Etkili Meta Açıklamaları Yazma Rehberi

İçerik oluştururken en az başlık kadar önemli olan bir diğer unsur da meta açıklamalarıdır. Son zamanlarda Google’un 320 karaktere varan meta açıklamalarına izin vermesi bu konuyu bir kez daha gündeme getirdi.

Hali hazırda meta açıklamaları üzerine tartışmalar devam ederken bizde bu konu üzerine doyurucu bir yazı yazmayı düşündük. Meta açıklaması nedir? Yazarken nelere dikkat edilmelidir? Neden önemlidir? gibi soruları irdeledik.

1- Meta Açıklamaları (Descriptions) Nedir?

Meta açıklaması içeriğin nelerden bahsettiğinin bir paragraflık özetidir. Bu açıklamalar arama sonuçlarında, başlığın ve yazının URL’sinin altında gösterilmektedir.

Meta açıklamaları sadece arama motorları için yazılmaz. Sosyal medya platformlarında sitenizden bir link paylaştığınızda da meta açıklamaları gösterilmektedir. 15 teknik ile sosyal medyadan sitenize ziyaretçi çekin yazısında bu konudan bahsetmiştik.

Meta açıklamaları HTML’de başlık kısmına;

<meta name=”description” content=”Açıklamanız.”>

şeklinde yazılır. Fakat WordPress SEO eklentileri sayesinde basit arayüzler ile SEO başlıkları ve açıklamalar yazmanız hatta Sosyal medya başlıkları ve açıklamaları girmeniz mümkün.

2- Meta Açıklamaları Neden Önemli?

Meta açıklamaları tıklamaları doğrudan etkiler. Açıklamada verdiğiniz özet ne kadar ilgi çekerse aramalarda tıklanma oranı o kadar çok olacaktır. Meta açıklamaları aynı zamanda arma sonuçlarına da etkiler. Anahtar kelimeler, özet ve hedef kitleniz ile ilgili çekici kelimeler kullanmak SEO uyumlu içerik açısından önemlidir. SEO uyumlu makale yazmak için 14 altın öneri yazısından bu konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

3- Meta Açıklamaları Nasıl Yazılmalıdır?

Meta açıklamaları yazmak’da içerik yazmak kadar önemlidir. İçerik hakkında ön bilgi verdiğinden direkt olarak tıklama oranlarına etki eder. Bu yüzden yazarken dikkat etmeniz gereken bazı unsurlar vardır.

  • Son güncellemelerle birlikle 320 karaktere ulaşan meta açıklamaları gördük bu yüzden 165 karakter kuralını esnetebilirsiniz. 320 karaktere kadar yazabilir fakat 160 karakterden daha az olmamasına dikkat etmelisiniz.
  • Meta açıklamalarında anahtar kelime kullanımı son derece önemlidir. Bir hizmet ya da ürün tanıtıyorsanız mutlaka hizmetin ismini ya da ürünün özelliklerini kullanmanız gerekir.
  • Meta açıklamalarında yazdıklarınızın okunaklı olmasına dikkat edin. Bir bütün çerçevesinde yazının güzel bir özeti şeklinde yazmak yazının tıklanmasını sağlayacaktır.
  • Yerel İşletmeniz için içerik oluşturuyorsanız mutlaka adresiniz ile ilgili bilgileri sunun. Şehir ya da semt isimleri kullanmak yerel SEO’ya katkıda bulunur. Yerel sonuçlarda yükselmek için 8 yerel SEO taktiği yazısına da göz atabilirsiniz.
  • Oluşturduğunuz sayfalarda birbirine benzer içerikler yer alıyor olabilir. Anahtar kelimeler de aynı olabilir. Fakat her zaman meta açıklamalarını bir diğerinden farklı olacak şekilde yazmalısınız. Birbirinin aynı açıklamalar spam etkisi yaratacaktır.

Sonuç Olarak;

İçerik oluşturmanın bir diğer adımı olan meta açıklamalarının nasıl yazılması gerektiğinden bahsettik. Bir özet şeklinde yazılması gerekilen meta açıklamalarında anahtar kelimeler son derece önemlidir.

Eskiden 165 karakteri geçmemesi gereken bu açıklamalar şimdi Google tarafından 320 karaktere kadar esnetilmiş durumda gibi gözüküyor. Bakalım önümüzdeki günlerde ne gibi gelişmeler yaşanacak.

SEO uyumlu içerik oluşturmak ve SEO hakkında merak ettiğiniz tüm konularda bize ulaşabilirsiniz. Aynı zamanda Blog yazarken odaklanmanızı sağlayacak 15 araç yazısına da göz atabilirsiniz.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir