En Kullanışlı 8 Instagram Analiz Aracı

700 Milyon kullanıcı barajını aşan Instagram en popüler sosyal paylaşım platformlarından biridir. Aylık kullanıcı saysının fazla oluşu, işletmeler için önemli bir pazarlama alanın oluşmasına etki ediyor.

Dolayısıyla takipçi sayıları ve etkileşim metrikleri Instagram pazarlama faaliyetlerinde ya da direkt olarak Instagram’da yer alan işletmeler için kampanyaların başarısı için önem arz ediyor.

Instagram’dan para kazanmak ve Instagram reklamlarında yatırım getirisi arttırmak için tüm Instagram performansınızı düzenli olarak incelemeniz gerekir. Seotech olarak en kullanışlı Instagram analiz araçlarını aktardık.

1- Iconosquare

Iconosquare Instagram analiz araçları arasında en popüler olanlardandır. Takipçi sayıları, paylaşım zamanları, etkileşim oranları, beğeni ortalamaları, en iyi paylaşım zamanları gibi onlarca istatistiğe kolay arayüzü sayesinde ulaşabilirsiniz.

Instagramdan takipçi kazanmak ve etkileşim almak için paylaşım yaptığınız zamanlar çok önemlidir. Iconosquare en doğru zamanlarda paylaşım yapılmasını sağlamak için istatistikler sunar.

Instagram paylaşımlarında en çok hangi hashtagleri kullandığınızı ve en çok hangi filtreleri tercih ettiğinizi bu araç sayesinde öğrenebilirsiniz.

Etkileşim istatistiklerine bakarak takipçilerin en çok hangi paylaşımlardan hoşlandığını tespit ederek bir sonraki paylaşımda yapılması gereken paylaşımları seçilmesi gerekilen fotoğrafları belirleyebilirsiniz.

2- SocialRank

Social Rank Instagram ve Twitter için kitle ölçümleri sağlar. Aracın en önemli özelliklerinden biri gerçek zamanlı veriler vermesidir. Instagram’da kimlerin ne konuştuğunu popüler konuların neler olduğunu gerçek zamanlı veriler ile ulaşabilirsiniz. Bu yüzden SocialRank online itibar yönetimi için de son derece uygundur. 11 Başlıkta Online İtibar Yönetiminin Püf Noktaları blog yazısından konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

SocialRank takipçileri listelemenize olanak sağlar. Bu listeleri excel  ya da PDF dosyası olarak indirebilirsiniz. Takipçileri ilgi alanlarına, yaşadıkları yerlere, eğitim durumlarına ve çeşitli demografilere göre listelemek hedef kitleyi anlama konusunda size yardımcı olacaktır.

3- Simply Measured

Simply Measured rakipler ile kendi performansınızı karşılaştırmak için oldukça bir araçtır. Bu araçte etkileşime dayalı onlarca metrik bulabilirsiniz. Tıpkı Google Analytics’deki gibi edinme, davranış, geri dönüşüm, gibi istatistiklere ulaşabilirsiniz.

Simply Measured’da sayfa görüntüleme sayıları gibi istatistikleri analiz edebilirsiniz. Aracın ücretsiz sürümü mevcut fakat satın aldığınız taktirde daha fazla istatistiğe ulaşabilir anlık olarak yapılan paylaşımların performansına göz atabilirsiniz.

Hedef kitleyi, rakipleri, takipçileri, gönderileri analiz etmenize yarayan bu araç sayesinde en verimli çalışmaları analiz edebilirsiniz.

4- Sprout Social

Sprout Social Faecbook, Twitter, gibi farklı sosyal medya hesaplarınız için içerik takvimi oluşturmanıza imkan verir. Hashtag performanslarına ve takipçilerin coğrafi bölgelerine bu araç sayesinde göz atabilirsiniz.

Instagram hesabının performansına ilişkin bilgilere deneme sürümüyle ücretsiz olarak ulaşabilirsiniz.

5- Minter.io

Minter.io diğer analiz araçlarından farklı olarak bir sonraki adıma geçiyor ve Instagram performansını arttırabilmek için taktikler sunuyor. Minter.io tam anlamıyla takipçilerin daha fazla katılımcı olmasını sağlıyor. Sunduğu metrikler sayesinde takipçilerin günde kaç paylaşım yaptığına kadar öğrenebilirsiniz. Böylelikle paylaşım sıklıklarını düzenleyebilirsiniz.

6- Social Bakers

Social Bakers rakip analizi konusunda en güçlü araçlardan biridir. Rakiplerin Instagram stratejilerini, en popüler paylaşımları, kampanyalarını gözlemleyebilirsiniz. Social Bakers aynı zamanda Instagram reklamlarını da analiz eder. Böylelikle hem sizin hem de rakiplerin reklam performanslarına göz atabilir, Instagram’a ne akdar kadar bütçe ayırmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz.

Socail Bakers’ta bir kampanya oluşturarak kampanyanın ne kadar başarılı olabileceğini kampanya başarı notları sayesinde önceden öğrenebilirsiniz.

7- Quintly

Instagram analiz araçlarından Quintly rakiplerinizi analiz etmede birebirdir. Aynı zamanda etkileşimleri analiz ederek yapılması gerekilen çalışmaları öğrenebilirsiniz. Araç aynı zamanda diğer sosyal medya hesaplarınız ile de karşılaştırma yapmanıza olanak sağlar. Böylelikle tüm sosyal medya performansını tek bir araçtan analiz edebilirsiniz.

8- Keyhole

Hesapları tek tek analiz etmenizi sağlayan keyhole, hesapların büyüme hızından, takipçilerin, coğrafi bölgelerinden, yaş aralığına kadar onlarca veriye ulaşmanızı sağlar. Paylaşım sıklıkları paylaşım türleri gibi Instagram analizi için merak ettiğiniz tüm verilere bu araç sayesinde ulaşabilirsiniz.

Keyhole ücretsiz sürümünü deneyebilirsiniz. Bu araç online itibar yönetimi için de kullanabilirsiniz.

Sonuç Olarak;

İşletmeler için Instagram reklamları ve performansı sosyal medya yönetiminin başarısında son derece önemlidir. Fakat nasıl bir çalışma yürütmek gerektiğine karar vermek pek kolay değildir. Paylaşımları, reklamları, rakibi, sektörü, rekabeti, hashtagleri, filtreleri, analiz eden araçlar ve yapay zeka yazılımlar sayesinde daha kararlı adımlar atabilirsiniz.

Sosyal medya yönetiminde uzmanlardan yardım almak istiyorsanız bizimle iletişime geçebilirsiniz.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir