5 Soruda Tüm Detaylarıyla Influencer Marketing Nedir?

E-ticaret tüketicilerin alışveriş alışkanlarını büyük oranda değiştirdi. Sanal mağazalardan yapılan alışverişin hacmi gün geçtikçe artıyor. Tüketici alışveriş yapmayı seçmese dahi fiyat araştırmak için e-ticaret sitelerine mutlaka yöneliyor.

Sosyal medya ise tüketicilerin karar verme aşamasına doğrudan etki eder bir hale geldi. Sosyal medya reklamları ile tüketiciler sürekli çember altına alınıyor. Diğer yandan bloggerlar veya sosyal medyada belirli bir kitleye ulaşmayı başarmış kişiler ürün tanıtımları ile karar verme aşamalarına etki etmekte.

Dijital pazarlama ile çok seri bir şekilde hayatımıza yeni kavramlar girdi. Influencer Marketing de bu kavramlardan biri. Bu yazımızda son zamanların en popüler pazarlama yöntemlerinden biri olan Influencer Marketing’in ne olduğunu nasıl yapıldığını kimlerin kullandığını 5 maddede aktaracağız.

1- Influencer Marketing Nedir?

Influencer Marketing sosyal medyada belirli kitleleri etrafına toplayabilmiş hesaplardan ürün ya firma reklamları yapmak demektir. Influencer Marketing’in Türkçe karşılığı tam anlamıyla yoktur. Ama kabaca etkileyici pazarlama olarak çevrilir. Çeşitli sosyal medya hesaplarında hemen hemen her gün karşılaştığımız Influencer Marketing ağızdan ağıza pazarlama modeline benzemektedir. Beğeni toplayan kitleleri arkasına alan hesapların bir ürünün ne kadar kullanışlı olduğunu söylemesi bir anda harekete hazır on binlerce insana ulaşmak anlamına gelmektedir.

2- Influencer Marketing Nerelerde Yapılır?

Özellikle sosyal medyada kullanılan Influencer Marketing aslında belirli kitlelere nerelerde ulaşılmışsa o platformda yapılabilir. En çok kullanılan platformlardan biri ise Youtube’dur. Çünkü bir ürünü en iyi sergileyebileceğiniz platform Youtube’dur. Çekilen video ile tüm özellikleri aktarabilirsiniz. Fakat video hazırlamanıza gerek yoksa twitter, bloglar gibi farklı sosyal medya kanalları için strateji geliştirebilirsiniz.

Influencer Marketing daha çok hedef kitlenizin bulunduğu platformlarda yapılır. Markanıza ürününüze en sadık kitlelerin bulunduğu platformlardaki hesaplar aracılığıyla reklam yapmak doğal olarak yatırım getirisini arttırmaktadır.

3- Sponsorlu Reklamlar Vermek Yerine Neden Influencer Marketing?

Her sosyal medya platformunun kendi reklam modelleri bulunmaktadır. Youtube’da Instagram’da, Facebook’da, Linkedin‘de ulaşmak istediğiniz kitlelere oldukça pratik reklam modelleriyle ulaşabilirsiniz. Yaş, ilgi alanı, coğrafi bölge dil gibi gruplamalar ile reklamların belirli bir kitleye gösterilmesinin yanı sıra yazılı, görsel, videolu ya da canlı yayınlarla sosyal medyada pazarlama yapılabilmektedir. Sosyal medya reklamları hakkında kapsamlı bilgi almak için için sosyal medya reklamları sayfamıza göz atabilirsiniz.

Fakat tüm bu gelişmelere rağmen sosyal medyada Influencer Marketing güçlenerek yaygınlaşmaya devam etmekte. Bu durumun sebebi olarak;

  • Reklamların kanaat önderleri tarafından yapılmasının oluşturduğu güven.
  • Tam olarak ilgi alanlarına kaşılık gelen hedef kitlesini bulmak.
  • Reklamlardan ziyade deneyimlerin paylaşılması her zaman daha dikkat çekicidir.
  • Tanıtım yapan kişinin zaten sektör ürün ile ilgili önceden bilgili olması ikna üzerine etkilidir.
  • Influencer Marketing daha fazla akılda kalıcıdır.
  • Ürün ile ilgili doğrudan bilgi verilmesi direkt ürüne odaklanmayı sağlar.

4- Her Firma Influencer Marketing Kullanmalı Mıdır?

Bu pazarlama modeli genellikle ürün tanıtımları üzerinden yapılır. Çeşitli avantajlarının olması her firma tarafından kullanılması gerektiği anlamına gelmez. Sunduğunuz ürün tanıtımlarda taşınan mesaj deneyime ve gözle görülmeye değer değilse Influencer Marketing modelini etkili kılmayacaktır.

5- Nelere Dikkat Edilmeli?

Bir Influencer Marketing kampanyasında başarı hedeflerine ulaşabilmek için 3 ana maddeye dikkat etmek gerekmektedir. Birincisi tanıtımı yapacak olan hesaplar. İkincisi reklam içeriği. Üçüncüsü ise sosyal medya platformu.

Influencers (reklamı yapacak olan kişi) Önemi

Reklamı yapacak olan influencersların blogger ya da fenomen kişilerin ürün hakkında bilgi sahibi olması gerekmektedir. Ürün ya da markanızın kapsadığı alanlarda bilgi sahibi olan ve bu alanlarda yayın yapan kişilerin takip ettiği kitle doğal olarak sizin hedef kitlenizdir.

Yani bisiklet satıyor ya da bisiklet parçaları ile ilgili satışlar gerçekleştiriyorsanız bisiklet ile dünyayı dolaşan ya da günü birlik geziler yapan bir Instagram fenomeninden reklam almak izleyicilerin markanız hakkındaki güvenini sağlayacaktır.

Sektörünüzdeki kanaat önderi olan hesaplar aynı zamanda konuya hakim olduğu için tanıtım kabiliyeti de yüksek olacaktır.

İçeriğin Önemi

Influencer reklamlarda bir ürünü izleyicinin gözüne sokmak normal reklam vermek gibi olacağından reklam içeriğinin daha az reklama benzemesi, tavsiyeler üzerinden sinopsis hazırlanması daha mantıklıdır. Bu reklam modellerinde asıl amaç güven kazanmaktır.

Güven kazanıldıkça satış oranları daha çok artacak ve müşterilerin de sadakati sağlanacaktır. Bu yüzden içerikler son derece önemlidir. İçerik pazarlaması tekniklerine uygun bir biçimde hareket etmek Influencer Marketing için hayati önem taşır.

Sosyal Medya Platformunun Önemi

Ürünün yapısı, karakteri, kullanım alanı, hedef kitlesi gibi onlarca faktör nerede reklam yapılması gerektiğini etkilemektedir. Mesela bir elbise satmak için Twitter’da ziyade Instagram’da reklam yapmak daha mantıklıdır. Çünkü Twitter daha yazılı içerik paylaşım platformudur.

Ürünün çağırdığı platformlardan potansiyel müşterilerinize ulaşmanız, yatırım getirisi oranlarını arttırmak açısından doğrudan katı sağlamaktadır.

Sonuç Olarak;

Influencer Marketing günümüzün sıkça kullanılan bir reklam modelidir. Belirli kitleleri yakalayabilmiş kişilerden reklam almak ürün satışını olumlu yönde etkilediği gibi güven duygusu da oluşturduğu için firmalar tarafından oldukça tercih edilmektedir. Dijital pazarlamanın etkili modellerinden biri olan Influencer marketing hakkında detaylı bilgi almak için bize ulaşabilirsiniz.

Kaynaklar;

http://www.toprankblog.com/2017/07/influencer-marketing-blunders/

https://thenextweb.com/contributors/2017/09/26/6-tips-to-crush-influencer-outreach-campaign/

https://blog.hubspot.com/marketing/influencer-marketing-ideas-infographic


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir