Kurumsal Web Sitenizde Geri Dönüşümü Sağlayan 8 Güncel Optimizasyon Çalışması

Kurumsal sitenizde yüksek trafik hacmine sahip olmak marka bilinirliğini arttırdığı gibi satış hacmini de önemli bir oranda arttırır. Fakat bu sitelerde genellikle dijital reklamcılık yöntemleri ile ziyaretçi çekme stratejileri uygulanmaktadır.

Sosyal medya reklamları, arma motoru reklamları gibi çeşitli dijital pazarlama stratejileri ile sitenize anlık olarak ziyaretçi çekebilirsiniz. Fakat trafiğin sürekli reklamlardan oluşması maddi yükümlülükleri vardır.

İyi bir başlık ve sloganla sitenize ziyaretçi çekebilirsiniz fakat içerikler ve tasarım bir bütün olarak hedef kitlenize hitap etmiyorsa geri dönüşüm oranları düşük kalacaktır.

Kurumsal web sitelerin arama motoru optimizasyonu çalışmaları bu yüzden göz ardı edilmemelidir. Bu yazımızda kurumsal web sitenizi güncellerken nasıl içerikler üretmeniz gerekli olduğu konusunu işleyeceğiz.

1- Video İçerikler Oluşturarak Ziyaretçilerin Sitede Kalmasını Sağlayın

Dijital pazarlama ve SEO’da sitenizin her sosyal medya platformundan ziyaretçi alması arama motorları tarafından referans kazanılmasını sağlar. Youtube gibi sosyal medya siteleri için firmanızın, ürünlerin ya da size en çok sorulan soruların cevaplarından oluşan videolar çekebilirsiniz.

2018 yılı ve ardından gelecek olan yıllar muhtemelen video içeriklerin yılı olacak. Aynı zamanda videoların sosyal medya reklamlarını istediğiniz yerden yayınlayabilirsiniz. Youtube reklam hizmetleri sayfamızdan konu hakkında bilgi alabilirsiniz.

Resmi tatiller, özel günler, bayramlar için kısa videolar hazırlayabilirsiniz. Bu tarz videolar için freelance çalışanların olduğu internet sitlerinden yardım alabilirsiniz.

2- Resim Optimizasyonu İle Göze Hitap Edin

Sitenizde bulunan resimleri en son ne zaman güncellediniz? Eğer yeteri kadar eski bir siteye sahipseniz muhtemelen artık eskimiş ve etkisini yitirmiş birçok resme sahipsiniz. Resimleri güncellemek her açıdan sitenizin nefes almasını sağlayacak. Çünkü güncellenen eski yazılar Google botlarının daha fazla sitenizde gezmesini sağlayacak. Yeni eklenecek resimlerde bulunması gerekilen özelliklere göz atalım.

  • Markanızı yansıtacak size özgü resimler
  • Herkes tarafından kullanılmayan resimler
  • İçerik ile ilintili anlamlı resimler
  • İsimleri düzgün yazılmış resimler
  • Resim alt açıklamaları ile özetlenmiş resimler
  • Kalitesi yüksek resimler

SEO açısından resim optimizasyonunun nasıl yapılmasını gerektiğini detaylı olarak anlattığımız 11 adımda SEO için görsel optimizasyon nasıl yapılır? yazına göz atabilirsiniz.

3- Call to Action Butonlarını Yaygın Kullanarak Ziyaretçileri Yönlendirin

Call to action butonları adı üzerinde harekete geçirmek anlamına gelir. Bu butonlar göz önünde bulunur. İçeriklerin alakalı bölümlerinde ziyaretçileri ikna edebilme üzerine etkilidir.

Call to action butonlarının nerelerde olması gerektiği kullanıcı deneyimi uzmanları tarafından belirlenir. Kullanıcı deneyimini tavan yaptıracak 13 öneri yazısında bu konu üzerine değinmiştik göz atabilirsiniz.

Bu butonlar ziyaretçilerin satın alma, iletişime geçme, başka içerikler arasında dolaşma işlemlerinde kullanılır. Unutmayın kurumsal sitenize ziyaretçi çekmek işinizin ilk adımıdır. Gelen ziyaretçilerin sitede daha fazla kalmasını sağlamak, işlem yapmalarını sağlamak, aramalarda üst sıralara çıkmanızı sağlayan etkili unsurların başında gelir.

4- Mobil Mobil Mobil

Geçtiğimiz sene bu konu üzerinde çok fazla durduk. İçeriğiniz ne kadar özgün ne kadar yararlı olursa olsun hemen çıkma oranlarının yüksek olması dikkat etmeniz gereken bir konudur. Muhtemelen ziyaretçilerin büyük kısmı mobil geliyor ve siteniz mobil uyumlu olmadığı için içerikten yararlanamadıkları için siteden çıkıyorlardır.

Bu yüzden mobil optimizasyon bugün de önümüzdeki yıllar içerisinde de en çok dikkat edilmesi gerekilen konu olacak.

5- Güvenliğe Önem Verin

İnternet kullanıcıları gün geçtikçe daha fazla bilinçli bir hale geldi. SSL sertifikaları bulunmayan sitelerden alışveriş yapmak ve hizmet almak istemeyen milyonlarca kullanıcı mevcut. Bu yüzden SSL sertifikalarının alınmış olması gerekli.

Güvenlik sadece SSL değil demek değildir. Sunucu güvenliği için de gerekli önlemler alınmalı, güvenlik uzmanları ile sürekli irtibat halinde kalınmalı.

6- Düzenli İçerik Girin

Kurumsal web sitenizin güncel güncel kalması sıralamalardaki yerini korumasını sağlar. Bu yüzden düzenli olarak içerik girmek son derece önemlidir. Bu içeriklerin güncel konular hakkında olmasını sağlayabilirsiniz. Bir içerik planı oluşturarak yazıların sistemli bir yapıya ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

İçeriklerin SEO uyumlu olmasına dikkat edin. SEO uyumlu içerik oluşturma yazısından detaylı bilgi alabilirsiniz.

7- Bütünsel SEO’nun (Holistik) Önemi Giderek Artıyor

Özellikle kurumsal siteler için bütünsel yaklaşımların önemi artmakta. Google güncellemeleri de bu yönde ilerlemekte. Holistik SEO sosyal medya platformlarının yanı sıra kullanıcı deneyimi içerik pazarlaması gibi çalışmaların birlikte yürütülmesine denmektedir. Holistik SEO Nedir? yazısında da bahsetmiştik.

8- Organik Backlink Alabileceğiniz İçerikler Oluşturun

Organik backlink almak hiç de kolay değildir. Fakat yeteri kadar düzgün içerikler oluşturup içerikleri sosyal medyadan paylaşırsanız mutlaka size link verecek sitelerin olduğunu göreceksiniz.

Organik backlink almak için nasıl içerikler üretilmeli?

  • Sayısal verilerle örneklendirilmeli
  • Kullanıcının faydalanabileceği bilgiler yer almalı
  • Referans aldığınız yazıların linkleri yer almalı
  • İnfografiklere yer verilmeli
  • İçerikler görseller ile desteklenmeli
  • Yazılar okunaklı olmalı okurken kullanıcılar sıkılmamalı

Sonuç Olarak;

Kurumsal web sitenizin aramalarda yükselmesi ve kazandığınız sıralamalarda kalıcı olması için günümüzde sık başvurulan yöntemleri kullanmalısınız. Bu yöntemler video içerikler, call the action butonları, görsel optimizasyonu, düzenli içerik oluşturma, mobil SEO çalışmaları ürütme, güvenlik önlemleri alma, holistik SEO’ya geçme gibi başlıklar altında özetlenebilir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir