Facebook Reklamları İle 5 Madde de Satış Arttırma

Facebook en fazla kullanıcı sayısına sahip sosyal medya platformudur. İlgili alanlarına göre konuştukları dile göre yaşadıkları bölgeye göre kategorize edilmiş gruplar sayesinde tam olarak hangi kitleye ulaşmak istiyorsanız Facebook sayesinde o kitleye ulaşmanız mümkündür.

Facebook sponsorlu reklamları yayınlanmaya başladığı andan itibaren etkilieri gözlemlenebilir. Ne kadar harcama ile kaç kişiye ulaştığınız ve satışlara ne kadar katkı sağladı tüm bunları sayısal veriler halinde elde edebiliyor olmak Facebook reklamlarının cazibesinin artmasına sebep olmaktadır.

Her yaştan insanın en çok kullandığı bu sosyal medya platformunda reklam yayınlamak da oldukça basittir. Fakat paranızın tam anlamıyla karşılığını almanız daha profesyonel yaklaşımlarla mümkündür.

Facebook reklam süreçlerini yönetirken rakiplerinizin de sizin gibi sosyal medya reklamları verdiğini unutmayın. Bu yüzden her zaman daha etkili, yaratıcı ve geri dönüşüm oranları yüksek reklamlar vermeniz gerekmektedir. Facebook reklamlarını sadece basit bir reklam çalışması olarak görmek yatırımlarınızın karşılığını alamamanıza sebep olacaktır. Bu yüzden öncelikle Facebook reklamlarının öneminin farkında olmanız gerekmektedir.

1- En Verimli Reklam Modelini Belirleyin

Facebook oldukça oldukça farklı reklam modellerini kullanıma sunmaktadır. Bazı reklam modelleri internet sitenizi ön plana çıkarırken bazıları ile ürünleri ön plana çıkarmaktadır. Tek bir fotoğraf, banner, video, hikaye ya da sadece yazı ile de reklam verebilirsiniz.

Facebook reklamlarında tıklama başı ya da gösterim başı ödeme yöntemlerinden birini seçebilirsiniz. Reklamları akışlarda gösterebilir, grup sayfalarında gösterebilir kısacası kullanıcıları istediğiniz yerde ve istediğiniz şekilde yakalayabilmeniz mümkündür. Hatta Facebook remarketing reklamları bile satın alabilirsiniz. Remarketing hakkında merak ettiklerinize Remarketing nedir? yazısından ulaşabilirsiniz.

Doğru reklam modelini belirlemek için işletmenizin yapısını da göz önünde bulundurmanız gerekmektedir. Örneğin yerel bir işletmeye sahipseniz yakındaki kişilere ulaşmanızı sağlayan Local Awareness modelini kullanmanız daha doğru olacaktır. Diğer Facebook reklam modellerini Facebook reklam hizmetleri sayfasından ulaşabilirsiniz.

Seçeneklerin oldukça fazla olması karar aşamasında kafanızı karıştırabilir. Bu yüzden öncelikle beklentilerinizi belirlemeniz gerekmektedir. Örneğin öne çıkarılan bir ürünün satışına mı ihtiyacınız var yoksa öne çıkarılan bir ürün sayesinde diğer ürünlerin satışına destek olunmasına ihtiyacınız var bunu belirlemeniz gerekli.

Tam olarak reklamlardan beklentiniz doğrultusunda en uygun facebook reklam modelini seçmeniz gerekmektedir.

2- Hedef Kitlenizi Entegre Edin

Hedef kitleyi doğru seçebilmek kampanyalarınızın başarı oranını arttırmak için son derece önemlidir. Fazla insana ulaşıp maddi açıdan sarsılmamanız için hedef kitlenin ilgi alanlarına hakim olmanız gerekmektedir. Google Anlytics gibi verilerinden hangi sayfalara kimler nereden gelmiş, ne kadar kalmış, ardından hangi sayfalara yönelmiş, alışveriş süresi ne kadar, sepetlerinde ne sıklıkla ürün unutuyorlar gibi bilgileri analiz etmeniz bile hedef kitleyi tanımak anlamında yol kat etmenizi sağlar.

Doğru hedef kitleye ulaşırken bu bağlamda da reklam görsellerini ayarlayabilirsiniz. Özellikle yaş, ekonomik durum, eğitim seviyesi gibi keskin demografik bilgilere hakim olarak en uygun görseli ya da sloganı belirleyebilirsiniz.

Reklamların yaratmış olduğu etkileri arttırmak satışı da arttıracaktır. Bu yüzden reklam yaratma aşamasında da profesyonellerden yardım alabilirsiniz.

3- Mobil Reklamcılık İle Maliyeti Azaltın

 

Reklam maliyetlerini en aza indirmenin sağlıklı yolu hedef kitleyi küçük bir gruba kadar indirmektir. Bunu yaparken mobil reklamcılığı kullanabilirsiniz. Artık insanlar daha çok mobil üzerinden erişim sağladığı için sadece mobil reklamlar vererek geri dönüşüm oranlarını arttırmanız mümkündür.

Sitenizin mobil uyumlu olması gerektiğini belirtmekte fayda var. Aksi taktirde sayfada kalma süreleri ani düşüş göstereceğinden arama motoru optimizasyonu (SEO) açısından yaptığınız çalışmalar olumsuz sonuçlar doğurabilir.

4- Reklamları Test Ederek Yatırım Geliri Arttırın

Sponsorlu bağlantılarınızı cüzi miktarlarda reklama çıkarak test edebilirsiniz. Aynı sayfa için iki farklı reklam hazırlayıp sonuçları gözlemleyebilirsiniz. Bu sayede bir sonraki yüksek bütçeli reklamlarda daha başarılı olan reklamı gösterebilirsiniz. Bu testlere genel olarak A/B testleri denmektedir. Kullanıcı deneyimini arttırmak için kullanılan yaygın bir yöntemdir. Buradaki yazıda A/B testleri hakkında bilgi sunmuştuk göz atabilirsiniz.

5- Facebook Reklam Ölçümlemeyi Kullanarak Başarıyı Denetleyin

Facebook reklam ölçümleme hedef kitleye ulaşıp ulaşmadığınızı ölçümler. Yatırım getirisini arttırmak için gerçek verilerden faydalanır. Reklamların sonuçlarını iyi bir şekilde analiz etmek sonraki vereceğiniz reklamlarda daha doğru adımlar atmanızı sağlayacağından reklam ölçümlemeyi kullanmak son derece mantıklıdır.

Reklam ölçümleme hakkında detaylı bilgiyi buradan alabilirsiniz.

Sonuç Olarak

Facebook’ta yapacağınız reklam harcamalarından en yüksek verimi alabilmek için önce hedef kitlenizi tanımanız gerekmektedir. İşletme yapısına ve kampanya amacına uygun olarak çeşitli reklam modellerinden en verimli olabilecek olanı seçmek atmanız gereken bir diğer adımdır.

İnternet kullanımının büyük oranda mobil üzerinden gerçekleşmesinden kaynaklı olarak sadece mobil reklamları verip maliyeti azaltabilirsiniz. Facebook reklamları ile satış arttırmak için reklamları test edip ölçümlemeyi kullanarak başarı oranını elde edebilirsiniz. Ayrıca diğer sosyal ağlarda satış arttırmanızı sağlayacak teknikleri yazdığımız E-ticaret sitelerinde satış arttırıcı 10 sosyal medya taktiği yazısına göz atabilirsiniz.


Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir