Hedef Kitlenizi Anlamanızı Sağlayacak 6 Araç

Dijital pazarlama çalışmalarının temel amacı, satın alam potansiyeline sahip olan internet kullanıcılarını siteye ve dolayısıyla satın alama bölümlerine yönlendirmektir. Bu yüzden siteyi ziyaret eden kitlenin büyük bir oranının potansiyel müşteri olması beklenir.

Hedef kitleyi siteye çekebilmek için onlar gibi düşünmek, içerikleri hedef kitlenin sevebileceği şekilde oluşturmak, görsel seçimlerinden yazı fontlarına ve tüm tasarıma kadar sitenizin hedef kitleye göre de uyumunu sağlamak gerekir.

Sitenizde hedef kitleye göre içerik oluşturabilmek, tasarımı, formları ve diğer bileşenleri hedef kitleye göre uyarlamak istediğinizde hedef kitleyi tanımanız gerekir. Hedef kitlenin demografik bilgilerinden web kullanım alışkanlıklarına kadar öğrenebilmek için. Belirttiğimiz ücretli ya da ücretsiz araçlardan yardım alabilirsiniz.

1- Consumer Barometer

Consumer Barometer Google tarafından internet kullanıcılarının davranışlarını anlamaya yönelik sunulan bir hizmettir. Buradan ülkelere göre kullanıcı davranışlarına göz atabilirsiniz.

Grafik oluşturucu ile verilere göz atma

Consumer Barometer’i açtığınızda karşınıza 4 seçenekli bir ekran çıkar bunlardan ilki Grafik oluşturucu ile verilere göz atma seçeneğidir. Bu bağlantıya tıkladığınızda yapmanız gereken ilk şey sol üst köşeden ülkeyi ayarlamaktır. Ardından merak ettiğiniz datalara sol taraftaki menü yardımıyla ulaşabilirsiniz. Geniş filtreleme özelliği sayesinde ülkelere, demografik özelliklere, kullanılan cihaza göre, hangi cihazdan en çok alışveriş yapan müşteriye göre arama yapabilirsiniz.

E-ticaret müşterilerinin kullanım alışkanlıklarının yanı sıra, sizin hedef kitlenizin davranışları ve düşüncelerine bu ekrandan ulaşabilirsiniz. Aldığınız bilgiler doğrultusunda hedef kitlenizin ne gibi alışkanlıklarının olduğunu öğrenebilirsiniz.

Dijital Trend Verilerine Göz Atmak

Dijital trend verilerine göz atma ekranından ülkemizdeki dijital medya trendlerini yıllara göre gözlemleyebilirsiniz. Yıllara göre mobil kullanım tablet kullanım oranlarına buradan erişebilirsiniz.

Genel İnternet Kullanım Bilgileri

Yaş gruplarına göre internet kullanım oranları, yaş gruplarına göre hangi cihazlar ile internete ulaşım sağlanıyor gibi bilgilerin istatistiklerini bu ekrandan alabilirsiniz.

Mobil kullanıcıların alışveriş alışkanlıkları, online alışverişi tercih edenlerin ne sıklıkla alışveriş yaptıklarını en çok neler satın aldıklarını da yine genel internet kullanım bilgileri ekranından edinebilirsiniz.

Bu sayfada aynı zamanda mobil video izleyen kullanıcıların yaş aralıklarına göre dağılımlarını en çok ne tür videolar izledikleri gibi bilgileri de edinebilirsiniz.

2- Google Trends

Dijital pazarlamada güncel kalmak son derece önemlidir. Özelikle güncel reklam kampanyaları sayesinde yatırımlarınızın karşılığını kısa sürede alabileceğinizi belirtmek gerek. Bu yüzden webde en çok ne konuşuluyor şu an hangi olaylar popüler gibi bilgilerin tamamına erişebileceğiniz bir platforma ihtiyacınız var.

Google Trends kullanımı ise oldukça basittir. Bir anahtar kelime arattığınız taktirde en çok trend olan en çok tıklanan haberler veya bağlantılar ile ilgili bilgiler zamana ve yere göre istatistikler karşınıza çıkacaktır.

Hedef kitlenin ilgilendiği kelimeler ile ilgili yapılan sorgularda şu an nelerin popüler olduğunu araştırarak hatta direkt hedef kitlenizin neler yaptığına göz atabilirsiniz. Bu sayede yeni içerikler oluşturarak sitenizin güncel kalmasını ve popüler konularda yazıldığı için trafik çekmesini sağlayabilirsiniz.

Google Trends farklı kelimeleri karşılaştırmaya olanak sağlar. Hangi kelimelerde daha fazla performansın yüksek olduğunu ölçebilirsiniz.

Sonuçları kategorize edebilir, haberler, alışveriş, youtube, görsel gibi çeşitli aramalardaki tıklamaları öğrenebilirsiniz.

3- Quantcast

Quantcast 2006 yılında kurulmuş hedef kitle davranışlarını ölçen ve hedef kitleyi daha iyi tanımaya yönelik istatistikler sunan analiz firmasıdır. Milyonlarca internet sitesine sahip alt yapıları sayesinde hede kitle davranışlarını öğrenmek isteyen müşterilerine hizmet sunuyorlar.

Quencast ile hedef kitleniz hakkında hemen hemen bilmek isteyeceğiniz tüm bilgilere ulaşabilirsiniz. Hedef kitlenin demografisi, alışveriş alışkanlıkları, medya alışkanlıkları, eğitim durumları, etnik kimlikleri gibi bilgilere ulaşabilirsiniz.

Hedef kitlenizin en çok hangi sitelere girdiği, en çok hangi markaları tercih ettiği, hangi televizyon programlarını izlediği gibi bilgileri merak ediyorsanız. Quantcast’a kayıt olup araştırmaya başlayabilirsiniz. Aynı zamanda rakiplerinizin de ne tür müşterilere ulaştığına göz atabilirsiniz.

4- Similarweb

Similarweb Alexa ile hemen hemen aynı işleve sahip fakat farklı veriler de sunan bir yazılımdır. Kullanıcı davranışları üzerine çeşitli bilgiler sunar. Bu bilgiler coğrafi bölgeler, kullanıcı ilgi alanları gibi hedef kitle ile doğrudan alakalı olan bilgilerdir.

Similarweb rakiplerinizin de istatistiklerini görmenizi sağlar. Bu sayede hedef kitlelerin ve sitenizin performansını ölçebilirsiniz. Similarweb’in sunduğu sonuçların doğruluk oranı yüksektir. Bu yüzden güvenle kullanabilirsiniz.

5- Alexa

Rakip analizi, anahtar kelime araştırması, site performans araştırması gibi çeşitli verileri sunan Alexa yıllardır web masterlerın gözdesi konumunda. Bu çok kullanışlı aracın önemli bir özelliği de hedef kitleyi analiz edip onları tanıyabilecek verileri sunmaktır.

Alexa hedef kitlenin demografik özelliklerini, yaş aralıklarını, etnik kimliğini, ilgi alanlarını çeşitli bilgiler sunar. Bu sayede hedef kitle hakkında fazlasıyla bilgi sahibi olabilirsiniz.

6- Google Analytics

Google Analytics hemen hemen her konuda data sağlayan ücretsiz Google hizmetidir. Sitenize gelen ziyaretçiler hakkında oldukça çeşitli verilere Analytics üzerinden ulaşabilirsiniz. Demografi bilgilerinin yanı sitenin en çok ziyaretçi aldığı zamanlar gibi çeşitli verilere de analytics üzerinden ulaşabilirsiniz. Hatta ziyaretçilerin sahip oldukları çözünürlük oranına bile Google Analytics’den ulaşabilirsiniz.

Analytics ana menüsündeki Kite kategorisinin altında bulunan tüm alt kategoriler hedef kitlesi ile bilgilerin sunulduğu yerdir. Özellikle ilgi alanı kısmında sitenize gelen ziyaretçilerin ne tür ilgi alanlarının olduğunu öğrenerek istediğiniz kitleyi siteye çekip çekememe konusunda da bilgi sahibi olabilirsiniz.

Google Analytics Nedir Nasıl Kullanılır? yazısından Analytics kullanmanın incelikleri hakkında detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

Sonuç Olarak;

SEO çalışmalarında ya da dijital reklamcılıkta hedef kitlenin ilgisini çekecek yapıda bir web sitesine sahip olmanız gerekir. Dolayısıyla hedef kitle takibi gerçekleştiren yukarıda belirttiğimiz araçlar sayesinde hedef kitle hakkında merak ettiğiniz tüm verilere ulaşabilirsiniz. 11 Başlıkta Online İtibar Yönetiminin Püf Noktaları yazısında hedef kitle takip araçlarını aktarmıştık, takip araçları kullanarak da hedef kitlenizi gözlemleyebilirsiniz.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir