Domain Otoritesi Nedir? Nasıl Yükseltilir?

SEO çalışmalarında elle tutulur verilere sahip olmak sitenizin ne durumda oluğunu anlayabilmenizi sağlar. Google 2014 yılına kadar kullanıcıların sitelerinin ne kadar değerli olduğunu ölçebilmek için Pagerank sistemini kullandı. Algoritmanın değişmesi ile bu değerlendirmeden vazgeçildi. Fakat Pagerank, kullanıcılara sitelerinin ne kadar değerli olduğunu gösterme becerisine sahipti.

Sitenizin ne kadar kaliteli olduğunu öğrenebilmek ve rakip siteler ile karşılaştırabilmek için kullanabileceğiniz bir diğer sayısal veri ise Alexa Rank’dır. Domain Authority (alan adı otoritesi) ve Page Authority ( sayfa otoritesi) kavramları da site kalitesini sayısal bir değer ile ölçebileceğiniz metriklerdir.

Domain Otoritesi Nedir?

Domain Autority (DA) alan adınızın ne kadar güçlü olduğunu gösteren bir değerdir. Moz tarafından geliştirilmiştir. 0-100’e puanlama sunar. Alan adı otoritesinin yüksek olması alan adınızın ne kadar güçlü olduğunu gösterir.

Domain otoritesi Google ile herhangi bağlantısı bulunmayan bir değerlendirme sistemidir. Sıralamaların nasıl olabileceğini tahmin edebilmek için geliştirilmiştir.

Domain Otoritesine Etki Eden Değerler

Domain otoritesine birçok değer etki eder. Bunların başında alan adının yaşı ve backlinklerin kalitesi gibi etkenler gelir. Her puanı arıtışı eşit derecede değerler taşımaz. Örneğin 0’dan 30’a çıkmak 60’dan 80’e çıkmaktan daha zordur. Bu yüzden 30, 40 gibi değerlerin üzerinde yer almak yeterli sayılabilir.

Alan adı otoritesinin belirlenmesine etki eden faktörler;

  • Alan adının yaşı.
  • Bakclinklerin kalitesi.
  • Backlink sayısı.
  • Site içi bağlantıların yapısı.
  • Sitenin SEO uyumu.
  • Site hızı.
  • Sosyal medya performansı.
  • Sitenizden çıkılan bağlantıların kalitesi.
  • Sitenin yaşı.

Gibi 40’dan fazla değer alana adı otoritesini oluşturmaktadır. Sitenizin domain otoritesini buradan öğrenebilirsiniz.

Domain Otoritesi Nasıl Yükseltilir?

Alan adı otoritesi yükseltebilmek için SEO uyumlu çalışmaların tümünü gerçekleştirmeniz gerekmektedir. Teknik SEO’nun yanı sıra site dışı SEO çalışmalarında da kaliteli çalışmalar yürüttüğünüz taktirde alan adı otoritesinin yükseldiğini fark edeceksiniz.

1- Kaliteli Sitelerden Backlinkler Alın

Domain otoritesine en çok etki eden değerlerin başında başka sitelerden gelen bağlantılar bulunmaktadır. Moz domain otoritesi için gelen bağlantıların sayısı, kalitesi, nofollow, dofollow oranı gibi bazı verilerden yararlanır.

Backlink stratejisinin kalitesini arttırabilmek için mutlaka kaliteli sitelerden gelen backlinkleri kabul etmeniz gerekmektedir. .gov ya da .edu gibi bağlantılar alan adı otoritesine çok büyük oranda katkı sağlar.

Değersiz bağlantıları kaldırmanız gerekli. Değersiz siteler alan adı otoritesini düşmesine sebep olmaktadır. Bu yüzden backlinkleri düzenli bir şekilde analiz ederek en yeni bağlantıların nereden ve nasıl geldiğini tespit etmeniz gerekir.

2- Site İçi Link Yapısı Kurun

Site içi link yapısı teknik SEO konusunda ve kullanıcıları başka sayfalara yönlendirebilme açısından önemlidir. Sayfalar arasında önemliden önemsize doğru bağlantılar vererek bir iç bağlantı sistemi geliştirmeniz gerekmektedir. Site İçi SEO Nasıl Yapılır? yazısında site içi linkler hakkında detaylı bilgiler sunmuştuk göz atabilirsiniz.

3- Sitenin Devamlı Açık Olmasını Sağlayın

Moz alan adı otoritesinde alan adının yaşı puanınıza önemli oranda etki eder. Alan adınız daha önce Google’dan ceza yemişse yaşı fazla bile olsa puan düşük gözükecektir. Bu yüzden alan adı seçerken yaşına ve geçmişinin ne kadar temiz olduğuna ulaşmanız gerekmektedir.

Archive.org‘dan sitenin geçmiş görünümlerine ne kadar süre aktif olduğuna bakabilirsiniz. Safeweb.norton.com‘dan ise geçmişte sitenin hacklenip hacklenmediğine ya da virüs bulaşıp bulaşmadığına bakabilirsiniz. Ismywebsitepenaltized.com‘dan ise sitenin ceza alıp almadığına bakabilirsiniz.

Sitenin devamlı açık olmasını sağlamak için sunuları ve alan adlarını bir iki yıllık yerine 5-10 yıllık satın alın. Güvenilir sunucu firmaları ile çalışın. Alan adı seçimlerinde yardımcı olacak Com vs Net SEO için Hangisini Kullanmasınız? yazısına göz atabilirsiniz.

4- Kaliteli İçerikler Yayınlayın

E-ticaret sitesi, blog sitesi, kurumsal site, ya da portföy sitesi hangi site için SEO çalışmaları yürütürseniz yürütün her zaman benzersiz içerikler yayınlamak zorundasınız. Alan adı otoritesinde yüksek skor elde etmek için de kaliteli içeriklere ihtiyacınız var.

Çünkü kaliteli içerikler;

  • Kaliteli sitelerden bağlantı almanıza yardımcı olur.
  • Ziyaretçilerin sitenizde geçirdiği zamanı arttır.
  • Sosyal medyada paylaşımı sağlar.
  • Sitenin trafiğini arttırır.

Organik Backlink Almanızı Sağlayacak 8 İçerik Türü yazısından farklı tipteki kaliteli içeriklere göz atabilirsiniz.

5- Sosyal Medya Yönetimi Gerçekleştirin

Sosyal medya yönetimi, domain otoritesini yükselmek istiyorsanız mutlaka üzerinde durmanız gereken bir konudur. Sosyal medyadan gelen trafik, sosyal medyada sayfaların paylaşımı gibi değerler, domain otoritesi puanınız üzerinde etkilidir. Bu yüzden sosyal medyayı aktif olarak kullanmanız gerekir.

Sosyal medyada paylaşımı arttırmak için içerik kalitesini öneminden bahsettik. Aynı zamanda sosyal paylaşım butonları ve sosyal medya kartlarının optimizasyonları yapılmalıdır.

Sosyal medya yönetimi sayfasından konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

6- İşletme Kayıtları Gerçekleştirin

Sitenizin Google haritalarda, Yelp’de, Yandex haritalarda ekli olması domain otoritesini yükseltmenizi sağlar. Google Haritalar Kaydı Nasıl Yapılır? yazısından harita kayıtları hakkında bilgi alabilirsiniz.

Aynı zamanda Yerel SEO sayfasından yerel SEO hakkında bilgi alabilirsiniz.

Domain Otoritesi SEO Ne Kadar Geçerli

Domain otoritesi hakkında çok fazla bilgi kirliliği mevcut. Bu değer sitenizin kalitesi hakkında, rakipler ile karşılaştırma için size bilgi verebilir fakat doğrudan SEO çalışmanızı ve sıralamaları etkilemez. Doğal olarak olmazsa olmaz bir değerlendirme olarak düşünmeyin.

Alana adı otoritesi, Google algoritmasının daha fazla yapay zekadan faydalanmasının ardından önemini yitirmeye başladı. Çünkü yapay zekası çok daha fazla içeriğe ve kullanıcı yararına odaklanıyor. Alan adlarının yaşı ya da backlinklerin sayısı gibi metrikler önemsizleşiyor. Makine Öğrenimi ve Yapay Zekanın SEO’ya Etkisi yazısından son algoritma güncellemeleri hakkında bilgi alabilirsiniz.

Geri dönüşüm oranları siteniz için en değerli veridir. Sayfada kalma süreleri, index süreleri, hemen çıkma oranları, trafik sayısı, açılış sayfalarının görüntülenme ve tıklanma oranları gibi veriler arama motoru optimizasyonun başarısını daha doğru bir şekilde ölçmenizi sağlar.

Sayfa Otoritesi Nedir?

Sayfa otoritesi de Moz tarafından geliştirilen 0-100’e kadar olan değerlendirme sistemidir. Domain otorite genel değerlendirme iken sayfa otoritesi ise tek sayfanın SEO kalitesi demektir.

Sayfa otoritesini de Mozresearch Tool‘dan öğrenebilirsiniz. Sayfa otoritesini arttırmak için;

  • Kaliteli içerik oluşturun.
  • Sayfaya en az bir resim ekleyin.
  • Sayfada site içi bağlantılar verin.
  • Kaliteli sitelere bağlantı verin.
  • En az bir tane H1 etiketli başlık oluşturun.
  • Sayfanın okunabilir olmasını sağlayın.
  • Sayfanın hızlı açılması gerekli.
  • Kullanıcıların yorumlarına cevap verin.
  • Sosyal paylaşımı teşvik edin.
  • Sayfaya kaliteli sitelerden backlink alın.

Sonuç Olarak;

Sayfa ve Domain otoritesi terimleri sitenizin kalitesini ortaya çıkarabilecek metriklerdir. Fakat tam olarak sitenizin kalitesi ve SEO başarısı bu metriklere bağlı değildir. Güncel SEO tekniklerini uygulayarak, verileri düzenli analiz etmek arama motorları performansını etkileyecektir. SEO Çalışmalarının Başarısında Etkili Olan Faktörler yazısından SEO için en önemli olan konulara ulaşabilirsiniz.

 


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir