Google Adwords Anahtar Kelime Planlayıcısı Nasıl Kullanılır?

Google dünyanın en fazla kullanılan ve en gelişmiş arama motorudur. Kullanıcılara en iyi sonuçları getirebilmek adına geliştirilen algoritmalar ya da reklam yayıncılarına yatırımlarının karşılığını verebilecek altyapı, Google’ın her zaman ön planda olmasını sağlayan etkenlerin başında geliyor. Google reklamları vermenin 10 eşsiz faydası yazısında Adwords’un neden gerekli olduğunu aktarmıştık.

En büyüğünden en en küçüğüne bir internet sitesine sahip olan tüm firmaların daha fazla görünür olmak için çaba sarf ettiği Google, Adwords reklamlarının potansiyel müşterilere ulaşmadaki başarısı sayesinde en çok reklam verilen arama motoru. Dolayısıyla hangi kelimede reklama çıkarsanız çıkın mutlaka bir rekabetin içine dahil oluyorsunuz.

Adwords’deki rekabet ortamı, kampanya oluştururken çok daha titiz bir şekilde anahtar kelimeleri planlamayı zorunlu kılıyor. Neyse ki her şeyi düşünen arama motorumuzun ücretsiz anahtar kelime planlayıcısı sayesinde hangi kelimelerin daha uygun olduğunu öğrenebiliyoruz.

Bu yazıda yeni anahtar kelimeler bulmak ve eski kelimeleri optimize etmek için anahtar kelime planlayıcısının nasıl kullanıldığına adım adım aktaracağız.

1- Anahtar Kelime Planlaycısını Açmak

Anahtar kelime planlayıcısını açabilmek için bir Google Adwords hesabına sahip olmanız gerekmekte ve aynı zamanda bu hesaptan daha önce Adwords reklamına çıkmış olmanız gerekiyor. Google ilk reklamlar için her zaman ilk reklam planlayıcısını kullanmanıza izin verir.  Eğer daha önceden bir kampanya hazırlayıp reklama çıkmadıysanız yukarıdaki ekran ile karşılaşırsınız.

 

İlk reklamınızı verdikten sonra, Adwords hesabınıza giriş yaptğınızda ana menüden, araçlar ve ardından adwords kelime planlayıcısını seçip planlayıcı sayfasına ulaşabilirsiniz. Ne tür bir reklama çıkacağınıza karar vermediyseniz Google reklam modellerinin yer aldığı Adwords reklam hizmetleri sayfasına göz atabilirsiniz.

2- Kelime Öbeği, Açılış Sayfası ya da Kategori İle Anahtar Kelime Araştırması Yapma

Google anahtar kelime planlayıcısında 3 farklı araç ile yeni anahtar kelime oluşturmanızı ve hacim araştırması yapmanızı sağlar. İlk araç kelime öbeği, reklama çıkmak istediğiniz sayfa ya da kategoriye göre anahtar kelime araştırması yapma seçeneğidir. Yeni anahtar kelime bulmak için bu araç oldukça kullanışlıdır.

Anahtar kelimeye göre arama yapma: Bu araç sayesinde bir anahtar kelime yazarak örneğin “spor ayakkabı” şeklinde arama yapmanız durumunda oluşturabileceğiniz yeni anahtar kelimeleri görmeniz sağlanabilir. Çıkan ekranda tüm fikirleri görebilirsiniz. Arama yapılan kelimenin ve diğer en çok aratılan kelimelerin sayfalarca listesi gelecektir.

Açılış sayfasına göre arama yapma: Reklam vermek istediğiniz sayfanın içeriğine uygun anahtar kelimelerin toparlanmasını sağlar. Eticaret sitelerinde Adwords reklamları genellikle ilgili sayfaya kullanıcıları yönlendirir. Spor ayakkabısı ile ilgili oluşturduğunuz bir sayfaya göre arattırdığınız taktirde markalara göre de anahtar kelimeler gelecektir.

Kategorilere göre arama yapma: Reklama çıkmak istediğiniz belirli bir kategori varsa bu arama seçeneği size yardımcı olabilir. Kategorileri ne kadar daraltırsanız o kadar az sonuç gelecektir. Fakat müşteriye dönüşen ziyaretçileri çekmek için dar kategoriler her zaman daha mantıklıdır.

Hedefleme: Hedef kitlenize göre çıkacak olan sonuçları daraltabilirsiniz. Eğer dil ya da ülke seçmezseniz Google size muhtemelen en çok aranana yabancı kelimelerin de dahil olduğu bir liste getirecektir ve bu liste de çok fazla kelime olduğu için bir işinize yaramayacak. Bu yüzden hangi dillerin dahil edileceğini ve hangi bölgeye göre sonuç getirilmesi gerektiğini yazarak sonuçları daraltabilirsiniz.

Yerler seçeneğinden gelişmiş arama butonuna tıkladığınız taktirde gelişmiş haritadan seçim yapmanıza olanak sağlayacaktır.

Eğer yerel bir işletmeye sahipseniz daha fazla yerel anahtar kelimelere önem verebilirsiniz. Adwords yer kriterleri aracından seçebileceğiniz yer kriterlerine göz atabilirsiniz.

Negatif anahtar kelimeler: Bazı kelimelerin müşteriye dönüşme ihtimali daha düşüktür. Bu tarz kelimeleri negatif anahtar kelime olarak ekleyerek listenizi daha fazla hedef kitlenize yönelik yapabilirsiniz. Örneğin “spor ayakkabı” kelimesinde satmadığınız bir ayakkabı modelini ya da markasını ekleyerek bu kelimelerin listeye girmesini önleyebilirsiniz.

Arama özelliştirme: Arama özelleştirme seçeneği sayesinde aylık ortalama anahtar arama sayılarını, teklifi, reklam gösterim payını, rekabeti ayarlayarak arama yapabilirsiniz. Arama özelleştirme sayesinde sonuçları daraltarak daha kullanışlı listelere sahip olabilirsiniz.

 

 

İletişim

Adwords Danışmanlık

Seotech adwords uzmanları tarafından en verimli adwords kampanyalarını oluşturmak ve danışmanlık almak için bizimle hemen iletişime geçebilirsiniz..

 

 

3- Arama Hacmi Verileri ve Trendler

Arama hacmi verileri ve trendler aracı sadece var olan listeniz üzerinden arama yapmanızı sağlar. Kısacası yeni anahtar kelimeler yerine listenizde bulunan kelimeleri daraltmaya ve efektif kullanmaya yarar.

Eklediğiniz listedeki hedef kitleyi ayarlayarak listenizin daralmasını sağlayabilirsiniz.

4- Listelerinize Göre Anahtar Kelimeler Oluşturma

Anahtar kelimeler için elinizde birden fazla liste varsa ve bu listeleri daha etkili kullanmak için tek bir listede birleştirmek aynı zamanda yeni anahtar kelimeler elde etmek istiyorsanız bu aracı kullanabilirsiniz.

Bu araç içinde dikkat etmeniz gereken nokta “arama hacmini al” seçeneğine tıklamaktır. Buna tıkladığınız taktirde listelerinizden oluşturulan yeni anahtar kelimelere göz atabilirsiniz.

5- Sonuçlar Hakkında Bilinmesi Gerekilenler

Google anahtar kelime planlayıcısı aylık ortalama arama sayısı, rekabet oranı, önerilen tekliflere ulaşabilirsiniz. Önerilen tekliflerin biraz daha üstünde teklif verebilirsiniz. Bu sayede sitenin kalite puanı düşük olsa bile diğer reklamlar içerisinde görülme oranı daha yüksek olacaktır.

Gelen her kelimeyi Adwords planına ekleyebilir ya da excel formatında indirebilir ya da Google Drive’a kaydedebilirsiniz.

Reklam grubu fikirleri sekmesinden hazır reklam grubu fikirlerine ulaşabilirsiniz. Bu fikirleri plana ekleyebilirsiniz.

6- İnceleme Planı Sayesinde Harcamaları Ayarlama

Yine anahtar kelime planlayıcısından tekliflerinizi düzenleyebilirsiniz. Ne kadar bir teklifle ne kadar tıklama alabileceğinize göz atabilirsiniz. Bir anahtar kelime ekleyerek de bütçenizi ayarlayabilirsiniz. Listelerinizi ekleyerek de bütçe planlama yapabilirsiniz. Arama yaptıktan sonra performans tahminlerinden yardım alabilirsiniz.

İnceleme planına teklifinizi yazdığınızda günlük ortalama görüntüleme, günlük ortalama tıklama, maliyet, gibi bilgilere ulaşabilirsiniz. Hatta il il en çok nerelerde gösterileceğine de bu ekrandan bakabilirsiniz.

7- Google Adwords Reklamlarında Anahtar Kelimelerin Önemi

Google Adwords’te reklam vermek için kullanacağınız anahtar kelimeler uygun fiyatlar ile etkili reklamlar verebilmeniz için oldukça önemlidir. Reklamlar tıklama başı maliyetler ile hesaplandığından sadece tıklamalar için ödeme yaparsınız. Burada önemli olan konu ise sitenize gelen ziyaretçilerin yüzde kaçının müşteriye dönüştüğü ve sitenizde ne kadar kaldığıdır.

Adwords reklamlarının kendi içlerindeki rekabete göre bir sıralamaya tabi tutulduğunu unutmayın. Reklama çıkan siteler arasında sayfanın altında da yer alabilirsiniz. Bu tarz durumlar sitenizin kalite puanının düşük olmasından kaynaklanmaktadır. Kalite puanını arttırmak için seo uzmanlarından yardım alabilirsiniz.

8- Google Adwords İpuçları

Google Adwords’e çıkmadan önce bilmeniz gerekenler;

  • Anahtar kelime araştırmaları ve analizlerine önem verip özellikle rakiplerin hangi kelimelerden ne kadar ziyaretçi ldığını ve bu ziyaretçilerin yüzde kaçının müşteriye dönüştüğünü analiz edin. Bu tarz analizler için Semrush gibi yazılımlar kullanabilirsiniz.
  • Anahtar kelime analizlerinin ardından hangi sayfalar için reklama çıkacağınıza karar verin. Örneğin özel günler için yaptığınız kampanyaların reklamına çıkabilirsiniz. Özel günlerde satış arttırma yazısında bu konuya değinmiştik göz atabilirsiniz.
  • Kullanıcılara her zaman vadettiğinizi gösterin. Örneğin bir alt kategori için reklam verdiyseniz anasayfa yerine o kategorideki sayfayı açılış sayfası olarak ayarlayın. Çünkü ana sayfaya gelen ziyaretçilerin anında siteden çıkması paranızı boş yere harcamanıza sebep olduğu gibi SEO açısından da hemen çıkma oranlarını yükseltecektir. Hemen çıkma oranları hakkında buradan detaylı bilgi alabilirsiniz.
  • Kampanya oluştururken vermediğiniz hizmetleri ya da sunmadığınız ücretleri yazmayın. Çünkü hem manuel olarak hem de botlar tarafından siteniz taranır sitenizde olmayan bilgiler ile reklama çıktığınız için reklamını onaylanmaz. Örneğin 23 liradan başlayan fiyatlar dediğinizde sitenizde mutlaka bu fiyatı sunmanız gerekmektedir.
  • Adwords kampanlarınızdan istediğiniz verimi alamıyorsanız mutlaka sitenizin SEO uyumlu olup olmadığına göz atın. Seotech bu konuda sizlere yardımcı olabilir. İletişim sayfasından bize ulaşabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir