Kurumsal Twitter Hesaplarında Takipçi Kazandıran 14 Etkili Taktik

Twitter büyük küçük tüm işletmeler için hem kurumsal sitelerine ziyaretçi çekmek hem de müşteri kazanmak için önemli bir sosyal medya platformudur. Özellikle sosyal medyayı aktif kullanan müşterilerin, hizmet aldıkları işletmelerle iletişime geçme kanalı olarak da görülmesi, işletmelerin Twitter performanslarının marka konumlandırma açısından da ne kadar önemli olduğunu gösteriyor.

Twitter’da takipçi kazanmak, daha fazla müşteriye ulaşmak ve Twitter’dan sitenize ziyaretçi çekmek için neler yapabileceğinizi 15 madde de aktardık.

1- Atmanız Gereken İlk Adım İçerik Planlaması

Kurumsal Twitter hesabının yönetiminde etkileşim almak gibi fikirlere sahipseniz çalışmaya içerik planlaması yaparak başlayabilirsiniz. Yapılacak olan paylaşımlar ve bu paylaşımlarda nelerin yazılacağını planlamak düzenli aralıklarda içerik paylaşmayı sağlayacaktır.

Düzenli içerik paylaşmak takipçilerin takibi bırakmamalarını sağlar. İçerik planlaması yaparken tek bir konu üzerine veya tek bir içerik türü üzerine yoğunlaşmayın. Takipçileri sıkmak, sıkılmalarına sebep olabilir. Özellikle yararlı bilgilerden oluşan içerikler, bağlantılar, görseller ya da istatistikler paylaşarak, kurumsal Twitter hesabınızın gerçekten yararlı bir hesap olduğu düşüncesini oluşturmalarını sağlayabilirsiniz.

2- Mavi Tık Alarak Kullanıcılara Ben Buradayım Mesajı Verin

Twitter’da kişilerin ya da kurumların adıyla açılan milyonlarca sahte hesap mevcut. Kullanıcıların bu sahte hesapları ayırt edebilmeleri, Twitter’ın doğrulanmış hesaplara verdiği “mavi tık” sayesinde mümkün oluyor. Bu yüzden belirli takipçi sayısına ulaşmış olan kişiler, işletmeler, kurumlar Twitter hesaplarını doğrulatıyor.

Eğer doğrulanmış Twitter işletme hesabına sahip değilseniz Twitter ile iletişime geçerek hesabı doğrulatabilirsiniz.

Mavi tık, kullanıcılarda güven hissi yarattığından kurumsal hesabınızla etkileşime girme ihtimali daha fazla artıyor.

Mavi tık aynı zamanda markanın sosyal medya da etkin olduğu algısının oluşmasına yardımcı olur.

3- Twitter Kampanyaları Etkileşimi Önemli Oranda Arttırıyor

Her insanın pragmatik düşünebileceğini aklınızdan çıkarmayın. Twitter takipçileri de bu şekilde düşünüyor. Bu yüzden kampanyalarda kullanıcılara çeşitli hediyeler vermek, paylaşımı önemli oranda artırıyor.

Kampanyalarda kullanıcıların seçim yapmalarına olanak sağlayabilirsiniz. Farklı düşünen grupları aynı tweet’in altına toplayabilmek önemli oranda etkileşim kazandıracaktır. Beğen ya da paylaş şeklinde seçim yapmalarını ya da anketlere katılmalarını sağlayabilirsiniz.

4- Video Her Zaman Daha Fazla Paylaşılır

Video içeriklerin önemi her yıl giderek artıyor. Twitter’da aynı durum söz konusu. Üretilen video içeriklerin paylaşılma ve beğeni alma ihtimali yazı ile üretilen ya da fotoğraf şeklinde olan içeriklere göre her zaman daha fazladır. Bu yüzden özgün videolar hazırlayarak paylaşma fikrini düşünebilirsiniz.

5- Kişiselleştirme İşletme ve Müşteri Arasındaki Bağlantıları Güçlendirir

Müşterileriniz ile her zaman diyalog halinde olmak onları gerçekten önemsediğiniz anlamına gelir. Twitter kişiselleştirilmiş dijital pazarlama için son derece uygun bir platformdur. Bu gücü kullanarak müşterileriniz ile iletişime geçebilirsiniz.

Twitter’ı toplu mesaj gönderme aracı olarak görmekten ziyade kişiselleştirilmiş dijital pazarlama aracı olarak görmek uzun vadede markaya karşı duyarlı müşteri kitlesi yaratmayı sağlar. Dijital Pazarlamada Kişiselleştirme Trendi yazısından konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

6- Twitter Algoritmasına Göre Hareket Ederek Her Zaman Göz Önünde Olun

Twitter algoritması da tüm sosyal medya ve arama motorlarında olduğu gibi etkileşime önem verir. Hakkınızda ne kadar çok konuşuluyorsa tweetleriniz ne kadar beğeni, yorum ya da paylaşım alıyorsa o kadar ön planda olursunuz.

Bir paylaşım yapıldığında o anda kullanıcıların o an itibari ile çevrimiçi değilse ya da eski postlara doğru çok geriye gitmiyorsa atılan Tweet gözden kaçar. Fakat algoritma kişinin çok fazla etkileşime girdiği ve başka kullanıcıların da etkileşimlerde bulunduğu hesapları ön plana çıkarabilir.

Bu yüzden yukarıda bahsettiğimiz kişisel yaklaşımlar gibi etkileşimi arttıracak olan yaklaşımlar, paylaşımın üzerinden zaman geçmiş olsa bile tweetlerinizin göz önünde olmasını sağlar.

7- Tweetleri Test Ederek En Doğru Paylaşımlara Ulaşın

Dijital pazarlamada testler son derece önemlidir. Eğer yeteri tweetlerinizin yeteri kadar etkileşim almadığını düşünüyorsanız bazı şeyleri değiştirmeniz gerekebilir. Örneğin kullandığınız başlıkları ya da hitap şeklini değiştirebilirsiniz. Belki takipçiler samimi bir dilden hoşlanıyordur. Durum belki tam tersi de olabilir.

Bu yüzden bazı tweetleri test amaçlı olarak her zamankinden farklı şekillerde göndermeniz, doğru frekansı yakalamada yardımcı olabilir.

8- Twitter Analiz Programları Kullanın

Takipçi sayısı arttıkça ve markanın bilinirliği arttıkça, işletme hakkında konuşulanları takip etmek zorlaşır. Bu gibi durumlarda Hoohsuite, Buffer ya da Twitter Analytics gibi programlar kullanabilirsiniz. Aynı zamanda bu kapsamda yapılan çalışmalara online itibar yönetimi denmektedir. Online itibar yönetimi hakkında yazıdğımız ve püf noktalarını aktardığımız yazıya buradan ulaşabilirsiniz.

Analiz programları sadece itibar yönetiminde kullanılmaz. Sektör hakkındaki gelişmeleri ve güncel olayları hatta rakiplerin kampanyalarını analiz programları aracılığıyla takip edebilirsiniz.

9- Takipçilerin Sizi Bulmasını Beklemek Yerine Siz Takipçileri Bulun

Az sayıda takipçili kurumsal hesapların yaptığı hataları sıralayacak olursak;

  • Parayla takipçi satın almak
  • Takipçi bot hesaplar satın almak
  • Kullanıcının gelip kendilerini bulmalarını beklemek

Seotech SEO firması olarak bizler her konuda organik çalışmaları destekliyoruz. Bu yüzden içeriğin önemine değer veriyoruz. Sosyal medyada parayla satın alınan hesaplar asla ve asla etkileşim sayısını arttırmayacaktır. Artık insanlar Tweetlerin etkileşimine ve takipçi sayısına göre kimlerin nasıl çalışama yürüttüklerini anlayabiliyor. Komik duruma düşmemek için her zaman organik takipçiyi kazanmak için plan yapmanızı öneriyoruz.

Fakat öylece paylaşım yapıp kullanıcıların sizi bulacağını düşünmek de yanlış bir yöntemdir. Çünkü çok fazla zaman alır.

Peki takipçi kazanmak için ne yapmanız gerek?

  • Hizmet verdiğiniz sektörle alakalı olarak yaşanan problemleri aratın. Ardından kullanıcılara sizin verdiğiniz hizmette böyle bir problemin olmadığını anlatın.
  • Sektör ile alakalı kişileri takip edin.
  • Bir problem yaşayan kullanıcıların tweetlerinin altına problemlerini çözmelerine yarayacak sitenizden makaleler paylaşın.
  • Paylaşımlar ne sık ne da çok az olsun.
  • Trend topic’ler üzerinden ilgili paylaşımlar yapın.

10- Twitter Reklamlarının Gücünden Faydalanın,

Sosyal medya reklamları takipçi sayısını arttırmak için birebirdir. Twitter reklamları sayesinde satış arttırabilir, markanın bilinirliğini arttırabilir, siteye gelen ziyaretçi sayısını da arttırabilirsiniz. Twitter reklamların tam olarak hedef kitleye ulaşmanızı sağlar.

Twitter reklam hizmetleri sayfasından twitter reklam modelleri hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

11- Trendleri Takip Edin Her Zaman Güncel Kalın

Twitter kullanıcıları Twitter’ı bir haber alma aracı olarak kullanır. Zaten bu platformun yapısı da tıpkı haber ajanlarının sunduğu haber akış sistemlerine benzer. Bu yüzden hesaptan güncel paylaşımların yapılması gerek.

Güncel Hashtag’leri takip ederek önemli günlerde yapacağınız paylaşımlar ile hem takipçi kazanabilir hem de etkileşimi arttırabilirsiniz. Tatiller ve Önemli Günlerde E-ticaret Siteleri İçin Satış Arttırma yazısında bu konuya kapsamlı bir şekilde değinmiştik ilginizi çekebilir.

12- Sosyal Medya Hesaplarını Twitter İle Bağlantılı Kullanın

Sosyal medya platformları birbirleri ile bağlantılı bir şekilde kullanıldığı zaman çok daha etkili olur. Bu yüzden hesapların birbiriyle bağlantılı olmasını sağlamanız gerekir.

Sosyal medya, SEO, SEM, arama motoru pazarlaması kısacası tüm dijital pazarlama çalışmalarına bir bütün çerçevesinde bakmak, Twitter hesap yönetiminin başarısı için önemlidir. Holistik SEO yazısından konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

13- Müşterilere Yeterince Hızlı Cevap Verin

Twitter kullanıcıları bir firma ile iletişime geçiyorsa muhtemelen yaşadığı bir problemi aktarmak için iletişime geçiyordur. Cevap bekleyen kullanıcılara en hızlı şekilde cevap vermek işletmenin itibarına katkıda bulunur.

Müşteriler ile iletişime geçerken kullanılan dile dikkat edilmeli. Hesap yönetiminde deneyimli sosyal medya uzmanları tarafından iletişim sağlanmalı.

14- Twitter’dan Ziyaretçi Çekmeyi Planlıyorsanız Mobil Optimizasyona Önem Verin

Twitter kullanıcılarının %80’ine yakını mobil uygulamadan Twitter’a ulaşıyor. Dolayısıyla bir bağlantı paylaştığınızda bağlantıdaki sitenin mobil için uyumlu olması gerekir. Aksi taktirde paylaştığınız içerik beğeni de retweet de almaz.

Bu yüzden sitenin mobil uyumunu sağlamalısınız. 9 Adımda Mobil SEO’ya Geçmek yazısından mobil optimizasyonun nasıl yapıldığı hakkında bilgi alabilirsiniz.

Sonuç Olarak;

Kurumsal Twitter hesabını etkili bir şekilde kullanıp takipçi kazanmak ve markanın bilinirliğini arttırmak için dikkat etmeniz gerekenleri aktardık. Eğer organik takipçiye sahipseniz bahsettiğimiz başlıklara dikkat ettiğiniz taktirde başarılı olmamamız için her hangi bir sebep yok. Bu yüzden gerçek takipçiler ile gerçek bir sosyal medya hesap yönetimi gerçekleştirerek Twitter’dan sitenize ziyaretçi çekip satış arttırabilirsiniz.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir