Adwords Kalite Puanı Nasıl Arttırılır?

Adwords reklamlarında yatırımın getirisi, Adwords kalite puanı ve sunduğunuz teklife göre değişir. Eğer yüksek kalite puanlı kelimelerde reklama çıkarsanız daha az maliyetle Adwords sıralamasında üst sıralarda yer alır ve daha fazla insana ulaşırsınız.

Kalite puanı Adowrds reklamları için hayati değerdedir. Adwords Maliteyetlerini 11 Teknikle En Aza İndirin yazısından kalite puanının önemi hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

Kalite puanın arttırmak için ne yapmanız gerektiğine geçmeden önce kalite puanını iyice anlamaya çalışalım.

Adwords Kalite Puanı Nedir?

Kalite puanları anahtar kelimelerdeki alaka düzeyi ve açılış sayfası deneyimi düşünülerek oluşturulan tahmini değerdir. 1 ile 10 arasında puanlama yapılır. Adwords kalite puanları geçmiş istatistiklere ve reklam performansına göre belirlenir. Performansınız temelde 3 metriğe göre belirlenir.

  • Beklenen tıklanma oranı
  • Reklam alaka düzeyi
  • Açılış sayfası deneyimi

Bu üçgen içerisinde yakalanan uyum reklamların kalite puanlarını belirler.

Beklenen Tıklanma Oranı Neye Göre Belirlenir?

Beklenen tıklanma oranları geçmişte yapılan Adwords reklamlarını esas alır. Anahtar kelimenin reklam ile uyumu, açık arttırmada verilen bütçe ve diğer açık arttırma verileri sayesinde beklenen tıklanma oranı ortaya çıkar.

Beklenen tıklanma oranları, ortalamanın altında, ortalama, ortalamanın üstünde olarak belirtilir.

Adwords kalite puanını yüksek tutabilmek için nasıl bir çalışma yapılması gerektiğine göz atalım.

1- Açılış Sayfası Deneyimini Düzenleyin

Google açılış sayfalarına son derece önem verir. Google’a reklamlarına tıklayan müşterilerin kaliteli sayfalara ulaşması istenir. Bu yüzden açılış sayfalarını teknik ve kullanıcı deneyimi açısından optimize etmeniz gerekir.

Açılış Sayfası Nedir? yazısından açılış sayfaları hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

Açılış sayfalarında yapmanız gereken başlıca optimizasyon çalışmaları;

  • Sayfa başlığı içerik uyumunun bulunması gerekir.
  • Satın alma bölümlerine linkler verilmeli.
  • Formlar ve butonlar bulunmalı.
  • Açılış sayfalarının hızlı yüklenmesi gerekir.
  • Mobil ile de uyumlu olması beklenir.
  • Sayfa hatalarının bulunmaması gerekir.
  • Kullanıcı deneyimi ön plana çıkarılmalı. Kullanıcı Deneyimi Tavan Yaptıracak 13 Öneri yazısından detaylı bilgi alabilirsiniz.

Kusursuz açılış sayfalarına sahip olmak yüksek kalite puanlarına ulaşmanın yanı sıra arama motorlarında yükselmenizi de sağlar.

2- Alakalı Reklamlara Çıkın

Kalite puanları reklamların alaka düzeyi ile doğrudan bağlantılıdır. Bu yüzden reklama çıkılacak olan kelimelerin açılış sayfaları ve genel olarak sitenin hizmet verdiği alanlar ile doğrudan alakalı olmalıdır.

Bu yüzden çok fazla kelimede aynı sayfaya reklama çıktığınızda çoğu kelimenin kalite puanının düştüğünü görebilirsiniz.

Örnekler ile açıklayacak olursak, aşağıdaki görselde “kırmızı ayakkabı” sorgusundaki adwords reklam sıralamasını görebilirsiniz. İlk sayfada tek bir reklam gösteriliyor.

İkinci sayfaya da bir göz atalım.

Yine aynı sitenin ikinci sayfa da en üstte yer aldığını fark etmişsinizdir. Rekabette en üst sıralamada yer almasının sebebi tıklama başı en yüksek fiyatı vermesi ya da reklam başlığını “Kırmızı Ayakkabı Modelleri” şeklinde atması değil. Tam anlamıyla anahtar kelime ve sayfa uyumu Morhipo’nun daha az maliyetle bu kelimede rekabet edilemez bir olmasını sağlıyor. Nasıl mı? Şimdi açılış sayfasına bakalım.

Açılış sayfası direkt olarak kırmızı renkli ayakkabılar sayfası. Diğer siteler genel olarak ayakkabı kategorisine yönlendirmişler. Fakat Morhipo filtrede kırmızı renkli ayakkabıların seçili olduğu sayfayı açılış sayfası olarak belirlemiş. Google’un alakalı reklamlar dediği tam olarak bu. Sizden istenilen reklama çıkılan anahtar kelimeye tam olarak karşılık gelen sayfalarda reklama çıkmanız.

3- Site İçi SEO Çalışmaları Yapın

Reklama çıkılacak olan sitenin SEO açısından kusursuz olması kalite puanını arttıran önemli etkenlerdendir. Bu yüzden site içi SEO çalışmalarına önem vermeniz gerekir. Site İçi SEO Nasıl Yapılır? yazısından konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

Site içi SEO iyileştirmesi için yapılması gerekenler;

  • Sayfa hata taramaları yapılarak hatalı sayfaları yönlendirmek.
  • Kaliteli site içi linkleme.
  • Seo uyumlu başlıklar kullanma.
  • Kaliteli meta açıklamaları yazmak.
  • Birbirinin aynı olan içerikleri kaldırmak, içerikleri özgün hale getirip farklılaştırmak.
  • Responsive tasarımlar kullanmak.
  • Dışarıya sadece kaliteli linkler vermek.
  • Kullanıcı yararı için formlar oluşturmak.
  • Site haritası oluşturmak.
  • Görselleri SEO uyumlu bir şekilde eklemek. SEO İçin Görsel Optimizasyonu Nasıl Yapılır? yazısından gerekli bilgileri öğrenebilirsiniz.

4- Reklamları Test Edin

Adwords kalite puanını yüksek tutmak ve reklam maliyetlerini düşürmek için çeşitli testler yapmanız gerekir. Testler sayesinde kampnyanızın geleceği, geri dönüşüm oranları gibi bilgilere de sahip olabilirsiniz.

Test edebileceğiniz bileşenler;

  • Açılış sayfası ve anahtar kelime alaka düzeyi.
  • Açılış sayfası hesap ve kampanya kalitesi.
  • Açılış sayfası reklam grubu ve anahtar kelime testi.

Google kullanıcılarına her zaman doğru reklamları göstermek ister. Bu yüzden kalite puanlarına değer verir. Ortaklar için gerekli altyapıyı hazırlayarak iki tarafın hatta hedef kitlenin de kazanabileceği çalışmalara ulaşma gayretindedir.

Testler gerçekleştirerek açılış sayfalarının kalitesini önceden öğrenebilirsiniz. Açılış sayfalarını test etme sayfasından testlerin nasıl yapılabileceğine ulaşabilirsiniz.

5- Anahtar Kelimeleri Optimize Edin

Kalite puanı yükseltmek için elinizde çok sayıda anahtar kelime olması gerekir. Anahtar kelime planlayıcıyı kullanarak anahtar kelimeleri çeşitlendirebilirsiniz  Anahtar Kelime Planlayıcı Nasıl Kullanılır? yazısından Anahtar kelime planlayıcı hakkında tüm merak ettiklerinizi öğrenebilirsiniz.

6- Reklam Grupları Oluşturun

Reklam grupları oluşturmak bir sonraki Adwords çalışmalarında kolaylık sağlar aynı zamanda doğru anahtar kelimeler ile reklamlara çıkma konusunda etkilidir. Her reklam için bir veya birden fazla reklam grubu oluşturabilirsiniz. Özellikle e-ticaret sitelerinde çok fazla alt kategoriler olduğu için oluşturulan reklam grupları Adwords kampanyalarında büyük kolaylık sağlar.

Reklam gruplarının işleyiş şekli makalesine göz atarak konu hakkında detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

7- İkna Kabiliyeti Yüksek Reklamlar Oluşturun

Google için bir reklamın kalitesi ne kadar ziyaretçinin gelip işlem yaptığıyla alakalıdır. Yukarıda verdiğimiz “kırmızı ayakkabı” örneğinde kullanıcılar reklama tıklayıp siteye ulaştıklarında eğer alıveriş yapıyorlarsa bu sayfa reklam ve açılış sayfası değerlidir. Adwords kalite puanı arttırmada basit mantık kullanıcının istediklerine karşılık verme üzerinedir.

Bu yüzden öncelikle aramalardan ziyaretçi çekmeni gerekir. Eğer bir fırsat sunuyorsanız mutlaka fırsatı belirterek reklama çıkın. Örneğin “kısa bir süreliğine 15 TL” gibi başlıklar atarak kullanıcıları reklama tıklamaya ikna edebilirsiniz.

Adwords başlıklarında da testler yapabilirsiniz. Belirli zaman aralıklarıyla başlıkları değiştirerek başlıkların performansına göre en doğru olanı belirleyebilirsiniz.

İkna kabiliyetini başlıkların yanı sıra içeriklerde de göstermeniz gerekli. Kullanıcıları satın almaya ikna edici tasarımlar, renkler ve bilgiler sunarak kalite puanının artmasına katkıda bulunabilirsiniz. Renklerin psikolojisi yazısından satın almayı tetikleyen renk tonlarına ulaşabilirsiniz.

Sonuç Olarak;

Adwords kalite puanları reklam maliyetlerini düşürmede belirleyicidir. Kaliteli anahtar kelimelerden oluşan listeler, reklam gruplarıyla Adwords reklamlarında yatırım getirisi yüksek projeler üretebilirsiniz. Adwords kalite puanını arttırmak için başlıca yapmanız gerekenler;

  • Açılış sayfasını optimize ederek hem SEO hem de kullanıcı deneyimi açısından kusursuz sayfalara sahip olmak.
  • Reklama çıkılacak anahtar kelimelerin açılış sayfası ve sunulan hizmetler ile alaka olmasına özen göstermek.
  • Reklam gruplarını çeşitlendirerek ilgili anahtar kelimelerden oluşan gruplar oluşturmak.
  • Sayfalarda ve reklam başlıklarında ikna edici olmak.
  • Açılış sayfasını test ederek en doğru kelimeler ve sayfaları hazırlamak.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir