E-Posta Pazarlamasında Geri Dönüş Oranını Arttıracak 7 Teknik

E-posta pazarlaması başta e-ticaret siteleri olmak üzere halen günümüzün en değerli dijital pazarlama modellerinden biridir. E-posta pazarlamasının tıklama başına geri dönüş oranlarının diğer dijital pazarlama modellerine göre yüksek olması bu durumun oluşmasında en büyük etken.

Maillerin tıklama oranlarını arttırmak doğal olarak daha fazla satış anlamına geliyor. Tıklama oranlarını arttırmak ise güncel gelişmeleri takip etmek e-posta pazarlamasındaki son trendleri takip etmekten geçiyor. Sebebi ise basit teknoloji değişiyor tüketim ve alışveriş alışkanlıkları da hızlı bir şekilde değişiyor.

Firmalardan gelen mesajlara 3 yıl önce verilen tepki ile bugün verilen tepki arasında fark olduğunu kabul etmemek mümkün değil. Haliyle birebir müşterinize ulaşma imkanı sağlayan e-postalarda yaklaşımların geleceğe yönelik değiştirilmesi gerekiyor.

Tıklama sayısını arttırmak ve geri dönüşüm oranlarını arttırmak için yapabileceğiniz güncellemelere göz atacak olursak.

1- Mailleri Daha Kısa Tutun

Kısa içerikler şaşırtıcı bir biçimde internet kullanıcıları arasında çok sevildi. Örneğin Twitter’a bakalım.

140 karakter sınırlaması kullanan Twitter, başlarda kullanıcıların bu durumu yadırgamasına rağmen geçtiğimiz aya kadar herhangi bir adım atmamıştı. Sadece 140 karakter ile durum paylaştığınız bir uygulamanın bu denli başarılı olması tesadüf değil.

Kısa içeriklere bir örnek olarak da Vine’ı gösterebiliriz. Zaman sınırlaması olan kısa videolar ile etkileşime geçtiğiniz bu uygulama çok kısa sürede milyonlarca insanın kullandığı bir uygulama olmuştu.

Twitter ve Vine’a ek olarak birçok sosyal paylaşım sitesi de kısa videolar, hikayeler ve içerik paylaşımları üzerinden kullanılıyor.

Mail pazarlaması için bu örnekler ne anlam ifade ediyor? Bu şu demek internet kullanıcıları uzun videolardan her tarafı yazı ile dolmuş içeriklerden uzun zamandır haz etmiyor. Tıpkı tükettiğimiz tüm mallarda (özellikle teknolojik ürünler) olduğu gibi tükettiğimiz içeriklerin süresi de azalıyor. Sonuç olarak çok fazla online olsak da çok fazla içerik tüketiyoruz.

Konumuza dönecek olursak müşterilerinize bir mail yolladığınızda 30-120 kelime aralığında olması mesajın okunması açısından önemlidir. Ne kadar dikkat çekici bir başlıkla ulaşsanız bile görüntülüme oranı yüksek olsa okunma oranı yüksek olmayacaktır.

2- Mobil Uyum Olmadan Tutunmak İmkansız

Maillerin ortalama %60’ı telefonlardan açılıyor. Dolayısıyla maillerdeki tüm içeriklerin mobil uyumlu olması bu noktada hayati değer taşıyor. Yönlendirdiğiniz linklerdeki siteler mobilde hızlı bir şekilde açılmalı ve tabi siteniz de mobil uyumlu olmalı.

3- Görsel Ön Planda

Kampanya mesajları, doğum günleri, sipariş detayları… maillerin içeriği ne olursa olsun göze hitap eden bir görsel oluşturup mail göndermek sade bir yazıdan daha etkili olacaktır. Renk seçimlerini mail içeriğine göre yapabilirsiniz. Örneğin kampanya mesajlarında harekete geçirici renkler kullanabilirsiniz.  Renklerin psikolojisi üzerine yazdığımız yazı size fikir verebilir.

4- E-posta ve Sosyal Medya Entegrasyonu

Sık yapılan sosyal medya pazarlaması ile e-posta pazarlaması karşılaştırmasından kim galip ayrılır bilinmez ama bizce birbirlerine düşman olmalarından daha çok iş birlikleri sizin kazanmanızı sağlayacaktır.

Hedef kitleleri harekete geçirebilmiş dijital pazarlama kampanyaları oldukça başarılı sayılır. E-posta pazarlamasıyla viral olmak zor olabilir fakat sosyal medya entegrasyonu sağlanmış mailler müşterileri harekete geçirmek için birebirdir.

Maillere sosyal medya butonları ekleyerek sosyal medyada paylaşım isteyebilirsiniz. Ufak ricalar sanılanın aksine olumsuz karşılanmazlar. Aksine bir işbirliğinin mesajı taşırlar böylelikle müşteri marka arasında bağ oluşmasını sağlayabilirler.

5- Bülten Mailleri Müşterinin İlgisini Çeker

Bilgi ve bülten mailleri müşterilerinizin ilgisini çekebilir. Mailler her zaman satış odaklı olmamakla birlikte eğer fayda sağlıyorsa tıklanma oranları da bu bağlamda artış eğiliminde olacaktır. Müşterinin ilgi alanlarına göre gruplandırma yaparak tam olarak ilgisinin olduğu konularda bilgi almasını sağlayabilirsiniz.

Bu yüzden gruplamalar e-posta pazarlamasında oldukça önemlidir. Müşterinin düzenli olarak bültenleri takip etmesi aynı zamanda markaya karşı kazandığı sadakatin de bir göstergesidir.

6- Her Alanda Kişiselleştirme

Kişiselleştirme deyince akla hemen “Merhaba Ahmet, Mehmet, Ayşe” gelebilir. Fakat kişiselleştirme sadece isimle hitap etmek değildir. Kişiselleştirme sunduğunuz fırsatlar, sunduğunuz tasarım, yaklaşım biçimi, müşteriye ulaştığınız saat kısacası tüm ilişkilerde geçerlidir. Kişiselleştirme deyince akla isim ile hitap etmek gelebilir bu kişiselleştirmenin ufak bir adımıdır.

Kişiselleştirilmiş mailler daha fazla kullanıcının ilgisini çekmektedir. Örneğin en basiti “ürün geldiğinde bana haber ver”, “indirim anında haber ver” butonları bile ufak bir kişiselleştirme adımıdır. Kişiselleştirme için kullanıcıların datalarına ihtiyacınız var daha fazlasını öğrenebilmek için kısa anketler düzenleyebilirsiniz. Kişiselleştirme hakkında yazdığımız dijital pazarlamada kişiselleştirme trendi yazısından konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

7- A/B Testleri İle Doğru Adımları Atın

Öncelikle A/B testlerini Nedir? A/B testleri kullanıcılar için en uygun olanı belirlemek için kabaca iki farklı tasarımı kullanmalarını sağlayarak en uygun olanı belirlemektir. A/B testleri kurumsal sitelerde kullanabileceğiniz gibi mail pazarlamasında da kullanabilirsiniz.

Yukarıda bahsettiğimiz teknikleri uygulayarak bir mail pazarlamasının geri dönüş oranları gözlemleyebilirsiniz. A/B testleri stratejileriniz tasarım ve yaklaşımlarınız üzerine düzeltici etkide bulunur.

Gönderdiğiniz maillerini uzunluklarını değiştirerek yeni tasarımlar ekleyecek mail atabilirsiniz. Ardından bir de farklı tasarımlar ile mailler gönderebilirsiniz. Aradaki tıklanma, geri dönüşüm farkları hangisinin daha etkili olduğunu gözlemlemenize yetecektir. En doğru seçimleri yapmanızda A/B testleri her zaman etkilidir.

Sonuç olarak;

E-posta pazarlaması doğru uygulandığı taktirde yatırım getirisi (ROI) oldukça yüksek olan bir dijital pazarlama modelidir. Gelişen teknoloji, insan alışkanlıkları, pazarlama yönelimleri içerisinde mail pazarlamasında da çeşitli güncellemelere gitmek attığınız maillerin daha fazla açılmasını sağlayacaktır. Dikkat çektiğimiz 7 konuyu özetleyecek olursak;

  • Kısa mailler ile iletişim
  • Mobil uyum
  • Kişiselleştirme
  • İlgi çekici bülten mailleri atmak
  • Görsel uyumu
  • A/B testleri
  • E-posta ve sosyal medya entegrasyonu

Kaynaklar;

http://smartbusinesstrends.com/category/email-marketing/

https://www.emailmonday.com

https://blog.mailchimp.com

 


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir