Facebook İşletme Sayfası Nasıl Açılır?

2 Milyarın üzerinde insanın aktif olarak kullandığı Facebook, sosyal medya siteleri arasında en güçlü olanıdır. Facebook işletmelerin reklam yapmalarına olanak sağlayan altyapısı sayesinde de dünyanın en büyük şirketlerinden biri haline gelmiştir.

İrili ufaklı tüm firmalar için Facebook önemli bir dijital pazarlama alanıdır. Facebook’ta hizmetleriniz hakkında gönderilerde bulunabilir, blog yazılarını Facebook kullanıcıları ile paylaşabilir, Facebook’un geniş reklam modellerini kullanarak ssoyal medya reklamlarına çıkabilirsiniz.

Neden Facebook İşletme Sayfası Açmalıyım?

Facebook işetme sayfası oluşturmak gerçekten gerekli mi? Öncelikle Facebook’ta reklam vermek için mutlaka işletme hesabınızın olması gerekir. Facebook reklamları aynı zamanda Instagram ile de bağlantılıdır. Bu şu demek işletme sayfanızda yapacağınız reklamlarda Instagram’da da yayınla seçeneğine tıklarsanız başka hiç bir işlem yapmadan Instagram’da da gönderileriniz yayınlanır.

Facebook en çok kullanılan sosyal medya platformudur. Ülkemizde milyonlarca insan her gün düzenli olarak Facebook hesaplarını kontrol ediyor. Dolayısıyla sosyal medya hesaplarını kontrol eden kullanıcılara ulaşmak son derece basit ve hızlıdır.

Sosyal medyayı aktif kullanan müşteriler, hizmet aldıkları firmalara sosyal medya üzerinden ulaşmak ister. Instagram, LinkedIn, Facebook, Twitter gibi sosyal medya platformlarında ne kadar aktif ve görünürseniz müşterilerin ve potansiyel müşterilerin size ulaşabilmesi o kadar kolaydır.

Sosyal medya optimizasyonu, arama motoru optimizasyonuna göre daha hızlı sonuç verir. Etkileyici reklam çalışmaları ile kısa sürede binlerce takipçiye, gönderilerde beğeniye ve paylaşım sayısına ulaşabilirsiniz.

Facebook kullanıcıları sosyal medya kullanıcıları arasında en aktif olanıdır. Beğendikleri gönderileri paylaşma eğilimleri yüksektir. İşletme sayfasından yapılacak paylaşımlar eğer doğru hedef kitleye ulaşırsa reklama para harcamanıza gerek kalmadan hedef kitle paylaşımlarda bulunarak reklamınızı yapabilir.

Yurt dışına açılmak istiyorsanız uluslararası SEO’ya vakit harcamanız gerekir. Uluslararası SEO sayfasından detaylı bilgi alabilirsiniz. Bu tarz SEO çalışmaları rekabet daha yüksek olacağından arama motorlarında yükselme süresi daha geç olacaktır. Bunun için yeterli vaktiniz olması gerekir.

Fakat Facebook işletme sayfası açıp reklam ve gönderiler paylaşarak dünyanın hangi bölgesinden bir kullanıcıya ulaşmak isterseniz isteyin anında hedef kitlesine ulaşabilirsiniz. Kısacası yurt dışına açılmak isteyen işletmeler için Facebook birebirdir. Facebok Reklam Hizmetleri sayfasından Facebook reklam modellerine göz atabilirsiniz.

Facebook İşletme Sayfası Nasıl Açılır?

İşletme sayfası açmanız için sadece birkaç sebep sunduk. İşletme sayfası açmak için neler yapmanı gerektiğine göz atalım.

1- Sayfa Türü Seçimi

İşletme sayfası oluşturmak için bir Facebook hesabına ihtiyacınız var. Facebok hesabınızdan işletme sayfası kurmak, reklam yayınlamak, işletme sayfasını yönetmek gibi işlemler gerçekleştirebilirsiniz.

Facebook hesabınızda üst menüde sayfa oluştur seçeneğine tıklayarak sayfa oluşturmaya başlayabilirsiniz.

2- Sayfa Oluşturma

Sayfa oluşturma ekranında 6 farklı seçenek sizi karşılayacak, Buradan sayfayı neden oluşturmak istediğinize bağlı olarak seçim yapmanız gerekiyor.

  • Yerel işletme veya yer
  • Şirket kuruluş veya Enstitü
  • Marka veya ürün
  • Sanatçı, müzik grubu veya tanınmış kişi
  • Eğlence
  • Ortak hedef veya topluluk

Seçeneklerden yerel işletme veya yer seçeneğini ya da şirket kuruluş veya enstitü seçeneğine tıklayarak kurumsal Facebook sayfası oluşturabilirsiniz. Tabi öncesinde sayfa koşullarını okumanızı tavsiye ederiz.

Şirket kuruluş ya da Enstitü seçeneğine tıklayarak Sayfa adı ve kategoriyi girerek devam ediyoruz.

3- Facebook Profil Fotoğrafı Ebatları

Kurumsal hesap açarken öncelikle işletmenin profil resmini yüklemeniz istenir. Fakat isterseniz bu işlemleri sayfayı kurduktan sonra da gerçekleştirebilirsiniz. Eğer kurumsal hesap için profil fotoğrafınız yoksa fotoğrafın ebatları:

  • Facebook işletme sayfası profil fotoğrafı bilgisayar için; 170×170 piksel olmalı
  • Facebook işletme sayfası profil fotoğrafı mobil için; 128×128 piksel olmalı

Profil fotoğrafları kapak fotoğrafları ile uyumlu olmalı ve işletme ile ilgili olmalı. İşletmenin logosunu profil fotoğrafı olarak kullanabilirsiniz. Profil fotoğrafı için PNG dosya uzantısını kullanabilirsiniz.

4- Facebook Kapak Fotoğrafı Ebatları

Profil fotoğrafı yüklemenin ardından kurumsal sayfa için kapak fotoğrafını yüklemeniz de istenecek. Profil fotoğrafı gibi kapak fotoğrafınız hazır değilse sonradan ekleyebilirsiniz. Facebook işletme sayfası kapak fotoğrafı ebatları:

  • Bilgisayarlar için; 820 piksel genişlik, 312 piksel uzunluk olması gerekir.
  • Mobil için; 640 piksel genişlik, 360 piksel uzunluk olması gerekir.
  • Kapak fotoğrafları 100 kilobayttan küçük olmalı.
  • Kapak fotoğrafı sRGB ya da JPG uzantılı olmalıdır.

Kurumsal hesapların kapak fotoğraflarında işletme hakkında bilgiler verebilir. Kapak fotoğrafında bu bilgilere yer verebilirsiniz;

  • İşletme telefon numarası
  • Diğer sosyal medya hesapları
  • Adres bilgileri
  • İletişim bilgileri

5- Benzersiz URL Oluşturma

İşletme sayfası oluşturduktan sonra Facebook eksikliklerin giderilmesi için ip uçları sunar. Öncelikle yapmanız gereken benzersiz bir Url oluşturmaktır. Profil fotoğrafının altındaki bölümden ya da ayarlar kısmından benzersiz Url oluşturabilirsiniz. Bu kısma firmanın adını yazmanız yeterlidir.

6- İşletme İle İlgili Tanıtım Yazısı Yazın

Sayfa ip uçları kısmında sayfa hakkında tanıtım yazısı yazmanız gerekir. Bir kaç cümlelik olan bu açıklama sayfanın ne hakkında olduğunu yazabilirsiniz. Firmanın kısa bir tanıtımını yapabilirsiniz.

7- Sayfa Düğmesi Ekleme

Sayfa düğmeleri kapak fotoğrafının hemen altında gösterilir. Sayfayı ziyaret eden kullanıcıların ilk gördükleri butonlardan biri sayfa düğmesidir. Bu yüzden bu butonun içeriğinde ne olduğu son derece önemlidir. Sayfa düğmesi seçenekleri;

  • İşletmeden rezervasyon yapma seçeneğinin altında şimdi rezervasyon yap seçeneğini tıklayabilirsiniz. Ardından bağlantıya tıklayanları Facebook randevular, İnternet sitesi bağlantısı, ya da başka bir araca yönlendirebilirsiniz.
  • Senin işletmenle iletişime geçme seçeneğinin altında, şimdi ara, bizimle iletişime geç, mesaj gönder, kaydol, fiyat al, e-posta gönder seçenekleri vardır. Fiyat al seçeneğinden yeni bir form oluşturabilir ya da hazır bir formu ekleyerek işletme sayfasından fiyat almalarını sağlayabilirsiniz. Mesaj ala seçeneğinden Facebook messengerden anlık konuşma başlatmalarını sağlayabilirsiniz.
  • İşletme hakkında daha fazla bilgi alma seçeneğinden işletme tanıtım videolarına yönlendirebilir ya da daha fala bilgi al seçeneği ile kurumsal sitenizin hakkımızda kısmına yönlendirme yapabilirsiniz.
  • Alışveriş yapma veya bağışta bulunma seçeneği e-ticaret siteleri için eklenmiştir. Bu seçeneğe tıkladığınızda şimdi alışveriş yap ya da teklifleri gör butonlarını ekleyebilirsiniz. E-ticaret sitenizdeki satın al sayfasına yönlendirebilir sayfandaki mağazaya yönlendirebilirsiniz. Facebook Reklamları İle 5 Madde de Satış Arttırma yazısından konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.
  • Uygulama indirme veya oyun oynama seçeneği uygulama indirme sayfalarına ya da oyun  oynama sayfalarına bağlantılar ekleyerek yönlendirme yapabilirsiniz.
  • Topluluğa katılma seçeneğinden gelen ziyaretçileri oluşturduğunuz gruba yönlendirebilirsiniz.

8- Facebook Hesabını Instagram Hesabı İle Eşeleştirme

Kurumsal sosyal medya hesaplarının birbirleri ile eşleştirilmesi hesapların daha kolay yönetilmesini sağlar. Aynı zamanda Facebook reklamlarını Instagram’da da yayınlayabilirsiniz. Fakat bunun için hesapları eşleştirmeniz gerekir.

İşletme sayfasındaki seçeneğine tıkladıktan sonra soldaki menüden Instagram seçeneğine tıklarsanız var olan Instagram hesabının Facebook üzerinden yönetilmesini sağlayabilirsiniz. Instagram Reklam Hizmetleri sayfasından Instagram reklam modelleri ve stratejileri hakkında bilgi alabilirsiniz.

Instagram’dan para nasıl para kazanır merak ediyorsanız Instagram’dan 10 Farklı Yöntemle Para Kazanma Rehberi yazısına göz atabilirsiniz.

Sonuç Olarak;

Kurumsal Facebook sayfası nasıl oluşturulur madde madde aktardık. Şimdi bu sayfanın nasıl yönetilmesi gerektiği nasıl paylaşımlar yapılması gerektiği üzerine kafa yorabilirsiniz. Sosyal Medyadan Sitenize Ziyaretçi Çekmek yazısına göz atarak konu hakkında detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz. Sosyal medya hesaplarını uzmanlara devretmek istiyorsanız Sosyal Medya Yönetimi sayfasından hizmetler hakkında bilgi sahibi olabilir ve bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Kaynaklar;

https://www.facebook.com/help/977869848936797

https://www.facebook.com/help/135275340210354/?helpref=hc_fnav


Comments

  1. Facebook işletme sayfası nasıl açılır konuları içerisindeki en iyi bilgilendirici içerik teşekkürler.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir