Holistik SEO Nedir? 10 Adımda Holistik SEO’ya Geçiş

Seo terimleri kavramları birbirinden gösterişli ve sanki gizemli gibi geliyor olabilir. Holistik SEO da o terimlerden biri. Blogunuz ya da kurumsal web siteniz için artık geçiş yapmanız gereken Holistic SEO çalışmalarına göz atmadan önce gelin Holistik SEO nedir bir göz atalım.

Holistik SEO Nedir?

Dijital pazarlamanın tüm alanlarını kapsayıcı biçimde kullanıcıları kandırmadan SEO çalışmaları yürütmeye holistik SEO denir. Sosyal medya paylaşımlarından site içi kullanıcı deneyimi tasarımlarına e-posta pazarlamasından site içi SEO’ya kadar tüm alanları birbirine bağlayan bir ağ şeklinde görmek ve kullanıcı deneyimini ön plana çıkarmak holistik SEO’yu tanımlayamaya yeterlidir.

Son algoritma güncellemelerinde aslında hedeflenen bu tarzda çalışmaları teşvik etmektir. Bütünü gören ve kullanıcı yanlısı bir yaklaşımla arama motoru optimizasyonu yaptığınız taktirde Google’un sizi sevmemesi hiç bir sebep yoktur. Bu yüzden holistik seo bir tercih meselesi değildir aksine bir zorunluluktur.

Peki bu yöntemi nasıl uygulayabilirim? Hangi yaklaşımları düzeltmem ya da hangi teknikleri uygulama gerek diyorsanız holistik SEO aşamalarına geçebiliriz.

1- Sektör ve Rakip Analiziyle Başlayın

Dijital pazarlamada ne yaparsanız yapın sektörü çok iyi bildiğinizi, rakiplerinizi çok iyi tanıdığınızı düşünseniz bile mutlaka sektör ve rakip analizleri yapmanız gerekmektedir. Kimlerin hangi anahtar kelimelerden gelen kullanıcılara sahip olduğunu sektördeki açıklıklar ve potansiyel müşterilerinizin neler talep ettiğini bilmeniz gerekmektedir.

Çünkü artık kullanıcı dostu bir site inşa edeceksiniz. Kullandığınız tasarımdan yaklaşım ve içerik dilinize kadar kullanıcılar ile bütünleşmeniz gerekmekte.

Örnek vermek gerekirse site hızı mobilde yavaş ve ziyaretçilerin %70’i mobilden geliyorsa siteniz mobil uyumlu değilse yapılan tüm SEO çalışmalarının bir değeri olmayacaktır.

Sektör ve rakip analizi sosyal medya için de kullanılmalıdır. Online itibar yönetiminin püf noktaları yazısında sosyal medya analiz araçlarından bahsetmiştik dilerseniz göz atabilirsiniz.

Aynı zamanda sektör analizi için Seotech Hava Durumundan faydalanabilirsiniz.

2- Sosyal Medya Yönetimine Vakit Ayırın

Sosyal medyada bir dakika içerisinde bin saatlik video yükleniyor, milyonlarca paylaşım yapılıyor yüz binlerce fotoğraf yükleniyor.

Sitenizde vakit geçirecek tüm kullanıcıların en az iki tane sosyal medya hesabı var ve her gün bunları kontrol ediyor. Sosyal medyada aktif biçimde var olmak düzenli paylaşımlar yapıp etkileşime girmek, sitenize ziyaretçi kazandırırken gelen ziyaretçilerin de güvenini kazandırabilir.

Aynı zamanda ziyaretçiler sosyal medyadan size ulaşmak isteyeceklerdir. Zaten holistik SEO’da istenen de tam olarak budur. Yani bütünsel bir yaklaşım sergileyebilmek için sosyal medya olmadan olmaz.

Sosyal medyayı nasıl yöneteceğinizi bilmiyorsanız sosyal medya yönetimi sayfasından bilgi alabilirsiniz.

3- İçerik Pazarlamasından Vazgeçmeyin

Bütünü görmeye ihtiyacımız var ve biz sürekli markamızdan, ürünlerimizden başarılarımızdan bahsediyorsak holistik SEO’dan uzaklaşıyoruz demektir. İçerik pazarlaması tekniklerine uygun bir biçimde çalışmalar yürütmeden yani ziyaretçileri oyuna dahil etmeden bütüne ne kadar ulaşabiliriz?

İçerik pazarlaması sadece holistic SEO için değil sergilenen marka müşteri bütünlüğünün sağlanması için de önemlidir. İçerik pazarlaması nasıl yapılır öğrenmek için içerik pazarlaması sayfasından bilgi alabilirsiniz.

4- Kullanıcıları Kandırmayın

Holistik SEO için kullanıcı yararının ön planda olması gerekmektedir. Bu yüzden aldatıcı başlıklardan boş vaatlerden kaçınmalısınız. Başlık içerik uyumunu en iyi şekilde sağlamalısınız.

Arama motorları için yazıyorsanız klavyen başından ayrılın. Çünkü kullanıcı için yazmadığınız müddetçe kazandığınız sıralar suni olacaktır. Tüm güncellemelerin başından beri tek bir sebebi var, her zaman en yararlı olan sonucu getirebilmek. Üç beş hit almak için sağdan soldan toplanılan bilgilerle yazıların ne yazık ki uzun vadeli hiç bir etkisi yoktur.

5- Üst Düzey Kullanıcı Deneyimi ve Tasarımları

User Experience (UX) tasarımları konusunda bilgi sahibi olmalısınız. Geçtiğimiz günlerde kullanıcı deneyimi tasarımları hakkında bir yazı kaleme almıştık; kullanıcı deneyimini arttıracak 13 öneri mutlaka göz atmanızda yarar var.

Kullanıcı deneyimi sosyal medya yönetiminden e-posta pazarlamasına kadar her alanda ön plana çıkarılmalıdır. Eğer bir araç ile hizmet veriyorsanız aracı neden kullanmak gerektiği kadar nasıl kullanılması gerektiğini de tanıtmanız gerekmektedir.

6- Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler

Uzun kuyruklu anahtar kelimelerin ne olduğunu açıklayalım. Anahtar anahtar kelimeniz “klavye” ise uzun kuyruklu anahtar kelimede “oyuncular için mekanik Q klavye” olabilir. Bu şekilde bir anahtar kelime oluşturmak şu işe yarar. Elinizde mekanik klavye vardır ve klavye kelimesinden gelecek olan ziyaretçiden çok mekanik klavye arayan ziyaretçilere ulaşmanız sağlanır.

Hem klavye kelimesindeki aşırı rekabetten sıyrılmış olursunuz hem de nitelikli kullanıcı sitenize gelir. Öte yandan Google da zaten ziyaretçilerin en doğru sitelere yönlenmesini ister.

Uzun kuyruklu anahtar kelime araştırmaları için Analytics’den en çok hangi kelimelerden ziyaretçi geldiğine göz atıp seçim yapabilirsiniz. Aynı zamanda ilgili aramalarda çıkan sonuçlara göre de uzun kuyruklu anahtar kelimeleri belirleyebilirsiniz.

7- Kullanıcı Dostu Link Yapısı

Link yapısını kurarken sadece arama motorlarını düşünmeyin. Kullanıcıların faydalanacağı bir şekilde link yapısı oluşturduğunuzda zaten arama motorları sizi ciddiye alacaktır. Gerçekten ilgili olan sayfalara link vermenizi tavsiye ediyoruz.

Link yapısı kurarken tekrar sosyal medyanın altını çizmemiz gerek. Yapılan paylaşımlarda gerçekten ilgili sayfalara link verdiğinizden emin olun. Sosyal medyadan sitenize ziyaretçi çekerken sayfada kalma sürelerinin uzun olması gerekir.

Eğer vaat ettiğiniz bilgileri yönlendirdiğiniz sayfalarda sunmuyorsanız ziyaretçiler birkaç saniyede siteden ayrılacaktır. Haliyle bu durum holistik SEO’ya oldukça terstir.

8- Görsel Pazarlamanın Gücünü Kullanın

İçeriklerin anlaşılabilmesi için ilgili görseller sunmak, (istatistikler ya da infografikler bu konuda gayet başarılıdır) kullanıcı yararı olarak algılanır.

Holistik SEO’da sürekli altını çizdiğimiz konu olan kullanıcı yararını görsel pazarlamanın gücünü kullanarak sağlayabilirsiniz.

Sitenizdeki içeriklerin yanı sıra sosyal medya paylaşımlarında ya da müşterilerinize gönderdiğiniz e-postalarda görselin gücünü kullanmanızı tavsiye ederiz. Hatta e-posta pazarlaması hakkında yazdığımız e-posta pazarlamasında geri dönüş arttırıcı teknikler yazısında görsel pazarlamanın nasıl yapılacağı konusunda fikirler sunmuştuk.

9- İşletmeniz Her Alanda Doğrulanmış Olmalı

Yerel işletmeniz varsa mutlaka Google’da doğrulatmanız gerekmektedir. Öte yandan tüm sosyal medya hesaplarınızın da mavi tikli olması gerekir. Aynı zamanda sosyal medya hesapları bir birleri ile bağlantılı şekilde olmalı.

Holistik SEO için tüm dijital hesaplarınızın birbiri ile bağlantılı olması gerekmektedir. Genel bakış açısı ile bakılacağından paylaşımların da birbirini destekleyici olması gerekmektedir.

10- Kullanıcıları Harekete Geçirin

Sadece arama motoru optimizasyonu için çalışmalar yapmadığımızdan sosyal medya da da hesaplarımızın aktif olması gerekmektedir. Bu yüzden içeriklerin kullanıcılar tarafından paylaşılması gerekir.

İçeriklerde paylaş butonlarının yanı sıra fotoğraflarda pinterest için pin butonunun olması da bir alternatiftir.

Paylaşıma destek olan sosyal medya butonlarının sürekli göz önünde bulunması sosyal medyadan sitenize ziyaretçi çekmenizi de sağlayacaktır. Holistic SEO’da esas, trafiğin mümkün olduğunda çok fazla kanaldan gelmesidir.

Sonuç Olarak;

SEO ve dijital pazarlamanın harmanlanması olan Holistic SEO en geçerli SEO yöntemi olarak göze çarpmaktadır. Kullanıcıyı esas alan bir yaklaşımın sergilenmesi gerekirken geniş bir perspektiften bakmak bir zorunluluktur. Tüm sosyal medya hesaplarının aktif ve onaylı olmasının yanı sıra site içi site dışı seo çalışmalarının hepsi organik ziyaretçi hedeflenmelidir. İçerik üretimi kullanıcı yararı düşünülerek gerçekleştirilmelidir.

Kaynaklar;

http://digitalmarketingphilippines.com/holistic-seo-vs-the-old-seo-infographic/

http://digitalmarketingphilippines.com/start-a-successful-holistic-seo-with-these-top-7-tips/

https://backlinko.com/long-tail-keywords


Comments

  1. […] sadece site içi değil sosyal medya hesapları üzerinden de gerçekleşir. Bu konu hakkında 10 Adımda Holistik SEO yazısına göz atmanızı tavsiye […]

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir