Mobil Öncelikli İndeksleme (Mobile-First Indexing) İçin Yapmanız Gerekenler

Artan mobil trafik sonrası Google geçtiğimiz yıllarda Mobile First Indexing yani mobil öncelikle indekslemeyi duyurdu. 2018 yılının ilk günlerinde kullanıma gireceği söylenilen mobil öncelikli indeksleme, sıralamalarda çok fazla değişiklik olacağı düşüncesini beraberinde getirdi.

Önce mobil indeksleme konusunda beklenen gelişmeler henüz yaşanmış olmasa da bu gelişmeler sitenizin trafiğine etki edecektir. Haliyle SEO için Mobile-First Indexing konusunda sitenizde bazı değişiklikler yapmanız gerekebilir.

1- Mobil Öncelikli İndeksleme Nedir?

Mobil trafiğin %70 dolaylarında olması Google algoritmasında değişikliklerin yapılması anlamına geldi. İnternet kullanıcılarının genellikle akılı telefonları aracılığıyla web sitelerine erişmeleri Google sonuçlarının da buna göre değişmesi gerektiği düşüncesini ortaya çıkardı.

Mobil öncelikli indeksleme Googlebotlarının ilk olarak sitenizin mobil versiyonunun dizine eklemesi demektir. Eğer siteniz mobil uyumlu değilse mobil uyumlu olan siteler mobil aramalarda sizin önünüze geçecek demektir.

Site mobil uyumluluğa sahip olmasa da dizine eklenecektir. Fakat öncelik mobile verileceğinden birincil sürümün masaüstü yerine mobil olacağını unutmayın.

2- Mobil Öncelikli İndeksleme Neden Gereklidir?

Mobil kullanıcılar için yapılan bu tür değişiklere ayak uyduramadığınız taktirde trafik kaybetmeyi göze alın. Günümüzde tüm dijital platformlar mobile uyumlu bir şekilde çalışırken sosyal medyada da %90’ları geçen mobil kullanım söz konusudur.

Mobil öncelikli indeksleme sayesinde daha fazla mobil trafiğe ulaşabilirsiniz. Mobilden alışveriş yapmanın giderek yaygınlaşması sayesinde e-ticaret sitenizde de satışlar artacaktır.

3- Mobil Öncelikli İndeksleme İçin Ne Yapmalısınız?

Öncelikli mobil indeksleme için sitenizin mobil uyumlu olması robot.txt dosyasının mobile açık olması gerekmektedir. Eğer gelen trafikte yeteri kadar mobilden ziyaretçiye sahipseniz bu noktada herhangi bir şey yapmanıza gerek yok. Çünkü Google bu indeksleme türünü halen deniyor ve açık bir şekilde ilan edecek mi yoksa farkında gizli bir şekilde bu indeksleme türünü aktif mi edecek belli değil.

Sitenizin mobil uyumlu olması için responsive tasarıma olanak veren temaları kulanın. Masaüstünde olduğu gibi mobilde de hızı denetleyerek hız konusunda problemlerin olmadığından emin olun. AMP yani hızlandırılmış mobil sayfaları aktif edin.

9 Basit Adımda Mobil SEO’ya Geçiş yazısından bilgi detaylı bilgi alabilirsiniz.

Mobil için ayrı bir siteye sahipseniz kontrol etmeniz gerekenler;

XML site haritaları: XML site haritalarını mobil sürümde de erişilebilir olduğundan emin olun. Site haritaları Googlebotları için harita niteliği taşır ve dizine ekleme işlemlerinde başroldür.

Mobilde search console doğrulama: Sitenin masaüstü versiyonunda olduğu gibi mobilde de search console için doğrulama gerekir. Search Console Hakkında Tüm Merak Edilenler yazına göz atarak Search Console hakkında kapsamlı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Uygulama dizinleri: Masaüstü sitenizde mobil uygulama için dizin oluşturduysanız aynısını mobil versiyon için de yapmanız gerekecektir. Gerekli bilgi için buraya göz atabilirsiniz.

İçerikler: Masaüstü için oluşturduğunuz içeriklerin mobilde de yer alması gerekir. Tüm yazı, video, resim, infografik gibi içeriklerin eksiksiz bir biçimde eklendiğinden emin olun.

Sunucu kapasitesi: Sunucunuzun istenilen trafiği kaldırıp kaldıramayacağını test edin. Tarama hızını kaldıramayacağını düşünüyorsanız gelişmiş sunucuları tercih edin.

Metalar: Başlıklar meta açıklamaları tüm bunların masaüstü ile aynı olmasını sağlamanız gerekmektedir. Etkili Meta Açıklamaları Yazım Rehberine göz atarak meta açıklamalarının nasıl yazılması gerektiğini öğrenebilirsiniz.

Sosyal etiketler: Opengraph, twitter kartları gibi sosyal medya meta etiketlerinin mobil sürümde ve masaüstü sürümünde yer laması gerekmektedir.

Sonuç Olarak;

Google mobil öncelikli indeklemeyi az miktardaki site için kullanıyor. Yaygınlaştığında ise sitenizin buna hazır olması gerekmektedir. Bu yüzden Google analytics verilerinde ne kadar mobil trafiğe sahip olduğunuzu bu trafik ne kadar arttığını özden geçirin.

Sitenin mobil uyumluluğunu sağlamak ve öncelikli mobil indeks için yapmanız gerekenleri aktardık.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir