Google Play Store Optimizasyonu (ASO) Nasıl Yapılır?

Play Store için mobil uygulama yaptığınız anda çok büyük bir sektörün ve rekabetin bir parçasına haline gelirsiniz. Uygulamanın daha fazla indirilmesini sağlamak daha fazla reklam alabilmek veya hizmet sunabilmek için Play Store’daki aramalarda üst sıralarda yer almanız gerekmektedir.

Play Store’da üst sıralarda yer alma çalışmaları, uygulamayı yüklemeden önce başlar. App Store Optimization yani ASO olarak bilinen bu çalışmalarla uygulamanın daha fazla indirilmesini istiyorsanız sırasıyla takip etmeniz gereken adımları aktardık.

1- Anahtar Kelime ve Pazar Araştırması

Uygulamanızın daha fazla indirilmesini istiyorsanız anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşarak başlayabilirsiniz. Uygulamanızı en iyi anlatan kelimelerin ne kadar rekabetçi olduğunu öğrenmek reklam kampanyalarına ne kadar para yatırmanız gerektiği konusunda bir fikir verecektir.

Anahtar kelime araştırmasının yanı sıra pazar araştırmaları da rakiplerin nasıl çalışmalar yürüttüğünü görmenizi sağlayacak. Anahtar kelime araştırması için  Keywordtool.io’ adresinden yararlanabilirsiniz.

2- A/B Testleri

Uygulama tasarımları ve görünür taraftaki tasarımlar kullanıcıları çekmek için önemli bir faktördür. Tasarımların nasıl olması gerektiğini ise A/B testleri aracılığıyla öğrenebilirsiniz.

A/B Testleri Nedir?

A/B testleri iki farklı tasarımın da yayınlanarak geri dönüşüm oranlarının test edilmesi ve hangisinin daha iyi olduğunun gözlemlenmesine denir. A/B testleri yapmak için buradan yararlanabilirsiniz.

3- URL Oluşturma

Uygulamaları yüklerken oluşturulan URL’ler son derece önemlidir. Çünkü URL’ler yukarıda yer almanızı etki eder. URL oluştururken anahtar kelimelerde faydalanmanız gerekmektedir. Anahtar kelimelerin yer aldığı URL’ler her zaman daha çok ilgi çekicidir.

URL oluştururken firma adını da ekleyebilirsiniz. Unutmayın URL’llerin sonradan değiştirilmesine imkan verilmiyor bu yüzden bu aşama son derece önemlidir.

4-  Geliştirici Adları

Firmanızın adını mutlaka mutlaka tag kısmında geçirmeniz gerekli. Bu sayede size ait olan uygulamalar gruplanmış olacak. Aynı zamanda Google referansı yüksek geliştiricilerin uygulamalarına dikkat ederek sıralamalarda yükselmesini sağlıyor.

Yukarıdaki örnekte de görüldüğü gibi geliştiricilerin yanı sıra iki tane anahtar kelime de ekleyebilirsiniz.

5- Başlık

Google, play store için 50 karaktere başlık yazmanıza izin verir. 50 karakteri dolu dolu kullanmak için anahtar kelimeleri kullanabilirsiniz. Uygulama adı anahtar kelime şeklinde başlıklar atmak sıralamadaki şansınızı aha çok arttıracaktır.

SEO çalışmalarında olduğu gibi başlıklar ASO çalışmalarında da önemlidir. Bir diğer bilgi ise yüklediğiniz her dil için bir başlık seçebiliyor olmanız bu sayede globalleşmeye katkıda bulunabilirsiniz.

Anahtar kelimeleri başlıktan önce ya da sonra da kullanabilirsiniz. Fakat mutlaka başlıkta anahtar kelime kullanmanız gerekmektedir.

6- Kısa Açıklama

Kısa açıklamalar için sınır 80 karakterdir. Tıpkı başlıklarda olduğu gibi burada da anahtar kelimelerden faydalanmak ve dolu dolu bir özet yazmak sıralamalarda yükselmenizi sağlayacaktır. Uygulama için görünen kısımlardan biri olan kısa açıklamalar kullanıcılar üzerinde etki oluşturmanızı sağlar.

Kısa açıklamalarda kullanıcıları harekete geçiren bir dil kullanabilirsiniz. Bu sayede indirme sağlanmasa bile uygulamanın açıklamasına göz atabilir yorumları okuyabilir. Ne kadar çok uygulama sayfanız üzerinde işlem yapılırsa gelecekteki sıralamanız için o kadar iyidir.

7- Açıklama

Google Play Store açıklamaları hem sıralamada yer kapmak hem de kullanıcıları ikna edebilmek için önemlidir. Bu yüzden uygulamayı anlatan içinde anahtar kelimelerin olduğu kullanıcıları harekete geçirecek bir açıklama yazmanı gerekmektedir. Google açıklama için 4.000 karaktere izin verir.

Google için içerik her zaman değerlidir. Bu yüzden önceden kısa bir açıklama yazdıysanız mutlaka 3000 karakterin altında olmayacak şekilde yeniden düzenlemeniz gerekmektedir. Açıklamaların tamamı dizine eklendiği için Google Play Store optimizasyonunda açıklamalar daha fazla önem kazanır.

Açıklamaları mümkün olduğunca dile çevirerek yerelleştirme işlemleri yapabilirsiniz. Play Store ve App Store uluslararası müşterilere ulaşmanızı sağlar bu yüzden uygulama optimizasyonunda çoklu dil her zaman avantajdır. Uluslararası çoklu dilli hizmetlerimize de buradan göz atabilirsiniz.

Açıklamalar için ipuçları;

  • Uygulamanızın farklılıklarından bahsedin
  • Harekete geçirici cümleler kullanın
  • Uygulama ve firmanın başarılarından söz edin
  • Sosyal medya bağlantıları ekleyin
  • Paragraflar kısa ve okunabilir olsun

8- Icon

Iconlar dikkat çekme ve indirme üzerine kullanıcıları etkileyen en önemli unsurlardan biridir. Hatta uygulama optimizasyonunda en etkili olan unsur olarak iconları gösterebiliriz. Kullanıcıları kendine çekebilmeyi başarak iconlar geri dönüşüm oranlarına da büyük oranda katkıda bulunur.

Uygulama iconları için ipuçları:

  • Her zaman canlı renkler kullanmak
  • Uygulamanın karakterine uygun görsel belirleyin
  • Yazıya yer vermeyin
  • A/B testleri uygulayın
  • Farklı iconlar belirleyin
  • Tasarımda yenilikçi yaklaşımları takip edin

Google Play Store icon boyutları;

Play Store için iconun 32 bit PNG dosya formatında hazırlanmış olması gerekmektedir. Aynı zamanda boyutlarının da 512×512 olması ve 1024 KB’ı geçmemesi gerekmektedir.

9- Özellik Grafiği

Uygulamanın indirme sayfasına girildiğinde en üstteki resme özellik grafiği denmektedir. Mobil uygulamalarda geri dönüşüm oranını en çok etkileyen görsel grafiklerdir. Bu yüzden özellik grafiğinde de titiz çalışmalar yaparak icon ile renk uyumunu yakalayabilmelisiniz.

Özellik grafiklerinde kullanıcıların uygulama ile ilgili meraklarını gidermeniz gerekir. Bu yüzden uygulamanın ekran görüntülerini kullanabilirsiniz.

Görsel grafik için ipuçları;

  • Görselin üçte birinden fazla yazı kullanmayın
  • Yazı boyutları büyük ve görünür olsun
  • A/B testleri uygulayın
  • Icon ile uyumlu renkler kullanın
  • Kaliteli bir görsel oluşturun

Google Play Store görsel grafik boyutları;

Play Store için görsel grafik için JPEG ya da 24 bit PNG dosya formatı kullanabilirsiniz. Boyut olarak da 1024×500 kalıbını uygulamanız gerekmektedir.

10- Video Oluşturma

Eğer görsel grafik kullanmak istemiyorsanız bir video oluşturup daha profesyonel gözükmeyi sağlayabilirsiniz. Videolar her zaman yazılardan ve fotoğraflardan daha çok şey anlatır. Milyonlarca indirme almış geliştiriciler genellikle video yükler.

Videonun içeriğinde yine renk uyumu olmalıdır. Uygulamanın içinden ekran görüntüleri ayda uygulamayı anlatan bir hikaye bile anlatabilirsiniz. Kararsız kalan kullanıcıların uygulamaları indirmesini sağlamak için büyük oranda videolar yardımcı olur.

Videoları Youtube URL’si kullanarak eklemek ASO açısından da verim almanızı sağlar. Çünkü Yotube izlenme sayıları hem Play Store izlenme sayısı olarak gözükür. Hem Youtube hem de Play Store için tek bir video, izlenme sayısını arttıracak ve iki farklı platform birbirlerini destekleyecekler.

Videoyu farklı dillerde yükleyerek başka ülkelerdeki hedef kitlelere de ulaşabilirsiniz. Yazının başından itibaren bahsettiğimiz gibi videolar için de testler yapılması geri dönüşümü olumlu etkileyecektir.

11- Backlink Alımı

Google Play uygulamalarınız için de tıpkı arama motoru optimizasyonunda olduğu gibi link almanı mümkündür. Fakat link alınacak siteler derinlemesine taranmalı uygulamanız için uygun konularda olmalı.

Backlink analizleri hakkında bilgi almak için En İyi Ücretli Ücretsiz 16 Backlink Aracı yazısına göz atabilirsiniz.

12- Yorumları Cevaplama

ASO çalışmaları uygulamayı yayınladıktan sonra da devam eder. Uygulamanın popülerliğini arttırabilmek için farklı kanalların tanıtım imkanlarından faydalanılır. Yorumlarda bu yöntemlerin en önemlilerinden biridir. Çünkü yorumlar kullanıcılar için satın alma ve indirme aşamasının belirleyici faktörüdür.

Uygulamanız için ne kadar olumlu yorum varsa indirilme ihtimali o kadar çok artar. Bu yüzden güncelleştirmelerde kullanıcı yorumlarını dikkate alarak uygulamanın olumlu yorumlar almasını sağlamanız gerekmektedir.

Yorumlar aynı zamanda Play Store sıralamalarını da etkiler. ASO için fazla olumlu yorumlar alabilmeyi başarmış uygulamalara sahip olmanız gerekmektedir.

13- Sosyal Medya Hesaplarında Uygulama Paylaşımı

Sosyal medya kullanıcılarının %70’den fazlası mobil üzerinden hesaplarını kontrol etmektedir. Mobil kullanıcı sayısının fazla olması hedef kitlenize sosyal medya üzerinden ulaşmanızı sağlar. Firmanızın sosyal medya hesaplarından uygulamanızın paylaşımlarını yaparak sosyal medyadan App Store için ziyaretçi çekebilirsiniz. Uygulamayı yükleyip indiren kullanıcılara hediye özel çekilişler bile düzenleyebilirsiniz.

Sosyal medyadan sitenize ziyaretçi çekmek yazısından sosyal medya yönetimi hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

14 Sosyal Medya Reklamları

Sosyal medya ve ASO çalışmalarının ortak yönü uluslararası kullanıcılara ulaşma imkanınızın kolay olmasıdır. Farklı dillerde yapılan sosyal medya reklamları stratejileri ile uluslararası indirme sağlayabilirsiniz. Sosyal medya reklamlarında hedeflediğiniz kitleye göre Facebook, Twitter, Instagram gibi platformları kullanabilirsiniz.

Sosyal medya reklam hizmetleri sayfasından ne gibi stratejiler yürütebileceğinize göz atabilirsiniz.

15- Web Sitenizde Paylaşın

Kurumsal ya da işletme sitelerinde firmanıza ait mobil uygulamaların reklamlarını yapabilirsiniz. Bu tarz çalışmaları hem içerik pazarlaması hem de kullanıcı deneyimi açısından yol almanızı sağlar. Aynı zamanda farklı kaynaklardan uygulama sayfasına trafik akışı sağlamak ASO çalışmalarınızı da destekler.

Bu yüzden web sitenizde, uygulamanız hakkında içerikler üretebilir, mail, sms gibi kanallarla da müşterilerinizin uygulamanızı indirmesini sağlayabilirsiniz.

Sonuç Olarak;

Uygulama optimizasyonu çalışmalarının hangi süreçlerden geçtiğini aktardık. Uygulamayı yayınladıktan sonra Dijital pazarlama, SEO ve ASO’yu etkin biçimde kullanarak uygulamanızın geri dönüş oranlarını arttırabilir, daha fazla indirme sayısına ulaşabilir, rakip uygulamalar arasından sıyrılarak daha fazla görünür bir uygulamaya sahip olabilirsiniz.

Kaynaklar;

http://blog.hurree.co/blog/what-is-aso-why-is-it-important

https://medium.com/@DanielPeris/anchor-text-backlinks-seo-google-play-

https://yellowheadinc.com/blog/backlinks-impact-google-play-aso-case-study/


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir