Facebook İşletme Sayfanızda Satış Arttırıcı 12 Öneri

2 Milyarı aşkın kullanıcısı ile Facebook, işletmeler için en önemli pazarlama aracıdır. Facebook işletme sayfanızı ne kadar etkin ve doğru yönettiğinize bağlı olarak hedef kitleye ulaşım gücünüz de o kadar fazla olur.

Facebook işletme sayfası sitenize trafik çekmek ve markanızın bilinirliğini arttırmaya hizmet eder. Henüz bir Facebook işletme sayfanız yoksa Facebook İşletme Sayfası Nasıl Açılır? yazısından yardım alabilirsiniz.

1- Markanızı Yansıtan Profil Resmi Kullanın

Facebook profil resimleri sayfanızı ziyaret eden kullanıcıların ilk dikkat edecekleri öğedir. Aynı zamanda aramalarda da profil resimleri gözüktüğünden profil resimleri markanızı yansıtmalıdır.

Profil resmi seçiminde markanızın logosunu kullanabilirsiniz. Eğer bireysel çalışıyorsanız kendi fotoğrafınızı kullanabilirsiniz.

Profil resimlerinin boyutları masaüstü için 170×170 piksel, mobil için de 128×128 pikseldir.

2- İlgi Çekici Kapak Fotoğrafı Kullanın

Kapak fotoğrafları profil fotoğraflarına oranla daha özgür tasarımlar çıkarabileceğiniz alanlardır. Markanızı ve sektörü yansıtan aynı zamanda ilgi çeken benzersiz bir fotoğraf elde etmelisiniz.

Kapak fotoğrafı tasarımlarında markanız ile bağdaşan renkler kullanın. Canva ve Crello gibi araçlar sayesinde yaratıcı aynı zamanda ilgi çekici kapak fotoğrafları oluşturabilirsiniz.

İşletme sayfası için oluşturacağınız kapak fotoğraflarında iletişim bilgilerine yer verebilirsiniz. Kapak fotoğrafı ebatları bilgisayarlar için 820×312 piksel, mobil için de 640×360 pikseldir.

3- İşletme Sayfasında Harekete Geçirici Buton Kullanın

Facebook, işletmelerin web sitelerinden hangi yöntemler ile geri dönüşümü arttırdıklarını oldukça iyi biliyor. Bu yüzden işletme sayfalarında harekete geçirici butonları devreye soktular. Bu butonlara sayfa düğmeleri denmektedir.

Sayfa düğmeleri “iletişime geç”, “mesaj at”, “satın al”, “daha fazla bilgi al”, “uygulamayı indir”, “videoyu izle” gibi mesajlar içerebilir. Butonlar aracılığıyla kullanıcıları sitenizdeki istediğiniz herhangi bir sayfaya yönlendirebilirsiniz.

Sayfa düğmelerinin seçiminde ve açılış sayfalarının seçiminde, web sitenizi hangi amaçlar için kullandığınız çok önemlidir. Örneğin kurumsal bir firma için “iletişime geç” butonunu, ürün öne çıkarıyorsanız “satın al” butonu, mobil uygulamanızı ön plana çıkarıyorsanız uygulamayı indir butonu ve bu butona bağlı açılış sayfaları kullanmanız gerekmektedir.

4- Hakkında Bölümünü Optimize Edin

İşletme sayfalarındaki hakkında kısmı daha çok hizmetleriniz ve markanız ile ilgilenen kullanıcıların okudukları kısımlardır. Bu yüzden hakkında kısmında işletme hakkında detaylı bilgiler vermeniz gerekiyor.

Hakkında kısmını yazarken işletmenizin kuruluş tarihinden bu zamana kadar dönüm noktası olan olayları da içine alacak şekilde bir yazı hazırlayın. Hakkında bölümü kullanıcıların sayfayı beğenmeleri üzerine de etkilidir.

5- Fotoğraf ve Videolar Paylaşın

Facebook kullanıcıları yazı içeriklerinden daha çok görsellere ilgi duyar. Bu yüzden paylaşımlarda ilgi çekici ve açıklayıcı fotoğraflardan yararlanın. Facebook görsel pazarlama konusunda son derece etkili bir platformdur. Burada yapacağınız paylaşımlar görsel pazarlama alanında kendinizi geliştirmenizi sağlayacaktır. en Etkili 4 Görsel Pazarlama Tekniği yazısından gerekli bilgileri alabilirsiniz.

Facebook zaman tünelinde sık video paylaşmak kullanıcıların sayfanızı takip etmeye teşvik eder. Hatta verdiğiniz hizmetler ile ilgili tanıtıcı kısa videolar yayınlayabilirsiniz.

Video, fotoğraf, infografik gibi görseller, sosyal medya kullanıcılarının paylaşmayı en çok sevdikleri içerik türlerindendir. Organik Backlink Almanızı Sağlayacak 8 İçerik Türü yazısından ilgi çekici içerik türlerine göz atabilirsiniz.

6- Gönderi Yayınlama Zamanını İyi Ayarlayın

Paylaşımlar kadar paylaşımların zamanı ve sıklığı da sayfanın beğenilmesine etki etmektedir. Çok sık paylaşım yapmak kullanıcıların zaman tünelini işgal etmek anlamına geldiğinden olumsuz karşılanabilmekte. Çok az paylaşım yapmak da kullanıcıların işletme sayfanızı unutmasına sebep olur. Bu yüzden paylaşım sıklıklarını ideal bir seviyede tutmanız gerekiyor.

Bir gönderi yayınladığınızda o anda çok sayıda kullanıcının çevrimiçi olması gönderinin daha çok görülmesini sağlamaktadır. Bu yüzden takipçilerinizin en aktif olduğu zamanları belirleyin.

7- Önemli Gönderileri Sabitleyin

İşletme sayfasında gönderi sabitleyerek en önemli olan gönderileri ön plana çıkarabilirsiniz. Eğer işletmeniz ile ilgili tanıtıcı video hazırladıysanız bu video gönderisini sabitleyerek gelen kullanıcıların ilk olarak işletme hakkında bilgi sahibi olmasını sağlayabilirsiniz.

Facebook işletme sayfaları işletmenizin dijital yüzünü temsil eder. Sabitlenen gönderiler ziyaretçilerin en çok göreceği gönderiler olduğundan işletmenizi en iyi temsil ettiğini düşündüğünüz gönderilere odaklanın.

8- İşletme Sayfasını Kişisel Facebook Sayfanız Gibi Kullanmayın

İşletme sayfalarında genellikle etkileşimi arttırmak için kişisel hesaplarda yapılan paylaşımlara benzer gönderiler yapılmaktadır. Bu tarz gönderiler yapmaktan kaçının. Sayfayı ziyaret eden kitleyi ofisinize uğrayan bir müşteri gibi düşünebilirsiniz.

İşletme sayfalarından kesinlikle siyasal, dini, veya güncel olayalar ile ilgili yorumlar barındıran paylaşımlar yapmayın. Bu sayfalar işletmenin kurumsal dijital pazarlama yüzüdür.

9- Facebook Yönetimini Uzmanlara Devredin

Sayfayı yönetecek olan kişileri iyi seçin. Deneyimli olmayan elemanlar işletme sayfalarında geri dönüşü olmayan hatalar yapabilir. Bu yüzden sosyal medya hesap yönetimini iyi bilen aynı zamanda Facebook reklamları verebilen kişilerin işletme sayfanızı yönetmesi gerekmektedir.

Yapılan en büyük hatalardan biri de sayfa yönetimini stajyerlere devretmektir. Stajyerler yetişene kadar işletme sayfalarında hayati kararlar vermemelerini sağlayın.

10- Yorumları Takip Edip Cevaplayın

Kullanıcılar ile iletişime geçmek sayfanın beğenilmesini sağlar. Özellikle bir problem anında onların yaptığı yorumlara cevap vermek güçlü bağ oluşturulmasını sağlar.

Facebook yorumları sayesinde bağ kurduğunuz kullanıcılar müşteriye dönüşmeye meyillidir. Yapılan yorumları takip ederek ve cevaplayarak marka konumlandırmasına katkıda bulunabilirsiniz.

11- Facebook Reklamlarından Faydalanın

Facebook reklam modelleri hedeflediğiniz kitleye ulaşma açısından en başarılı olanlardır. İster sayfanızın, ister gönderilerin reklamını yapın hedef kitle analizi yaptıysanız her zaman doğru kullanıcılara ulaşırsınız. Hedef Kitlenizi Anlamanızı Sağlayacak 6 Araç yazısından hedef kitle analizleri için kullanabileceğiniz araçları öğrenebilirsiniz.

Reklamlar bütçenize göre şekillenir bu yüzden küçük işletmelerden uluslararası firmalara kadar yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Sayfanızı ziyaret eden kullanıcı sayısını arttırırken doğru gönderileri ön plana çıkarıp açılış sayfalarını optimize ederseniz reklamların getirisinin de yüksek olmasını sağlayabilirsiniz. 7 Başlıkta Açılış Sayfası Optimizasyonu yazısından açılış sayfaları hakkında bilgi alabilirsiniz.

Facebook reklam modelleri ve hakkında bilgi almak için Facebook Reklam Hizmetleri sayfasına göz atabilirsiniz.

12- Facebook Çalışmalarınızın Başarısını Ölçün

Dünyanın en çok kullanılan sosyal medya platformundan beklentileriniz neler? Facebook reklamları ve hesap yönetimi beklentilerinizi hangi ölçüde karşılıyor? Dijital pazarlama çalışmalarından gelen dönüşümün kaçı Facebook’dan sağlanıyor? Tüm bu soruların cevapları verileri takip etmek ve sonuçları analiz etmekten geçiyor.

Facebook sayfa istatistikleri geri dönüşüm oranlarından, yeni ziyaretçilere, sayfadaki aksiyonlara kadar oldukça kullanışlı verileri sunmaktadır. Düzenli olarak buradaki verileri takip ederek paylaşımların ne kadar etkili olduğunu Facebook stratejinizin ne kadar doğru olduğunu öğrenebilirsiniz.

Sonuç Olarak

tfb.cFacebook İşletme Sayfası işletmenizin dünyanın en çok kullanılan sosyal medya platformundaki yüzüdür. Hakkında kısmından, profil, kapak fotoğrafı seçimine, gönderilerin kalitesinden, zamanına kadar pek çok etken sayfanın beğenme sayısına etki eder. Facebook reklamları ve hesap yönetimi hakkında merak ettiğiniz tüm konular için bize ulaşabilirsiniz.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir