek. Böylelikle mobile adepte olmuş siteler sıralamalarda üst sıralarda yer alacak. Bu yüzden sitenizin mobil uyumlu olması oldukça önemlidir.

SEO stratejilerinin vazgeçilmez bir parçası olan mobil optimizasyon nasıl yapılır? ve sitenizde neleri değiştirmeniz gerekir? gelin göz atalım.

1- Anahtar Kelimeleri Mobile Göre Düzenleme

Telefonlardan yapılan aramalar ile masa üstünden yapılan aramalar aynı bilgiye ulaşılmak istense bile aynı kelimelerle aratılmaz. Mobil kullanıcılar daha kısa ve öz kelimeler ile arama motorlarında arama yapmaktadır. Bu noktada yapılması gerekilen ise anahtar kelimelerin yeniden düzenlenmesidir.

Mobil aramalarda kullanıcıların arama tiplerine göz atabilirsiniz. Bu sayede anahtar kelimeleri mobil kullanıcıların arama alışkanlıklarına göre düzenleyebilirsiniz.

Anahtar kelimeleri analiz ederken analytics ve search konsol’dan yararlanabilirsiniz.

2- Google Search Konsol Raporlarına Göz Atın

Sitenizin mobile ne kadar uyumlu? Google Search Konsol sitenizin mobil için test eder. Eksiklikleri belirler ve rapor eder. İlk defa mobil için çalışma yapıyorsanız Google Search Konsol sizin en için oldukça yararlı olacaktır.

Search Konsol sayesinde siteniz mobilde nasıl göründüğüne bakabilirsiniz. Bu sayede tasarımlardaki eksikliklerinizi de görebilirsiniz. Kullanıcı deneyimi açısından da sitenin nasıl bir durumda olduğunu öğrenebilirsiniz.

3- Mobil Site Hızı

Mobil optimizasyonunun en önemli ayağı site hızıdır. Mobil optimizasyona sahip olmayan sitelerin mobilden kullanıcı alamamalarının sebeplerinden en önemlisi mobildeki site hızının yavaş olmasıdır.

Yavaş yüklenen sayfalar kullanıcıların siteyi terk etmesine sebep olur. Mobil site hızınızı öğrenmek için Google Page Speed’i kullanabilirsiniz. Buradan mobil seçeneğine tıklarsanız sitenizin mobil hızı görüntülenmiş olur. Aynı zamanda neden sayfa hızının bu kadar yavaş olduğu da çıkarılan raporda belirtilir.

Mobil site hızı problemlerini büyük ölçüde AMP çözecektir.

Site hızını optimizasyonu hakkında detaylı bilgi almak için Site Hızını Arttırmanızı Sağlayacak 6 WordPress Eklentisi yazısına göz atabilirsiniz.

4- Mobil Tasarım ve Kullanıcı Deneyimi

Siteniz mobil kullanıcılara göre düzenlenmemişse muhtemelen görseller, içerikler iç içe girmiş bir şekilde gözükmektedir. Sitenin bu durumda olması en büyük problemlerden biridir. Çünkü telefonlarıyla sitenize ulaşan ziyaretçiler tasarımın sorunlu olmasından kaynı olarak sitenizde kalmak istemeyecektir ve bu durum hemen çıkma oranlarını etkileyecektir.

Hemen çıkma oranlarının yüksek olması hem mobil hem masa üstü aramalardan sitenizin düşmesine sebep olur. Mobilin yılı olacağı düşünülen 2018 yılında mobil tasarımdan yoksun bir site olmak trafik düşüşüne sebep olmaktadır.

Kullanıcı deneyimine önem vererek ziyaretçilerin sitenizde daha fazla kalmasını sağlayabilirsiniz. Bu durum aramalarda süt sıralara çıkmanız ve satış arttırmanızı sağlayacaktır. Kullanıcı deneyimi nedir ve nasıl yapılır merak ediyorsanız Kullanıcı Deneyimini Tavan Yaptıracak 13 Öneri yazısını okuyabilirsiniz.

5- AMP Kurulumu

Mobil optimizasyonunda hız ve çeşitli tasarım problemlerini AMP sayesinde aşabilirsiniz. Google AMP kurabilmenize olanak sağlayan temaya sahipseniz mutlaka AMP kurmanızı öneririz. Hızlandırılmış mobil sayfalar anlamına gelen AMP olmadan neredeyse mobil optimizasyon yarım kalır.

Google AMP kurulu olan siteleri mobil aramalarda biraz daha ön plana çıkartıyor. Çünkü mobil aramalarda belirli bir hıza ve tasarıma ulaşmış siteleri göstermeyi tercih ediyor.

6- İçerik Türlerini Mobile Göre Belirleme

Artık tam anlamıyla mobil kullanıcılara hitap ediyorsunuz bu yüzden mobil kullanıcılar gibi düşünmeniz gerekli. Telefonlarından internet kullanan ziyaretçiler uzun uzun yazılar okumayı pek sevmez. Fakat arama motoru optimizasyonu açısından da makaleler son derece önemlidir.

Mobil ziyaretçilere göre hazırlanan makalelerde lafı fazla dolandırmadan kısa yoldan anlatmak istediğinizi aktarmanız gerekir. Ana sayfa tasarımlarında da çok fazla yazı olmamasına dikkat edebilirsiniz.

Eğer bir bilgi vermek istiyorsanız infografiklerden ya ya da haritalardan yararlanabilirsiniz. Organik Backlink Almanızı Sağlayacak 8 İçerik Türü yazısından içerik türleri hakkında fikir alabilirsiniz.

7- Başlık ve Meta Açıklamaları Optimize Etme

Başlıklar ve meta açıklamaları sıralamalardaki yeriniz için önemli unsurlardan biridir. Anahtar kelimeleri düzenlerken başlıkları da elden geçirmek zorunda kalabilirsiniz. Başlıklar her zamankinden daha vurucu, biraz daha kısa ve öz olmalı. Tam olarak sayfanın ne ile alakalı olduğunu kullanıcılara göstermeniz gerekli.

Meta açıklamalarının 320 karaktere dayandığını biliyoruz. Fakat mobilde henüz bunu gözlemleyemedik. Bu yüzden mobil için çok uzun açıklamalar yazmanıza gerek yok.

Meta açıklamaları yazarken dikkat etmeniz gerekenler yazıda sürekli bahsettiğimiz gibi anlamlı, öz yazılar yazmaktır. Daha kısa anahtar kelimelere göre çalışmalar yapabilirsiniz. Meta açıklamaları hakkında bilgi sahibi değilseniz ve nasıl yazılır bilmiyorsanız Etkili Meta Açıklamaları Yazma Rehberi yazısına göz atabilirsiniz.

8- Mobilde Yerel Sonuçlar Daha Fazla Dikkat Çekiyor

Yerel bir işletmeye sahipseniz mobil aramaların ne kadar önemli olduğunun farkındasınızdır. Çünkü telefonlar’dan yapılan aramaların büyük değişim göstermesinin en önemli sebeplerinden biri aramaların daha çok yerele düşmesidir.

Yerel SEO’yu tetikleyecek içerikler ve anahtar kelimeler kullanmak sitenizin yapısına bazen yararlı bazen tehlikelidir. Yerel Sonuçlarda Yükselmek İçin En Etkili 8 SEO Tekniği yazısında bu konu üzerine değindik göz atabilirsiniz.

9- Geri Dönüşleri Takip Edin

Sitenizin ne kadar mobil uyumlu olduğunu anlamanızın en iyi yollarından biri Google Anlytics’itr. Analytics’i raporlarını düzenli bir şekilde gözden geçirmeniz gerekli.

Sitenize mobil aramalardan ne kadar ziyaretçi geldi, gelen ziyaretçiler ne kadar sitenizde kalıyor ve bu ziyaretçilerin kaçı alışveriş yapıyor gibi soruların cevaplarını Google Analytics’den edinebilirsiniz.

Aldığınız cevaplar doğrultusunda mobil SEO için ne gibi adımlar atmanızı belirleyebilirsiniz. Ya da Seotech SEO uzmanları sizin için bu çalışmaları yürütebilir.

Sonuç Olarak;

Mobil arama hacmi gün geçtikçe artıyor ve sitenizi bu duruma adapte etmeniz gerekli. Çok geç kalmadan harekete geçmelisiniz. Bu yüzden 9 madde de mobil SEO için atmanız gereken adımları sıraladık. Mobil SEO için dikkat edilmesi gerekilen başında hız gelir hız problemlerini AMP ile çözebilirsiniz. Tasarım ve kullanıcı deneyimini de mobil kullanıcılara uygun bir duruma getirmek daha faza mobil ziyaretçi çekmenizi sağlayacaktır. Mobil SEO hakkında merak ettikleriniz ve hizmet talepleriniz için bize 7/24 ulaşabilirsiniz.

Kaynaklar;

https://www.searchenginejournal.com/googles-mobile-first-indexing-what-it-is-how-you-can-prepare/212104/

https://developers.google.com/search/mobile-sites/mobile-seo/?hl=tr


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir