Blog


500 Milyon kullanıcı sayısını aşan LinkedIn, her türden firma için oranda bir pazarlama aracı haline gelmiştir. İşveren ve kurum hesaplarının yanı sıra bireyler hesaplardan yürütülen kampanyalar sayesinde internet sitenize kuruş dahi harcamadan önemli oranda trafik çekebilirsiniz. LinkedIn bir iş bulma sitesinden çok çok daha fazlasıdır. Buradaki faaliyetleriniz hem kariyer için belirleyici olabilir hem de markaların bilinirliğini sağlayabilir. Freelance iş bulmak için de uygundur. LinkedIn’i dijital pazarlama faaliyetleriniz için kullanabilirsiniz. Özellikle portföy sitesine müşteri çekmek isteyenler, belirli hedef kitlesine hitap eden bloglar ve kurumsal firmalar için LinkedIn stratejileri oldukça önemlidir. Blog sitenize LinkedIn’den......

Devamı


Sitenizi yönetirken teknik konularda bazı kararlar vermeniz gerekebilir. Url yapısını oluştururken, sunucu seçerken, siteyi yapılandırırken verilen bazı kararlar sitenizin arama motorlarındaki performansına etki edebilmektedir. Subfolder ve Subdomain kullanımı verilecek önemli kararlardan biridir. Uzun yıllardır tartışılan bu ayrım konusunda fikir edinebileceğiniz bir yazı hazırlamaya karar verdik. Ama öncelikle bu iki kavramın tam olarak ne olduğunu açıklayalım. Subfolder Nedir? Subfolder yani alt klasör sitenizde yer alan alt klasörlere karşılık gelmektedir. Örneğin “https://seotech.com.tr/blog” burada blog subfolder anlamına gelir. Subfolder kullanmak ayrı bir içerik sistemi yönetimine gerek kalmadan sitenize bağlı olarak bir klasör oluşturmaktır. Doğal olarak......

Devamı


Arama motoru optimizasyonu (SEO) sitenizin organik trafiğin arttırma ve Google sonuçlarında üst sıralara çıkarabilme işlemlerine denir. SEO site içi ve site dışı olmak üzere ikiye ayrılır. Site içi SEO’nun kalitesinde rol oynayan en önemli yapılandırmalardan biri ise site içi link inşası ve site içi bağlantılardır. Site içi SEO hakkında yeterli bilgiye sahip değilseniz Site içi SEO Nasıl Yapılır? yazısına göz atmanızda fayda var. Site içi link inşasının nasıl yapıldığına geçmeden önce bu kavramı iyice anlamakta fayda var. Site İçi Link İnşası Nedir? Web sitenizdeki sayfaların birbirleri arasında verilen bağlantılara site içi linkleme......

Devamı


SEO çalışmalarında elle tutulur verilere sahip olmak sitenizin ne durumda oluğunu anlayabilmenizi sağlar. Google 2014 yılına kadar kullanıcıların sitelerinin ne kadar değerli olduğunu ölçebilmek için Pagerank sistemini kullandı. Algoritmanın değişmesi ile bu değerlendirmeden vazgeçildi. Fakat Pagerank, kullanıcılara sitelerinin ne kadar değerli olduğunu gösterme becerisine sahipti. Sitenizin ne kadar kaliteli olduğunu öğrenebilmek ve rakip siteler ile karşılaştırabilmek için kullanabileceğiniz bir diğer sayısal veri ise Alexa Rank’dır. Domain Authority (alan adı otoritesi) ve Page Authority ( sayfa otoritesi) kavramları da site kalitesini sayısal bir değer ile ölçebileceğiniz metriklerdir. Domain Otoritesi Nedir? Domain Autority (DA)......

Devamı


Arama motoru optimizasyon, Google, Bing, Yandex gibi arama motorları sayesinde sitenize gelen ziyaretçi sayısını ve potansiyel müşteri sayısını arttırarak daha fazla gelir elde etmenize yönelik yapılan çalışmalardır. Günümüzde Google’un en çok kullanılan arama motoru olması sayesinde daha çok bu çalışmalar Google’un algoritmasına göre şekillenir. 5 Dakikada Google Algoritmaları Tarihi yazısından algoritma güncellemeleri hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz. Her SEO çalışması kendi stratejisine sahiptir. Satış arttırmak ya da sitenize organik trafik çekebilmek için kendi SEO stratejinizi geliştirmeniz gerekmektedir. 1- Hedefi Belirleyin ve Hedef Kitleyi Tanıyın Öncelikle hedeflerin belirlenmesi gerekmektedir. Ne kadarlık bir satış ya......

Devamı