Adwords Reklam Maliyetlerini 11 Teknikle En Aza İndirin

Anahtar ve alt kelimelerde, arama motorlarında üst sıralarda yer almak sitenize gelen ziyaretçi sayısını arttırdığı gibi hizmet veya ürün arayan potansiyel müşterilerin de her zaman ilk olarak size ulaşmasını sağlar. Bu yüzden arama motorlarından gelen trafik son derece önemlidir.

Fakat kimi zaman aram motorlarında üst sıralarda yer almak da size yetmeyebilir. Çünkü Adwords ile reklama çıkan firmalar her zaman sitenizin üstünde yer alır. Bazı kullanıcılar direkt olarak sıralamada ilk sırada olan siteye girse de çoğunluk reklama tıkladığını fark etmeden Adwords’te reklama çıkmış sitelere yönlenebilir.

Bu durum ziyaretçi dolayısıyla müşteri kaybetmenize sebep olur. Bu yüzden Adwords reklamları, firmaların kaçınılmaz sonudur. Eğer sektörün en çok aranan firmasıysanız kendi adınıza bile reklama çıkmak zorunda kalabilirsiniz.

Kaçınılmaz bir son olan Adwords reklamlarına çıkarken maliyetleri en aza indirmek için neler yapabileceğinizi madde madde açıkladık.

1- Rakip Analizi

Semrush Adwords Rakip Analizi Örneği

Dijital pazarlamanın tüm alanlarında yapmanız gereken ilk şey her zaman rakipleri analiz etmektir. Eğer Adwords hakkında hiç bir şey bilmiyorsanız dolayısıyla ne kadar bütçe ayırmanız gerektiğini, hangi kelimelerde reklama çıkmanız gerektiğini de bilmiyorsunuzdur.

Bu tarz bilgileri en iyi rakiplerin yaptığı Adwords kampanyalarına göz atarak elde edebilirsiniz. Sizin için önemli olan veriler, en çok hangi kelimelerde reklama çıkıldığı aylık ne kadar bütçe ayrıldığı ve bu bütçe ile ne kadar trafik çekildiğidir.

Elde ettiğiniz veriler doğrultusunda ilk kampanyanız için ortalama bir Adwords bütçesine sahip olursunuz.

2- Hedef Kitle Analizi

Hedef kitlenizi tanımadan nerede nasıl reklama çıkılması bilemezsiniz. Bu yüzden hedef kitlenizi tüm ayrıntılarına kadar analiz etmeniz gerekmekte. Hedef kitle analizi için Google Analytics’den faydalanabilirsiniz. Sitenize gelen ziyaretçilerin demografi özelliklerine göz atarak yaş aralıklarını, ilgi alanlarını öğrenebilirsiniz.

  • Sitenize en çok hangi şehirlerden ziyaretçi geldiğini öğrenerek reklamlarda sadece bu şehirleri hedefleyerek maliyeti düşürebilirsiniz.
  • Sitenize en çok hangi saatlerde ziyaretçi geliyorsa Adwords’e de o saatlerde reklama çıkabilirsiniz. Ya da hangi saatler arasında hizmet veriyorsanız o saatler arasında reklam verebilirsiniz.

Örneğin bu site için bir Adwords kampanyası oluşturulmak istense hafta içi ve mesai saatleri içinde reklama çıkmak çok daha mantıklı olurdu.

3- Ziyaretçi Çekmek Mi? Müşteri Çekmek Mi?

Reklamlara çıkmanızdaki amaç tam olarak ne? Siteniz yeteri kadar ziyaretçi çekiyorsa muhtemelen ziyaretçiden çok müşteri olabilecek ziyaretçilere ihtiyacınız var bu yüzden anahtar kelime listelerini bu şekilde düzenleyebilirsiniz.

Sitenize ziyaretçi çekmek istiyorsanız en çok ziyaretçi çeken kelimelere odaklanmanız gerekebilir. Bu yüzden Adwords’e çıkmadan hedefinizi tam olarak belirlemeniz gerekir.

4- Anahtar Kelime Planlayıcıyı Kullanarak Liste Oluşturmak

Google Anahtar Kelime Planlayıcı ücretsiz bir yazılımdır. Anahtar kelimelere göre sonuç getirebilir, sitenize ya da rakip sitelere göre liste getirebilir, tıklama başı maliyetlere göre liste getirebilir, anahtar kelimelerin rekabet oranına göre liste getirebilir.

Anahtar kelime planlayıcısının size sunduğu kelimeler sayesinde tıklama başı maliyetleri düşük fakat aranma hacmi yüksek olan kelimelerden yeni bir liste yapabilirsiniz. Kendi listeniz ile yeni bulduğunuz anahtar kelimelerden oluşan listeleri bir araya getirebilirsiniz.

Anahtar kelime planlayıcısını nasıl kullanmanız gerektiğini bilmiyorsanız Adwords Anahtar Kelime Planlayıcısı Nasıl Kullanılır? yazısına göz atabilirsiniz.

Anahtar kelime planlayıcı aynı zamanda, elinizdeki listeyle oluşturduğunuz plana ve sunduğunuz teklifi göz önünde bulundurarak ne kadar geri dönüşüm olacağını gösterir. Tıklama başı maliyetlerini planlayıcıyı kullanarak düşürebilirsiniz.

5- Negatif Anahtar Kelime Kullanarak Sonuçları Daraltma

Kampanya oluştururken negatif anahtar kelime kullanarak sonuçları daraltabilirsiniz. Böylelikle o kelimeleri içerek anahtar kelimelerini listenize eklememiş olursunuz.

Negatif anahtar kelime eklemek bütçeyi en aza indirmeye de katkıda bulunur.

6- Tıklama Başı Maliyeti Düşük Kelimelerde Reklama Çıkmak

Adwords’te her zaman reklama tıklandıkça hesabınızdan bakiye düşer. Her kelimenin tıklama birim fiyatı farklıdır. Tıklama başı maliyeti düşük olan kelimelerde reklama çıkarak bütçenizi minimuma düşürebilirsiniz. Fakat bu türden çalışmaların geri dönüşümü çok yüksek olmayabilir bu durumu göz önünde bulundurun.

7- Marka İsimleri İle Reklama Çıkmak

Örneğin uçak bileti satan bir booking sitesine sahipsiniz. “Uçak bileti” ya da “ucuz uçak bileti” kelimesinde üst sıralarda olmak istiyorsunuz. Bunun için reklama çıkmayı istediğinizde ucuz uçak bileti ve uçak bileti kelimelerinin ücretinin yüksek olduğunu göreceksiniz. Bunun yerine örneğin “pegasus uçak bileti” için reklama çıkarsanız tıklama başı maliyetleri düşürebilirsiniz.

Bazı markalar öyle büyümüştür ki isimleri direkt olarak aratılır bu markanın adının geçtiği kelimeler her zaman daha ucuzdur. Bu tarz çalışmalar neredeyse ücretsiz Adwords reklamları gibidir.

Marka isimleriyle reklama çıkmanın bir diğer avantajı ise var olan rekabetten kaçınabilmektir. Eğer siteniz yeni ise ve SEO açısından eksiklikleri varsa muhtemelen rakiplerinize göre kalite puanınız düşük olacaktır. Bu yüzden de reklamlar arka sayfalarda ya da sayfanın altında gösterilir.

8- SEO İle Kalite Puanı Arttırma

Kampanyalardan yüksek verim alabilmek için Adwords kalite puanının yüksek olması gerekmektedir. Kalite puanı ne kadar yüksekse verdiğiniz teklif düşük olsa bile sıralamada üst sıralarda yer alırsınız.

Bu yüzden sayfaların SEO denetiminin yapılmış olması gerekir. SEO hakkında bilgi sahibi değilseniz SEO nedir? yazısından detaylı bilgi alabilirsiniz. Yeni Başlayanlar İçin 7 SEO tekniği yazısından da SEO teknikleri hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

 

Adwords Reklam Ajansı

Adwords Teklifi Al

Kalite puanını yükseltebilmek ve reklamlarda en üstte yer almak için Adwords reklam hizmetlerimizden yararlanabilirsiniz.

 

9- Reklamlarda Etkili Başlıklar Kullanma

Reklamları düzenlerken oluşturduğunuz başlık ve alt başlıklarda mutlaka anahtar kelimeleri kullanın. Kesinlikle konu ile ilgili başlık ve alt başlıklar kullanın. Fiyatları ön plana çıkarıp daha fazla tıklama alabilirsiniz. Kullanılan başlıklar açıklamalar açılış sayfasının içeriğiyle alakalı olmalı. Ziyaretçilere aradıklarını verememek siteden hemen çıkmalarına sebep olacak.

10- Yeniden Pazarlama Kodu Kullanmak

Sitenize yeniden pazarlama kodu ekleyerek Adwords ile sitenize gelmiş olan ziyaretçileri farklı sitelerde dolaşırken de tekrar sitenize çekebilirsiniz. Adwords reklamlarıyla birlikte yeniden pazarlama etiketleri kullanıldığında, daha fazla satın alamaya hazır ziyaretçileri sitenize çekmiş olursunuz.

Remarketing Nedir? yazısından yeniden pazarlama hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

11- Teklifleri Her Seferinde Düşürün

Kampanyalarda her zaman yüksek teklifi vererek üst sıralarda yer aldığınızı varsayalım. Bir süre sonra kalite puanı yükseldi ve artık daha az teklifler verebilirsiniz. Bu yüzden aylık olarak verdiğiniz teklifleri daha düşük olarak şekilde güncelleyebilirsiniz.

Bu taktik sayesinde Adwords maliyetlerini düşürebilirsiniz.

Sonuç Olarak;

Maliyetleri düşürerek yüksek verim almak için öncelikle Adwords kalite puanınızın yüksek olması gerekmektedir. Kalite puanı yüksekse düşük tekliflerle de Adwords sonuçlarında üst sıralarda yer alırsınız.

Rakip analizleri sayesinde en uygun anahtar kelimelere odaklanabilirsiniz. Adwords maliyetlerini düşürmek için anahtar kelimelerinizin de tıklama başı ücretinin düşük olması gerekmektedir.

Negatif anahtar kelimeler kullanmak da maliyetlerini düşürdüğü gibi sitenize daha fazla potansiyel müşterinin gelmesini sağlar.

Adwords kampanyalarını nasıl yöneteceğinizi bilmiyorsanız Seotech Adwords Ajansına ulaşabilirsiniz.

Kaynaklar;

https://support.google.com/adwords/answer/2472712?hl=tr


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir