11 Adımda SEO İçin Görsel Optimizasyon Nasıl Yapılır?

İçeriği çekici kılan en önemli faktörlerin başında görseller gelir. Görseller bir içerikte çok fazla işe yarayabilir. Okuyucunun dikkatini çekebilir, yazıları pekiştirici örnekler olabilir, görsel anlamda güzel olduğundan yazıya okunma hissi verebilir. Daha da önemli SEO açısından yazınızı destekler.

Optimize edilmiş görseller hem görsel aramalarda üst sıralarda yer alır hem de yazının referans kazanmasına destek sağlar. Bu görsel eklemek hafife alınmaması gerekilen bir iştir. Görsel optimizasyonunun nasıl yapılması gerektiğini 10 madde ile açıkladık.

1- Stock Fotoğrafları Kullanmaktan Kaçının

Stok fotoğraflar artık sizce de sıkıcı değil mi? Birbirini alkışlayan el sıkışan iş adamları güler yüzlü beyaz yakalılar falan. İçeriğin özgünlüğünün önemi gibi Google tarafında görsellerin de özgün olması önemlidir. Bu yüzden sürekli sıkıcı stok fotoğrafları yerine kendi çektiğiniz ya da içerikle alakalı olan az kullanılan görselleri tercih etmenizi öneriyoruz.

2- Resim İle İçerik Uyumu

Seçtiğiniz görsel mutlaka içerik ile alakalı olmalı optimizasyon aşamalarına geçmeden görsel uyumuna dikkat etmenizi öneririz. Kullanılacak görsellerin tam anlamıyla içeriğe karşılık gelmesi önemlidir. Birbirlerini destekleyici anahtar kelimeler içeren, açıklamalar içeren görseller her zaman daha kolay yükselir.

3- Yüksek Kaliteli Görüntüler Kullanın

Yüklenen görselin kalitesi son derece önemlidir. Çünkü Google sonuçlarda kullanıcı yanlısı olduğu için kaliteli görselleri göstermeyi tercih eder. Kurumsal siteler için yüksek kaliteli özgün görsel üretmek daha basittir. Örneğin  çalışma ekibini ya da çalışılan ortamı fotoğraflayabilirsiniz.

4- Resimlerin Hikayesi Olmalı

Resimler yazılar başlıklar kadar kullanıcıların ilgisini çekmede etkili olan ögelerdir. Metinden bağımsız ve zor anlaşılır görseller yerine bir hikaye anlatan ve yazıyı tamamlayan görseller kullanmak okuyucunun yazıya odaklanmasını sağlayacaktır. Görsel optimizasyonun başarıya ulaşmasını sağlamak aynı zamanda içeriğin okunmasını sağlamak demektir. ziyaretçiler sayfada ne kadar kalırsa yazı ve görseller o kadar güç kazanır.

5- Telif Hakkına Dikkat Edin

Telifli görseller eğer satın almadıysanız başınızı ağrıtabilir. Bu yüzden fotoğraf indirmek için kullandığınız platformlarda “telifli fotoğrafları gösterme” seçeneklerine tıklamanızı öneririz. Eğer Google görsellerden fotoğraf indiriyorsanız “lisansla filtrelenmemiş olanlar” seçeneğini seçebilirsiniz. Lisanslı görsellerden kaçınmanın en iyi yolu ücretsiz fotoğraf siteleridir.

Icon gibi küçük görseller kullanmak isteseniz bile telif haklarına dikkat etmeniz gerekir.

6- Görüntüler İle Oynayın

Görsellere karakter katmak sıralamalarda yükselmesine yardım etmektedir. Belirli filtreler ile sitenize özel karakteristik renkleri kullanarak görselleri farklılaştırabilirsiniz. Adobe Photoshop, GIMP gibi programlar kullanmayı alışkanlık haline getirdiğinizde kısa sürede görseller üzerinde değişiklik yapabilirsiniz.

7- Görsel İsmi Oluşturma

Görsele isim vermek görsel optimizasyonunun en önemli kısmıdır. Fotoğraf makinalasıyla ya da telefonunuzla çektiğiniz fotoğraflar belirli bir kod ile sıralanmış şekilde gelmektedir. Fakat sitenize koymaya karar verdiğiniz fotoğrafların isimlerini değiştirmeniz gerekir.

Örneğin bir bardak fotoğrafında bardağın rengi içinde ne olduğu gibi bilgiler vererek fotoğrafa karakter katabilirsiniz. Örneğin “cam-kupa-saglikli-yesil-cay” gibi fotoğrafın etrafındaki objeleri betimleyerek isimde oluşturabilirsiniz.

8- Görsel Kalitesini Yitirmeden Küçültün ve Kullanacağınız Şekilde Kaydedin

Yüksek kaliteli fotoğrafları kullanırken mutlaka boyutlarını kullanacağınız şekilde ayarlamanız gerekir. 4000 x 2000 bir görseli tam boyutuyla kullanmayacaksınız 500 x 250 şekilde boyutlarını ayarlayıp kullanmalısınız. Her extra fotoğraf boyutu site hızını yavaşlatacaktır. Site hızının yavaşlaması demek direkt olarak SEO’ya olumsuz etki edecektir. Dosya uzantılarında SEO için en uyumlu olan jpg ve png formatlarıdır. Görseli düzenlerken jpg formatında kaydetmeniz boyutu oldukça küçültecektir.

9- Açıklama Metni Eklemek

Görsel için açıklama metinleri eklemeyi unutmayın. Açıklamalarda içerikten bahsedebilir anahtar kelimeler geçirebilirsiniz. Açıklama metni ve resim alt yazıları eklemek görselleri güçlendireceğinden Google tarafından dikkate alınacaktır.

10- Open Graph & Twitter Cards Gibi Sosyal Medya Gösterimlerini Ayarlayın

Görselin sosyal medya platformlarında nasıl görünmesi gerektiğini ayarlayın. Sosyal medya için görsel optimizasyonunda başlıkları, açıklamaları değiştirebilirsiniz. Her sosyal medya sitesi için ayrı bir fotoğraf kullanabilirsiniz. Bu sayede içerik çeşitlenecektir.

11- Site Resim Haritası Ekleme

Site resim haritası eklemek Google’un görselleri bir arada bulmasını sağlayacak aynı zamanda arama motorlarında görsellerin görünmesini sağlayacaktır dolayısıyla resim haritası görsel SEO’da son derece önemlidir. Resim site haritası için detaylı bilgi burada aktarılmıştır.

Sonuç Olarak

Görsel optimizasyonu SEO açısından ve kullanıcı açısından sitenize değer katar. Özellikle botları sitenize çekmek ve görsel sıralamalarda gözükmek istiyorsanız sırasıyla; görselin uyumuna, kalitesine, düşük boyutlu olmasına, telifli olmamasına, görselin isim yapısına, alt metin bulundurmasına, sosyal medya gösterim ayarlarının yapılmasına ve sitenizde resim haritası bulunmasına dikkat etmeniz gerekmektedir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir