11 Başlıkta Online İtibar Yönetiminin Püf Noktaları

Dijital ortamda markanız ve sizin hakkınızda neler konuşuluyor? Bunların kaçı olumlu kaçı olumsuz? Yaptığınız kampanyaların etkileri neler? Müşterileriniz markanıza ne kadar bağlı? Hakkınızda konuşulma sıklığı nedir? Tüm bu sorularınıza yanıt vermeyi hedefleyen bir uğraş olan online itibar yönetimi konusunda tüm merak ettiklerinizi açıklıyoruz.

Online itibar yönetimi, sosyal medya ve genel itibari ile internet kullanım oranının artmasıyla birlikte son zamanlarda adından sıkça bahsettirmeye başladı. Bireyler ya da kurumlar sosyal medya ve web ortamındaki görünürlüğü arttırmak, markanın itibarını korumak aynı zamanda haklarında yayınlanan tüm verilerden haberdar olmak için online itibar yönetimine önem vermektedir. Markanıza 3. bir göz ile kapsamlı bir şekilde dışarıdan bakmanıza olanak sağlayan online itibar yönetimi nasıl yapılıyor gelin birlikte göz atalım.

1- Online İtibar Yönetimi Nedir?

Online itibar yönetimi belirli araçlar ile markanızın internetteki tüm faaliyetlerini izleyip rapor etmek demektir. Markanız hakkında yapılan tüm yorumların ne kadarının olumlu ne kadarının olumsuz olduğu saptanır ve aylık olarak rapor edilir. Yorumların yanı sıra görseller, riskli sosyal medya yorumları, blog yazıları kısacası markanız hakkında olumlu olumsuz tüm içeriklerin analizi online itibar yönetimi kapsamındadır.

2- Online İtibar Yönetimi Neden Gereklidir?

 

Sosyal medyada ve tüm internette konuşulanların olumlu bir çizgide seyretmesi müşteri potansiyelinizin artmasına ve marka konumlandırma çalışmalarınızın hız kazanmasını sağlamaktadır.

İletişim çağında veriler çok hızlı bir şekilde yayılmaktadır. Hakkınızda çıkan olumsuz haberler birkaç saat içinde milyonlarca kişiye ulaşabilir. Online itibar yönetimi sayesinde bu türden haberleri kontrol altına alabilirsiniz. Aynı zamanda arama motorlarında sizin ve markanız hakkında ilk görünen haberlerin olumlu haberler olmasını sağlayabilirsiniz.

Dijital pazarlamanın tüm kanallarından yaptığınız çalışmaları online itibar yönetimi ile denetim altına alarak geri dönüşüm oranlarını da arttırabilirsiniz.

3- Online İtibar Yönetiminin Katkıları Nelerdir?

Seotech online itibar yönetimi ile bireysel müşterilerimize ve markalara sağladığımız katkılar;

  • Online itibar yönetimi ile markanız üzerinde bir kalkan oluşturulur.
  • Yeni içerik üretimleri sayesinde marka değeriniz yükseltilir.
  • Hakkınızda yapılan asılsız haberlerin takibi sağlanır.
  • Geri dönüş oranları arttırılır.
  • Sosyal medya takibi sağlanır.
  • Olumsuz içeriklere hızlı bir şekilde müdahale edilir.
  • Aylık raporlar sayesinde anket gibi uzun süreli çalışmalara gerek kalmadan kamuoyu görüşü alınır.
  • PR çalışmaları en etkin şekilde gerçekleşir.
  • Markanız için en uygun viral reklam çalışmaları belirlenir.
  • Hedef kitle profili analiz edilir.
  • Yorum, fotoğraf, yazı gibi tüm olumsuz içeriklerin kaldırılması sağlanır.
  • Oluşturduğunuz özgün içeriklerin benzer ya da kopyaları belirlenir.

Online itibar yönetimiyle ne gibi avantajlara sunulduğunu online itibar yönetimi sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

4- Araç Kullanımları

Online itibar yönetiminde doğru analizlere ulaşmak oldukça önemlidir. Bu yüzden tek bir araç kullanılmaz. Mümkün olduğunca farklı araçlardan elde edilen sonuçlar karşılaştırılır ve analiz edilir. Sosyal medya hesapları için ayrı, görsel takibi için ayrı, yorumlar için ayrı araçlar kullanılabilmektedir.

Seotech olarak sosyal medya takiplerinde ve itibar yönetimi çalışmalarında, kurumsal firmalar için sektör odaklı analizler yürüten yazılımlar ile çalışıyoruz. Sektör araştırmaları ile rakipleriniz arasında hangi konumda olduğunuzu belirliyoruz. Sonuçları daraltarak hedef kitleniz hakkında birebir istatistiklere ulaşıyoruz.

İtibar Yönetiminde Kullanılan Araçlar

Trackur

Trackur sosyal medya takip araçlarından biridir. En önemli özelliği markanızdan bahsedildiğinde anlık olarak size bildirim göndermesidir. Aynı zamanda anahtar kelime araştırması yapılmasına imkan veren altyapısı ile 50 kadar anahtar kelime araştırmanıza imkan verir. Deneme sürümleri mevcut olsa da tüm özelliklerini kullanabilmeniz için 27 Dolardan başlayan aylık planları da mevcuttur.

Anahtar kelime araştırmaları Search Engine Marketing (SEM) çalışmalarınız için rehber niteliğindedir. Hangi kelimelerde görünür olduğunuz taktirde daha başarılı olacağınız Trackur sayesinde belirlenebilir. Arama motoru pazarlaması da denilen Search Engine Marketing hakkında kapsamlı bilgiler sunduğumuz sayfaya göz atarak bu konudaki görüşlerinizi çeşitlendirebilirsiniz.

ReviewTrackers

Review Trackers adından da anlaşılabileceği gibi müşteri geri bildirimlerini analiz eden bir yazılımdır. Büyük sitelerde hakkınızda neler konuşulduğunu bulup analizleri e-mail ile sizlere ulaştırır. Geleceğe dönük çalışmalar için müşteri görüşlerini önemseyen binlerce firma bu yazılımı kullanmaktadır. Aylık 29 Dolar gibi bir ücretle bu programı kullanabilirsiniz.

Naymz

Naymz Twitter, Facebook, Linkedin, gibi farklı sosyal ağlardaki etkinliğinizi araştırıp değerlendirme yapabilen bir yazılımdır. Kişisel markanızın değerini arttırmak takipçilerinizi analiz etmek ideal bir araçtır. Temel kullanımda ücretsizdir fakat tüm özellikleri kullanabilmeniz için aylık 12 dolar ödemeniz gerekmektedir.

Rankur

Rankur da etkili sosyal medya takip araçlarından biridir. Bu araç sayesinde hedef kitlenizin ürünleriniz üzerindeki düşüncelerini sunduğu gelişmiş raporlar ile takip edebilirsiniz. Demo sürümünü ücretsiz deneyebildiğiniz bu araç aylık 14 Dolara tüm özelliklerini kullanabilmenize imkan veriyor.

SocialMention

Tamamen ücretsiz olan bu araç anahtar kelime araştırması, rakip analizi ve markanızın değerini ölçmeniz için oldukça idealdir. Aramaları bloglar, resimler, videolar şeklinde çeşitlendirebilirsiniz. SocialMention yazılımı ile çıkan sonuçlara göre ne kadar olumlu ve olumsuz dönüşler olduğunu saptayabilirsiniz. Bu yazılım diğerleri gibi size otomatik bilgilendirme göndermiyor. Bu yüzden her seferinde istediğiniz yeniden arama yapmanız gerekli.

Reputation Ranger

Bu araç turizm ve otelcili, restoranlar ve barlar, otomotiv satışı ve servisler, konut satışı gibi 4 konuda hizmet vermektedir. Sektörünüz ile ilgili siteleri ve sosyal medyayı izler düzenli olarak raporlar yollar. Reputation Ranger yazılımına aylık 29 Dolar gibi bir fiyata sahip olabilirsiniz.

Review Concierge

Bu araç doktorlar için oldukça kullanılabilir bir araçtır. 75 Önemli sağlık sitesini analiz eder yorumlardan sizin hakkınızda neler konuşulmuş analiz çıkarır ve raporları mail olarak iletir. Review Concierge‘yi kullanabilmeniz için aylık 20 dolar ödeme yapmanız gerekmekte.

İtibar yönetimi Seo çalışmalarıyla da takip edilebilir. Sitenizin ne aşamada olduğunu anahtar kelimelerde ne gibi etki bıraktığınızı site içi SEO araçlarıyla da sağlayabilirsiniz. Site içi SEO araçlarıyla ilgili detaylı bilgiler sunduğumuz yazımızdan bu konuya göz atabilirsiniz.

5- Takip Aşamalarında Dikkat Edilenler

Online itibar yönetiminde en önemli konu hiçbir detayı atlamadan tüm alanlarda takibi sağlayabilmektir. En verimli araçları kullanarak bloglar, video siteleri, forumlar, sosyal medya, e-ticaret siteleri, arama motorları gibi her alanda şirketinizi ve kişisel markanızın nasıl göründüğünü saptamak ve analiz çıkartmaktır.

Özellikle e-ticaret sitelerinde müşteri yorumlarını takip etmek oldukça önemlidir. Çünkü bu siteler hakkında yapılan olumsuz yorumlar güvenin kaybolmasına sebep olacaktır. E-ticaret sitelerinde güvenli alışveriş,  hizmet, ürün kalitesi düşük olarak lanse edildiğinde ne kadar uygun fiyatlar da sunsanız tüketiciler için bir anlam ifade etmeyecektir. Dolayısıyla hem site trafiği düştüğü gibi cirolara da olumsuz etki edecektir. Bu konuya 23 e-ticaret seo önerisiyle ciroları arttırma yazısında değindik.

Hedef kitlenizin hareketleri üzerine bir çalışma yürütmek istediğinizde ise hedef kitlenizin en çok kullandığı platformları derinlemesine analiz etmeniz gerekmektedir.

6- Sosyal Medya Olmazsa Olmaz

E-mail pazarlama bundan 10 yıl önce tartışmasız en etkili dijital pazarlama yöntemiydi. Fakat akıllı telefonlar ile sosyal medya kullanımının artması yüzünden artık dev şirketler sosyal medya üzerinden çalışmalar yürütmekte.

Hedef kitlenize sosyal paylaşım sitelerinden ulaşmanız oldukça kolaydır. Özellikle Facebook bu alanda en fazla dataya sahip olduğundan reklam için en çok tercih edilen sosyal paylaşım sitelerinin başında geliyor. Fakat en verimli sonuçları veren sosyal medya çalışmaları her zaman hedef kitlenizin en çok kullandığı platformlarda gerçekleşir.

Düşük bütçelerle bile pazarladığınız ürünün on binlerce insanın görmesini sağlayabilirsiniz. Buralarda yürüttüğünüz çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve potansiyel müşterilerinizin ne kadarında etkili olduğunun analizi online itibar yönetiminin aşamalarından biridir.

Pr çalışmalarınızın sonuçlarını en doğru şekilde analiz ettiğinizde bir sonraki adımları daha sağlam atmanız mümkün. Seotech olarak dijital pazarlama çalışmalarınızda ne kadar etkili olduğunuzu belirliyoruz. Markalaşma yolunda emin adımlarla ilerlerken tüm harcamalarınızın en doğru şekilde yapılması için gayret ediyoruz.

Kurumsal sosyal medya hesaplarınızı uzmanlar yönetmeli.

Sosyal iletişim konusunda uzmanlaşmış, hedef kitlenizi tanıyan kişiler tarafından yönetilen hesaplar müşteri ilişkilerinizi dijital ortamda üst seviyeye çekecektir. Bu hesaplarınızda nelerin paylaşılacağı hangi görsellerin ön plana çıkarılacağının planlaması yine dijital pazarlama uzmanları tarafından gerçekleştirilmelidir.

Online itibar yönetiminde ve dijital pazarlama çalışmalarında hız en dikkat edilmesi gerekilen konulardan biridir. Müşterinize en kısa sürede cevap vermeli ve olumsuz yorumların gelmesini engellemelisiniz. Seotech dijital pazarlama uzmanları olumlu yorum oluşturmak için sosyal medya hesap yönetimlerine önem verir.

Kişiselleştirilmiş dijital pazarlama da denilen bu yöntem hakkında detaylı bilgiye blog yazımızdan ulaşabilirsiniz.

7- Arama Motorları Sonuçlarına Müdahale

Arama motorlarında sağlıklı bir biçimde yükselmeyi hedefleyen çalışmaların tümüne SEO denir. Hiç duymayanlar için yazdığımız SEO nedir? yazısından kapsamlı bilgiye sahip olabilirsiniz.

Arama motorlarından yapılan aramalardaki sonuçlara müdahale edebilmenin en etkili yolu olan SEO ile itibarınızı sağlamlaştırabilirsiniz. Nasıl mı?

  • Olumlu içerikler üreterek.
  • Olumsuz içeriklere sıralama kaybettirerek.
  • PR çalışmalarınızı site dışı SEO yöntemleri ile görünür kılarak.
  • Olumlu içeriklere yapılan çalışmalar ile bu içeriklerin arama motorlarında üst sıralara gelmesini sağlayarak.
  • Site içi kullanıcı deneyimi çalışmaları ile müşterilerinizin sadakatini kazanarak.
  • İçerik pazarlamasına uygun içerikler ile sitenize düzenli trafik sağlayarak.

SEO hizmetleri ile online itibar yönetimini harmanlayarak sadece raporlar sunmak yerine sonuçlara müdahale ederek markanızın değerini yükseltiyoruz. İnternet kullanıcılarının %80’den fazlasının her gün Google’da arama yapıyor. Markanız veya adınız aratıldığında Google’da çıkan sonuçların olumlu sonuçlar olmasını sağlıyoruz.

Markanız hakkında yazılan olumsuz blog yazıları, haberler, yorumlar, görseller, videoların kaldırılması için çalışıyoruz. Hakkınızda yazılan olumlu içeriklere Site dışı SEO çalışmaları yaparak bu içeriklerin sıralamalarda yükselmesini sağlıyoruz. Eğer içerik eksikliği varsa içerik pazarlaması uzmanlarımızın ürettiği içeriklere SEO teknikleri uyguluyoruz. İçerik pazarlaması hakkında bilgi sahibi değilseniz içerik pazarlaması ile ilgili hazırladığımız sayfaya göz atabilirsiniz.

8- Bir Pusula Olarak Raporlama

Raporlama aşaması itibar yönetiminin anahtar aşamasıdır. Müşterilere gönderilen aylık ya da haftalık raporlar ile tüm analizler hakkında bilgi akışı sağlanır. Sıra dışı durumlarda periyodik rapor süresi beklenmeden bilgilendirme mailleri ya da birebir görüşmeler de sağlanmaktadır.

Sunulan raporlar doğrultusunda ilerleyen aşamalarda ne gibi dijital pazarlama çalışmalarının yapılması gerektiği de belirlenir. Bir sonraki adımı planlamak için online itibar yönetimi raporlarından yardım almak pusula kullanmaya benzer.

Her dijital pazarlama çalışmasının tüm alanları kapsayıcı uzun süreli planlara ihtiyaç vardır. Yapılan planların ne kadar doğru olduğu, etkileri, başarı oranı online itibar yönetimi raporları sonucunda ortaya çıkmaktadır.

Eğer Seotech gibi online itibar yönetimi sunan firmalardan bu hizmeti alırsanız raporlar, analizler, grafikler oldukça çeşitli bir biçimde sizlere sunulacaktır. Onlarca farklı araç ile sonuçların sunulması her zaman daha derinlemesine analizlerin ortaya çıkmasını sağlamaktadır.

9 – İtibar Yönetiminde Hız

İnsanoğlunun bu zamana kadar yaşadığı en hızlı dönemden geçiyoruz. Hızlı seyahat ediyor, hızlı yemek yiyor, anında haberleşiyor, birkaç dakika içinde istediğimiz ürünü satın alabiliyoruz.

İnternette firmanız hakkında çıkan söylentilerden haberdar olamadığınız ve tepki veremediğiniz her saniye onlarca müşteri kaybı anlamına gelmektedir. İletişimin hızını yakalayarak tepkileri anında ölçmek ve reaksiyon gösterebilmek bu yüzden kurumsal firmalar için hayati önem taşıyor.

Online itibar yönetimi ile markanız ve sizin hakkında konuşulanları anında öğrenebilirsiniz. Asılsız söylentileri, bilgi kirliliğini,  ya da sahte haberleri itibar yönetimindeki hız ile kısa sürede önleyebilirsiniz.

10- Olumsuz İçerik Kaldırma

Online itibar yönetiminin bir diğer ayağı ise olumsuz içerikleri kaldırmadır. Dolayısıyla itibar yönetimi çalışmalarında Bilişim Hukuku’na hakimiyet oldukça önemlidir.

Markanız ya da şahsınız adına kasıtlı üretilen olumsuz içeriklerin kaldırılması için çalışmalar yürütüyoruz. Özellikle haber sitelerinden haber kaldırmak için gerekli olan mahkeme kararlarının hızlı bir şekilde alınabilmesi gerekmekte. Bu yüzden avukatlarımız ile kısa sürede harekete geçiyoruz.

İnternette fotoğraflar, videolar, blog yazıları, olumsuz yorumlar ile markanız, ürünleriniz, kişisel gizliliğiniz, kişisel itibarınıza yapılan tüm saldırılar için online itibar yönetimi hizmetlerimi bir kalkan olarak kullanabilirsiniz.

11 – Gizlilik

Firmalar ya da kişiler sosyal medyada kapsamlı araştırma yaptırdıklarını, müşterilerini, hedef kitlelerini yakından takip ettiklerinin bilinmesini istemez. Bu yüzden online itibar yönetiminde müşterilerin kimlikleri açık edilmez.

Gizlilik sözleşmeleri ile de yasal olarak bir anlaşmaya varılır.

Online İtibar Yönetimi Hakkında Sık Sorulan Sorular

Nasıl Online İtibar Yönetimi Hizmeti Alabilirim?

Seotech online itibar yönetimi alanında deneyimli kadrosu ile tüm sektörlerde hizmet vermektedir.Bizimle <ahref=”https://seotech.com.tr/iletisim/”>iletişime geçerek teklif teklif alabilirsiniz.

Online İtibar Yönetimi Hangi Alanları Kapsıyor?

Bu hizmeti verdiğimiz firmalar ve kişilere sosyal medya ve tüm internette konuşulma sıklığı, yapılan yorumların analizi, sosyal medya takibi, seo yardımı ile arama sonuçlarını düzeltme, anahtar kelime analizleri, tüm yapılan çalışmaların grafikler ile sunulması, haftalık ya da aylık raporlamalar, gibi hizmetler sunuyoruz.

Sosyal Medya Hesapları Yönetimi Online İtibar Çalışmalarına Dahil mi?

Bu hizmetler kapsamında isterseniz tüm sosyal medya hesaplarınızı yönetiyoruz. Bu hesaplardan sizinle etkileşime geçmek isteyen müşterilerinize hızlı bir şekilde cevaplar veriyoruz. Aynı zamanda dijital pazarlama ve SEO’yu destekleyici içerikler yayınlayarak hem dijital pazarlamada etkinliğinizi arttırıyor hemde takipçi sayılarının arttırılmasını sağlıyoruz.

Raporların Doğruluğundan Nasıl Emin Olabilirim?

Sunduğumuz raporlarda tamamen sayısal veriler üzerinden hareket ediyoruz. Doğruluğunu kanıtlamak için onlarca gelişmiş takip aracı kullanıyoruz. Aynı zamanda müşterilerimize kontrol edilebilir, denetlenebilir bir şekilde raporları sunuyoruz.

Kimler Online İtibar Yönetimi Hizmeti Alıyor?

Bireysel ve  kurumsal bazda hizmet verilmektedir. Ünlü markalar, sporcular, iş adamları, doktorlar,  kısacası markasına değer veren tüm kurum ve kişiler online itibar yönetimi ile dijital ortamda hangi konumda olduklarını araştırmaktadır.

 

Kaynaklar

https://www.ducttapemarketing.com/34-online-reputation-management-tools/

https://www.techopedia.com/definition/29591/online-reputation-management-orm

https://www.theguardian.com/technology/2013/may/24/search-me-online-reputation-management


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir